- Range Rover Sport
- Przedział cenowy: 179 900 USD – 259 900 USD (plus opłata za czysty pojazd, do ustalenia)
- Motoryzacja: 4,4-litrowy silnik benzynowy V8 twin-turbo o mocy 390 kW / 750 Nm, ośmiobiegowa automatyczna, napęd na wszystkie koła, 11,8 l / 100 km; sześciocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l i momencie obrotowym 221 kW/650 Nm lub 257 kW/700 Nm, z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, napęd na 4 koła, 7,4 l/100 km; 3,0-litrowa benzynowa Bi-Hybrid z sześciocylindrową rzędową rzędową, 324 kW/620 Nm lub 375 kW/700 Nm, ośmiobiegowa automatyczna, napęd na wszystkie koła, 1,7 l/100 km
- Budowa ciała: SUV-y
- Na sprzedaż: W tej chwili
Dla Range Rovera Sport to nie jest nasze pierwsze rodeo. Stali czytelnicy pamiętają, że próbowaliśmy najbardziej sportowej deski rozdzielczej Range Rovera w Hiszpanii kilka miesięcy temu. Cóż, na początku tego miesiąca pojechaliśmy do Queenstown, aby po raz drugi spróbować niektórych z najwspanialszych dróg Nowej Zelandii.
Uczyń mnie natychmiast ekspertem: Co muszę wiedzieć?
Nowa historia Rangie jest już trochę znajoma. Dzięki nieco mniejszym proporcjom i bardziej sportowemu wyglądowi, jest przeznaczony dla szerszej publiczności Range Rover Luxo Halo.
Czytaj więcej:
* Ineos rozpoczął produkcję Grenadierów
* Pierwsza jazda: Range Rover Sport
* Test drogowy: Range Rover Velar P400e R-Dynamic SE
* Dziesiątki Land Roverów pojawiają się, by wesprzeć kampanię na rzecz zdrowia psychicznego
Produkty i marketing firmy Land Rover mają wybór ulubionych zwrotów, których używają jako podstawowego opisu tego sportu; „Modernist” i „Reductionist” to dwa z najbardziej płodnych utworów firmy. Ale rozumiem, co mają na myśli.
dostarczone
Zobacz, jak Jessica Hawkins uruchamia nowego Range Rovera Sport w najbardziej wymagającym jak dotąd wyzwaniu — 17-kilometrowym korytarzu tamy Karahangjokar na Islandii.
Może wyglądać bardzo podobnie do poprzedniego modelu, ale gdy skupimy się na nim po raz pierwszy, ostrzejsze linie i kontury dodają zaskakującą różnicę.
Głównym celem pisarza redakcyjnego Gerry’ego McGoverna i jego zespołu było usunięcie ze sportu wszelkich zbędnych elementów wizualnych. Rezultatem jest SUV z chłodną powierzchnią, która tworzy czyste, nieprzerwane refleksy na karoserii. Reflektory są najmniejszymi ze wszystkich produktów Land Rovera i otaczają elegancką, przystojną twarz. Płaskie klamki drzwi powodują mniej niepotrzebnych zakłóceń wizualnych, jednocześnie zmniejszając opór.
Sport bierze lekcje od swojego flagowego kuzyna, podobnie zaktualizowanego Range Rovera i stosuje je w bardziej… błędny… sportowy sposób. Dla porównania, jest o 173 mm krótszy niż pełnowartościowy Range Rover w swojej zwykłej postaci, z różnicą 74 mm, jeśli chodzi o rozstaw osi.
Pod elegancką skórą kryje się najnowsza technologia MLA Flex firmy JLR; Nazwany tak ze względu na modułową konstrukcję i możliwość dostosowania do wszystkich typów silników, w tym całkowicie elektrycznych. Chociaż nie było to zaplanowane na pokaz do 2024 roku. Ci, którzy chcą czegoś bardziej słyszalnego, będą czekać na nieuchronne wydanie SVR, choć nie jest jasne, co dokładnie znajdzie się pod maską.
Pojawił się 390-kW 4,4-litrowy silnik V8, 221-kW 3,0-litrowy turbo-sześciocylindrowy silnik wysokoprężny i 257-kW 3,0-litrowy, podwójnie turbodoładowany, rzędowy, sześciocylindrowy silnik hybrydowy. Są to opcje silnika dostępne od premiery w Nowej Zelandii, przy czym silnik V8 był początkowo oferowany tylko w modelach First Edition, zanim w przyszłym roku pojawi się szersza wersja. Ceny zaczynają się od 179 990 USD za D300 SE i wzrastają do 259 900 USD za pierwszą edycję P530.
