Pierwsza jazda: Mercedes-Benz EQB | Rzeczy.pl

Pierwsza jazda: Mercedes-Benz EQB |  Rzeczy.pl
  • Mercedes-Benz EQB
  • Przedział cenowy: 99 900 USD do 109 900 USD
  • Motoryzacja: Pojedynczy silnik elektryczny i akumulator litowo-jonowy 66,5 kWh o mocy 140 kW/385 Nm, 20,4 kW/100 km, napęd na przednie koła (250 kW) lub podwójne silniki elektryczne i akumulator litowo-jonowy 66,5 kWh 215 kW kW / 520 Nm, 21,0 kW/100 km, napęd na wszystkie koła (EQB 350) 4Matic).
  • Budowa ciała: Pięciodrzwiowy SUV
  • Na sprzedaż: W tej chwili

Mercedes-Benz kontynuuje nieustanny atak na nowe samochody elektryczne, wprowadzając kolejny całkowicie elektryczny SUV – tym razem EQB, pięcio- lub siedmiomiejscowy samochód kompaktowy, który stoi na tych samych filarach, co mały EQA, ale jest równie duży jak większy „EQC”.

Uczyń mnie natychmiastowym ekspertem: Co muszę wiedzieć?

Mercedes-Benz EQB wykorzystuje te same podstawy, co mniejszy EQA EV.

dostarczony

Mercedes-Benz EQB wykorzystuje te same podstawy, co mniejszy EQA EV.

EQB jest zasadniczo całkowicie elektryczną wersją SUV-a Mercedes-Benz GLB, podobnie jak EQA jest wersją EV GLA.

Zarówno GLA, jak i GLB korzystają z tej samej platformy, silników i skrzyń biegów, przy czym GLB jest większy i bardziej przestronny – z opcją trzeciego rzędu siedzeń – i bardziej tradycyjną konstrukcją SUV-a. Relacja EQA/EQB jest taka sama, oba mają tę samą platformę, układ napędowy i akumulatory.

Oznacza to, że EQB będzie początkowo dostępny w tym samym modelu 250 z napędem na przednie koła, co EQA, a jednocześnie stanie na szczycie modelu 350 4Matic z napędem na wszystkie koła – modelu, który wkrótce pojawi się również w linii EQA.

Rozstaw osi EQB sięga 100 mm ponad EQA, co daje mu znacznie więcej przestrzeni wewnętrznej i wszechstronności.

dostarczony

Rozstaw osi EQB sięga 100 mm ponad EQA, co daje mu znacznie więcej przestrzeni wewnętrznej i wszechstronności.

Zarówno 250, jak i 350 4Matic wykorzystują ten sam akumulator litowo-jonowy o mocy 66,5 kWh, ale podczas gdy 250 ma pojedynczy asynchroniczny silnik elektryczny na przedniej osi i jest dobry dla 140 kW/385 Nm, EQB 350 4Matic ma synchroniczny silnik elektryczny. drugi jest stale wzbudzany na tylnej osi, jego moc sięga 215 kW i 520 Nm.

Ponieważ EQB jest większy i cięższy niż EQA, oznacza to, że ma też nieco mniejszy zasięg z tego samego akumulatora – Mercedes-Benz twierdzi, że dla EQA 250 zasięg „do” 400 km, podczas gdy podobny mechanicznie EQB 250 ma przetestowany przez WLTP zasięg 371 km i AWD EQB 350 4Matic 360 km.

Największą różnicą poza stylistyką zewnętrzną jest jednak fakt, że rozstaw osi EQB jest o 100 mm dłuższy niż w EQA, co jest najbardziej widoczne we wnętrzu, gdzie jest imponująca przestrzeń na nogi z tyłu (jak na małego SUV-a, to znaczy ) oraz opcjonalny trzeci rząd siedzeń w 250.

Dodatkowa długość jest zauważalnie zauważalna z tyłu, z dużą ilością miejsca na nogi i opcją dla trzeciego rzędu EQB 250.

dostarczony

Dodatkowa długość jest zauważalnie zauważalna z tyłu, z dużą ilością miejsca na nogi i opcją dla trzeciego rzędu EQB 250.

Oznacza to również, że EQB może połknąć sporą ilość sprzętu, z 495 litrami przestrzeni bagażnika dostępnymi przy podniesionym drugim rzędzie siedzeń i 1710 litrami po złożeniu. Siedmiomiejscowa opcja w tym 250-ciu spada nieznacznie do odpowiednio 465 litrów i 1620 litrów, pozwalając jednocześnie na 110 litrów przestrzeni bagażowej przy wykorzystaniu trzeciego rzędu.

Oczywiście EQB to Mercedes-Benz, więc jest wyposażony w imponującą ilość wyposażenia i technologii w standardzie, skutecznie odzwierciedlając standardową gamę EQA. Oczekiwane teraz podwójne 10,5-calowe ekrany MBUX wypełniają deskę rozdzielczą, z Apple CarPlay i Android Auto, 10-głośnikowym systemem audio, bezprzewodowym ładowaniem telefonu, dostępem bezkluczykowym i zwykłym szerokopasmowym oświetleniem wnętrza LED również w standardzie w całej gamie.

