Przyjrzeliśmy mu się, dotknęliśmy, usiedliśmy i rozmawialiśmy z jego projektantem podczas premiery MG Cyberster w Sydney w zeszłym tygodniu. Jedyne, czego nie zrobiliśmy, to prowadzenie.
Na szczęście, MG Nowa Zelandia Samotny Cyberster został w tym tygodniu bez opieki na popołudnie w Auckland, więc udało nam się odbyć pierwszą przejażdżkę, aby podzielić się naszymi pierwszymi wrażeniami.
Pełne ujawnienie: chociaż jest to rzeczywiście samochód przeznaczony dla Nowej Zelandii, nie jest jeszcze gotowy do salonu (zostanie wprowadzony na rynek pod koniec roku) i brakuje mu kilku kluczowych aktualizacji w obszarach gadżetów i informacji i rozrywki. Poproszono nas więc, abyśmy nie zagłębiali się w cyfrowy świat tego samochodu.
Ale cała reszta jest tam i super szybka. Jak wspomnieliśmy wcześniej, jedynym dla nas Cybersterem jest dwusilnikowy napęd na wszystkie koła o mocy 375 kW/725 Nm i akumulator 77 kWh, który zapewnia zasięg 443 km w cyklu WLTP.
Jest bardzo szybki, kiedy tego chcesz, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Ale szybkie wyprodukowanie samochodu elektrycznego nie jest trudne; Większe pytanie brzmi, czy dwutonowy roadster daje przyjemność z jazdy.
Jest duży, ale nie sprawia wrażenia szczególnie dużego jak na samochód sportowy. Długi kaptur i przestronna, ale wygodna kabina nadają mu odpowiedni wygląd.
Jeśli rozmiar akumulatora o pojemności 77 kilowatogodzin wydaje się znajomy, powinien. To ten sam samochód, co długoletni MG4, a to dlatego, że Cyberster wiele podskórnie zawdzięcza rodzinie MG. Choć dyrektor ds. zaawansowanych projektów w MG, Karl Gotham, twierdzi, że stosunkowo duża powierzchnia Cyberstera jest odpowiednia dla nowoczesnego roadstera, pomaga to również w przypadku wspólnych podstaw; Rozstawy osi MG4 i Cyberstera są prawie identyczne.
Rzecz w tym, że skacze i nie wygląda jakoś specjalnie nieporęcznie jak na samochód sportowy. Długi kaptur i przestronna, ale wygodna kabina nadają mu odpowiedni wygląd. Możesz jednak chcieć nieco niższej pozycji za kierownicą; Odchyla się odpowiednio, ale zdajesz sobie sprawę, że siedzisz na baterii.
Projekt kabiny jest hołdem złożonym największym osiągom motoryzacyjnym.
W kabinie dużo się dzieje, zarówno wizualnie, jak i tematycznie. Deska rozdzielcza składa się z trzech wyświetlaczy: centralnego o przekątnej 10,25 cala, po bokach którego znajdują się ustawione pod kątem 7-calowe moduły dotykowe. Ale czekaj, to coś więcej: kolejny pionowy ekran dotykowy umieszczony na konsoli środkowej.
Szczerze mówiąc, jest to hołd złożony samochodom o największych osiągach: ustawione pod kątem wyświetlacze przypominają Corvettę C8, a centralny ekran bardzo przypomina McLarena. Niektóre drobne detale i regulatory siedzeń montowane na drzwiach to czysty Mercedes-Benz.
Naciśnij czerwony przycisk „Super Sport”, a przełączysz się w tryb Track. Nie, nie wiemy też, dlaczego na przycisku nie jest po prostu napisane „ścieżka”.
Dopasowanie i wykończenie robią wrażenie, ale praktyczność to sprawa mieszana (tak, tak, roadstery nie muszą być praktyczne). Na przykład nie jest od razu oczywiste, gdzie należy umieścić telefon (wygląda na to, że nie ma tam podkładki do ładowania bezprzewodowego), dopóki nie okaże się, że gumowe podstawy podwójnych uchwytów na kubki można unieść, tworząc mały uchwyt do chwycenia. idź na półkę.
Pomimo braku bagażnika bagażnik jest zaskakująco przestronny. Pojemność 249 litrów nie wydaje się duża na papierze, ale jest bardzo pojemna i łatwa do załadunku.
Drzwi nożycowe to ważny temat do dyskusji. MG twierdzi, że jest to praktyczne, ponieważ ułatwia dostęp do szerokich progów samochodu. OK, OK. Ale muszą tam być częściowo w celach popisowych.
Nie wydaje się to kompletnym chwytem marketingowym, ponieważ jest łatwy w użyciu, a samochód oferuje wiele sposobów jego obsługi. Można to zrobić jednym dotknięciem konsoli środkowej, za pomocą pilota zamontowanego na górnej krawędzi fizycznych drzwi lub za pomocą pilota.
Ponieważ jest zasilany i dwuścienny (otwiera się, ale także lekko na zewnątrz), ma również czujniki, które wyłączą się w przypadku jakiejkolwiek przeszkody; Nawet coś tak małego jak dłoń unosząca się nad nim. W zewnętrznych panelach drzwi widać mały otwór na czujnik; Naprawdę działają.
Nasz spacer był krótki, ale udało nam się przejechać drogą dwujezdniową i krótki odcinek bocznymi drogami. Zatem prawdopodobnie typowy niedzielny poranek dla właściciela roadstera. Dach można podnosić i opuszczać z prędkością do 40 km/h (to szybko, w niecałe 15 sekund), chociaż w przeciwieństwie do drzwi, nie ma możliwości zdalnego sterowania, gdy samochód stoi; Musisz wsiąść do samochodu i użyć przycisku na konsoli środkowej.
Tak czy inaczej, we dwójkę udało nam się prowadzić rozmowę zupełnie normalnym głosem na autostradzie przy prędkości 90 km/h. Wspaniały. Dlaczego prędkość nie jest 100 km/h? Wiń ruch.
Cyberster ma buty w różnych rozmiarach: 20-calowe koła z oponami 245/40 z przodu i 275/35. Ale dobrze radzi sobie na większości powierzchni; Jest trochę tej chwiejnej, subkompaktowej jazdy, jaką zwykle spotyka się w przypadku ciężkich pojazdów elektrycznych, ale ogólnie rzecz biorąc, wydaje się to bardzo luksusowe jak na samochód wyczynowy. To świetny cruiser.
Ach, ten występ. Do wyboru są trzy tryby jazdy za pomocą manetki umieszczonej na kierownicy (Normal/Sport/Custom), ale wystarczy nacisnąć duży czerwony przycisk „Super Sport” i gotowe. Nie, nie wiemy też, dlaczego na przycisku nie jest po prostu napisane „ścieżka”.
Powrót do pracy. W ten sposób Cyberster oferuje bardzo mocne przyspieszenie, nawet jeśli nie korzystasz z trybu Track. I w przeciwieństwie do wielu szybkich samochodów elektrycznych, wydaje się, że wcale nie zwalnia, gdy osiąga trzycyfrową wartość. Ciekawie jest wypróbować ten tryb na… torze
On też zajmuje się. Jest szeroka i dość ciężka, więc nie da się tańczyć na zakrętach z prędkością 45 km/h. Ale układ kierowniczy jest precyzyjny, podwozie solidne, a kontrola nad pojazdem doskonała na drogach Kiwi. Naprawdę zabiera się do pracy i robi to w sposób wywołujący uśmiech.
Ekstremalna natychmiastowa moc wyjściowa oznacza, że czasami można poczuć drżenie przedniej i tylnej osi, gdy przenoszą całą tę moc. Ale jest to niewątpliwie potężna platforma; Ciekawie byłoby wypróbować model o mniejszej mocy i napędzie na tylne koła (dostępny na innych rynkach), aby naprawdę poczuć podwozie.
Taki samochód potrzebuje dobrej siły hamowania (o czym MG zapomniało w przypadku MG4 XPower) i Cyberster to ma: naprawione zaciski Brembo z przodu.
To zupełnie inny samochód od ówczesnego oryginalnego MBG (przepraszam, wściekli ludzie z MG) czy nawet Mazdy MX-5, ale jest to także genialne podejście do roadstera elektrycznego w czasach nowożytnych. Co prawdopodobnie zawsze było intencją SAIC-MG; Pomimo szacunku dla dziedzictwa marki, produkt nigdy nie polegał na oglądaniu się wstecz. Wiesz, teraz produkuje SUV-y.
Bez wątpienia elektryczne roadstery staną się hitem. Porsche ma w drodze BEV Boxstera, Polestar mówi o 6 samochodach, a jest ich więcej od Lotus i Alpine. W pewnym momencie może nawet pojawić się Tesla Roadster, z rakietami lub bez.
Ale Cyberster jest w tej chwili jedyny, co czyni go pod każdym względem niezwykłym osiągnięciem. Zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że wszystkie powyższe będą prawdopodobnie znacznie droższe niż MG.
Bazując na naszych (ograniczonych) pierwszych wrażeniach, wygląda to również na samochód o dobrych osiągach. Nie jest tak sportowy jak MX-5, ale jest szybki, wyrafinowany, responsywny i nie stroni od szybkich akcji z punktu A do punktu B na krętych drogach Kiwi. Elektryczny roadster zachowujący się jak GT.