Gdzie trochę odbiegliśmy od poprzedniego testu startowego sportów motorowych. W Hiszpanii wypróbowaliśmy rzędową szóstkę i silnik V8, podczas gdy wszystkie samochody na zdjęciu to diesle D350 o wartości 199 900 USD – układ napędowy nadal bardzo popularny w Nowej Zelandii. Oczekuje się, że jedna trzecia sprzedaży krajowej będzie pochodzić z silników wysokoprężnych.
Gdzie go prowadziłeś?
Trudno byłoby znaleźć drogę w Queenstown, która nie byłaby wyposażona w jakiś niesamowity widok. Nawet najbardziej przyziemny szlak będzie miał scenę otoczoną pasmem górskim lub widokiem na wodę.
Mając to na uwadze, powiedziałbym, że nasza trasa przejazdu była jedną z najbardziej niesamowitych, z jakich miałem szczęście korzystać. Większość jazdy koncentrowała się wokół tras terenowych Carrick Range i Nevis Valley.
Większość tych szlaków była dość lekka, szutrowa, chociaż stawała się trudniejsza, gdy dotarliśmy na szczyt. Twoja idealna Corolla lub Swift do wynajęcia będzie miała tutaj trudności. Rangi? Niewiele.
Charakter szlaku oznaczał, że nigdy nie zboczyliśmy z wędrówki na cztery osoby. Korzystaliśmy już z inteligentnego dynamicznego zawieszenia pneumatycznego Range Rovera, które obejmuje resory pneumatyczne o zmiennej wielkości, podwójne aktywne amortyzatory i można je całkowicie podnieść w ciągu zaledwie kilku sekund za naciśnięciem przycisku. Wszystko to jest dostępne za pośrednictwem sportowego zakrzywionego ekranu dotykowego o przekątnej 13,1 cala.
Chociaż tor nie kładł szczególnego nacisku na sportową ekspresję i możliwości podejścia/odjazdu, dał nam możliwość skorzystania z systemów kamer zaprojektowanych do użytku podczas jazdy w terenie, aby uniknąć niewidocznych zagrożeń.
Podkreślił również imponujące zawieszenie i wyrafinowanie modelu (całkowicie zamierzona gra słów Queenstown). Jeździłem o wiele więcej samochodami, które podczas jazdy po asfalcie hałasują bardziej niż w wersji Sport podczas jazdy po szutrze.
Duża część ciszy modelu wynika z zastosowania podwójnych szyb i aktywnej redukcji hałasu. Zewnętrzne mikrofony wychwytują częstotliwości hałasu drogowego i pracują nad utworzeniem odwróconego profilu głosu do gry w środku, zasadniczo wyciszając ostre dudnienie lub warkot silnika dla motocyklistów z doświadczoną akustyką.
Land Rover dokłada wszelkich starań, aby pokazać, jak zdolny może być ten sport, gdy rzuci się go na wyboisty teren. Luke Meurant, dyrektor marketingu w firmie Jaguar Land Rover, zauważył, że marka jest w pewnym stopniu pogodzona z całym pseudonimem „Remuera Tractor”, ale głównie pod warunkiem, że mieszkańcy wiedzą, że te samochody nadal mogą robić wszystkie „fajne rzeczy”.
Co to jest wybór zakresu?
V8 może być bardziej emocjonalną opcją, ale 3,0-litrowy silnik wysokoprężny D350 jest niezwykle trudny do ściągnięcia. Niemodne z punktu widzenia ochrony środowiska diesle są tu nadal popularne – zwłaszcza wśród osób, które chcą się przemieszczać łodzią lub konno (może to pociągać do 3500 kg hamulca). Jest to jeden z najcichszych i najpłynniejszych na rynku.
Oczywiście nie byłoby to zaskoczeniem dla Land Rovera, ponieważ ten silnik jest dość znajomy. Można go znaleźć zarówno we flagowym, jak i odchodzącym Range Roverze Sport – 257 kW i 700 Nm nietknięte przez pokolenia.
Nawet gdy odłożysz całą dźwiękową magię na półkę i otworzysz okna, diesel pracuje zaskakująco cicho, do tego stopnia, że niewtajemniczony może łatwo pomylić go z jakąś benzyną. Ma też więcej niż wystarczającą liczbę zaczepów, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy.
Dlaczego powinienem go kupić?
Luksusowe części do Range Rovera w przystępnym pakiecie, o niepowtarzalnym wyglądzie. W ofercie nie ma prawdziwych słabszych, a niewiele z jego najlepszych rówieśników oferuje ten sam poziom możliwości terenowych.
Dlaczego go nie kupię?
Nadal istnieje kilka zaskakujących opcji, w tym szersza wersja BMW V8, łagodna hybryda diesla, samochód elektryczny i jakiś ziejący ogniem SVR.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”