EQB 250 kosztuje 99 900 USD za pięcioosobową wersję, z siedmioma siedzeniami kosztującymi dodatkowe 2 900 USD, a otrzymasz 19-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę Artico (sztuczną skórę), dwustrefową klimatyzację, tylną klapę z funkcją głośnomówiącą i Mercedes- Pakiet wspomagania kierowcy Benz, który obejmuje aktywny tempomat z aktywnym asystentem ograniczania prędkości, aktywny asystent kierowania, asystent utrzymania pasa ruchu i asystent martwego punktu, a także klimatyzację na pasie ruchu na podstawie GPS.

Dzięki ogromnej gamie kolorów do wyboru, nie musisz wybierać światła żarowego.  Ale wiesz, że będziesz...

dostarczony

Dzięki ogromnej gamie kolorów do wyboru, nie musisz wybierać światła żarowego. Ale wiesz, że będziesz…

EQB 350 4Matic kosztuje 109 900 USD, a oprócz dodatkowego silnika i osiągów dodaje 20-calowe felgi aluminiowe AMG, sportowe fotele, sportową kierownicę, podświetlane „spiralne” oświetlenie wnętrza, podświetlane progi, panoramiczny szyberdach i Dywaniki AMG Dywaniki podłogowe i wiele wariantów zewnętrznych, w tym przedni i tylny zderzak AMG oraz grill AMG.

Oczywiście istnieje również wiele opcji, w tym kilka pakietów i pakiet „Edycja 1”, który dodaje wiele dodatkowych zestawów do 250 za 9100 USD (w tym również jednostki zaburtowe AMG 350) lub 350 za 3900 USD (ponieważ już dostają) wykończenie zewnętrzne w standardzie) i specjalne 20-calowe felgi AMG z wykończeniem „Matowy mosiądz”.

Dokąd ją zaprowadziło?

Nic dziwnego, że EQB jest bardzo podobny do EQA na drodze, co jest dobrą rzeczą.

dostarczony

Nic dziwnego, że EQB jest bardzo podobny do EQA na drodze, co jest dobrą rzeczą.

Od wilgotnego, wietrznego Melbourne po tereny dotknięte powodzią, okazał się doskonałym testem możliwości AWD 350 4Matic.

Wrażenia z jazdy są bardzo podobne do EQA, przy czym 250 wykazuje te same cechy co EQA 250 na dłuższą metę – pewne, przewidywalne prowadzenie, doskonała stabilność i imponująca jazda, z domyślną tendencją do łagodnego pchania. Szeroka na czole pod wpływem prowokacji.

Podobnie, w deszczową pogodę, nabazgrał dla przyczepności przy dużym przyspieszeniu, ale dosłownie nie zrobił nic nieoczekiwanego i był bardzo dobry.

Z drugiej strony 350 4Matic jest doskonale skonfigurowany w trybie mokrym, nawet biorąc pod uwagę znacznie bardziej żywe dostarczanie mocy i wydajność. Jazda była równie wyrafinowana i luksusowa jak 250, ale dodatkowa moc i moment obrotowy oraz przyczepność systemu AWD przenoszą go na wyższy poziom zabawy.

Co to jest wybór zakresu?

Podczas gdy EQB 250 był tak samo doskonały jak EQA, 350 4matic przeniósł sprawy na inny poziom i byłby naszym wyborem.

dostarczony

Podczas gdy EQB 250 był tak samo doskonały jak EQA, 350 4matic przeniósł sprawy na inny poziom i byłby naszym wyborem.

To naprawdę zależy od tego, czy chcesz siedem miejsc, czy nie.

EQA 250 jest wyjątkowo dobrze wyposażonym i dobrze skonfigurowanym małym SUV-em, który robi wszystko dobrze, ale tylko 350 robi wszystko lepiej, co jest realistycznie stosunkowo niewielkim skokiem ceny, gdy weźmie się go jako procent całości – mam na myśli, co Czy dodatkowe 10 000 $, jeśli wydasz 100 000 $ na mały SUV?

Przynosi ponad 10 000 USD na dodatkowy sprzęt i przyjemność z jazdy, co jest naprawdę dobrą rzeczą.

O ile naprawdę nie potrzebujesz tych dodatkowych miejsc, jest dostępny tylko w 250. Mercedes-Benz oferuje 350 z opcją trzeciego rzędu na rynkach zagranicznych, ale mówi, że brak popytu w tej części świata oznacza, że ​​jest dla nas poza listą .

EQB ma prawie taki sam rozmiar jak EQC, ale ma więcej miejsca na głowę i konstrukcję typu Boxer.

dostarczony

EQB ma prawie taki sam rozmiar jak EQC, ale ma więcej miejsca na głowę i konstrukcję typu Boxer.

Dlaczego to kupuję?

Ponieważ jest to przekonująco dobry kompaktowy SUV, który jest również elektryczny. Podobnie jak inne samochody elektryczne, Mercedes wycenił modele EQB prawie tak samo, jak ich odpowiedniki GLB wyposażone w ICE, z (AWD) GLB 250 o mocy 165 kW wyceniony na 98 800 USD i 225 kW AWD AMG GLB 35 4Matic kosztujący 117 100 USD – oba z wyjątkiem opłata za czysty samochód, którą również przyciągają.

Dlaczego go nie kupuję?

Ponieważ chcesz 350 4Matic z siedmioma miejscami. Albo naprawdę chcesz małego elektrycznego SUV-a, ale nie przekonują Cię wskaźniki wydajności Mercedes-Benz, których wciąż nie ma w najlepszych z nich…

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *