the Hybryda Toyoty Hilux Może to zdenerwować dwie bardzo różne grupy ludzi.
Toyota New Zealand zaprezentowała swoją nową gamę pojazdów elektrycznych podczas targów Fielddays w czerwcu ubiegłego roku i według obecnych na miejscu dyrektorów firmy, długoletni klienci z obszarów wiejskich mieli ukryte obawy, że ich ulubiony samochód stanie się całkowicie ekologiczny.
Z drugiej strony, niektórzy z tych, którzy chcieliby, aby pojazdy były bardziej przyjazne dla środowiska, są niezadowoleni, że Hilux nie jest „prawdziwą” hybrydą: jest to typ łagodny (czasami nazywany MHEV) o mocy 48 V. układ, akumulator litowy i silnik-generator dodano do znanego silnika wysokoprężnego z turbodoładowaniem o pojemności 2,8 litra.
Samochód nie może być napędzany wyłącznie energią elektryczną, chociaż silnik może uzyskać szybkie doładowanie o wartości 12 kW/65 Nm z alternatora. Akumulator, który jest ładowany podczas hamowania lub zwalniania samochodu, jak każdy inny samochód hybrydowy, zasila również system 12-woltowy; Układy elektryczne dbają o wyłączenie silnika (co oznacza cichszą pracę) oraz różnych układów pojazdu, odciążając silnik wysokoprężny.
Być może żaden sceptyk nie powinien się martwić. Dla sceptyków Hilux nie zmienił się zbytnio. Wygląda prawie tak samo, z wyjątkiem kilku kosmetycznych poprawek (które i tak nie ograniczają się do wersji hybrydowej), jeździ tak samo lub lepiej i radzi sobie z tą samą pracą w terenie i holowaniem ładunku o masie do 3,5 tony. Na samochodzie nie ma nawet logo hybrydy, więc nikt nie musi o tym wiedzieć.
Samochód nie może być napędzany wyłącznie energią elektryczną, chociaż silnik może uzyskać szybkie doładowanie o wartości 12 kW/65 Nm z alternatora.
Dla tych, którzy czują się urażeni, technologia miękkiej hybrydy jest szeroko stosowana w przemyśle motoryzacyjnym i jest dobrym sposobem na poprawę wydajności i efektywności w rzeczywistych warunkach przy stosunkowo niskich kosztach.
Nie ma wątpliwości, że Hilux był pierwszym samochodem wprowadzonym na rynek z jakimkolwiek systemem hybrydowym. Prawdopodobnie nie tego można się spodziewać po firmie, która szczyci się technologią w pełni hybrydową (którą sama odznacza), ale to dobry początek.
To dobry moment, aby podkreślić lifting Hiluxa, który nie jest bezpośrednio związany z wprowadzeniem silnika hybrydowego… a jednak nastąpił w tym samym czasie.
Należy pamiętać, że technologia hybrydowa nie obejmuje całego asortymentu, przynajmniej nie w tej chwili. Dotyczy tylko wariantów z automatyczną podwójną kabiną i napędem na cztery koła, w tym pokazanego tutaj modelu SR5 za 59 490 dolarów. Modele z napędem na 4 koła z manualną skrzynią biegów i wszystkie modele z napędem na 2 koła (inaczej PreRunner) nadal są wyposażone w niehybrydowy układ napędowy, choć naszym zdaniem nowy układ napędowy ostatecznie trafi również do tych modeli.
To może być dobry moment, aby podkreślić niewielki lifting Hiluxa, który nie jest bezpośrednio związany z wprowadzeniem hybrydowego zespołu napędowego… ale i tak nastąpił w tym samym czasie. W większości modeli z podwójną kabiną (w tym w wersjach niehybrydowych z napędem na 2 koła i w wersjach z manualną skrzynią biegów) zastosowano nową, bardziej elegancką, geometryczną osłonę chłodnicy, a wnętrze zostało zmienione, w tym nową konsolę środkową, która zastępuje uchwyt na kubek pionowym schowkiem (telefon, portfel , być może karty ), bezprzewodową ładowarkę do telefonu w SR5 i pokrętło do sterowania nowym systemem Multi-Terrain 4×4 (MTS).
Hilux Hybrid nie stanowi rewolucji w zakresie zużycia paliwa. Faktycznie nie zużywa dużo paliwa w porównaniu ze standardowym silnikiem.
Podwójne kabiny, które nie mają nowego przedniego pasa, to SR5 Cruiser o szerokim rozstawie kół (który w rzeczywistości nadal jest hybrydą) i topowy GR Sport (który nie jest). Może się to wydawać nieco mylące, ale to wszystko.
Hybryda Hilux nie jest rewolucją w zakresie zużycia paliwa. Niektóre reklamy i promocje Toyoty w Nowej Zelandii sugerują poprawę zużycia paliwa o 10%, podczas gdy wczesne wersje z Europy twierdziły, że było to o 5% więcej, a oficjalne dane dotyczące konwersji 3P-WLTP w Nowej Zelandii, opracowane przez RightCar, wskazują na 8,5 litra /100 km w przypadku koncepcji SR5 4×4 w porównaniu do 8,6 l/100 km w przypadku poprzedniego modelu niehybrydowego. Oznacza to więc bardzo niewiele.
To zła wiadomość; Katastrofalna wiadomość, jeśli spodziewasz się Hiluxa, który połyka tyle samo paliwa, co RAV4. Tak naprawdę elektryczny Hilux nadal nie może konkurować z Fordem Rangerem z podwójnym turbodoładowaniem, który spala 8,0 l/100 km przy tym samym standardzie 3P-WLTP. Aby dopełnić obraz, jednotonowy ekosamochód to tak naprawdę Mazda BT-50 z 1,9-litrowym silnikiem turbodiesel, zużywającym 7,8 l/1000 km; Ale to prawie nie ma znaczenia, ponieważ firma BT została już wycofana, więc kiedy obecne zapasy się wyczerpią, to wszystko.
Dobra wiadomość jest taka, że technologia łagodnej hybrydy sprawia, że Hilux jest znacznie lepszy. Niewielkie wzmocnienie silnika i generatora ładnie wygładza dostarczanie mocy przy niskich prędkościach, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Hilux nadal korzysta z sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów; Co sprawia, że progresja przełożeń jest bardziej liniowa.
System hybrydowy pomaga także w jeździe terenowej. Mocniejszy podbieracz oznacza, że prędkość obrotowa biegu jałowego została obniżona z 720 obr./min do 600 obr./min, co pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę w nierównym terenie. MTS oferuje pięć różnych opcji trybu terenowego, wszystkie skalibrowane pod kątem maksymalnego wykorzystania energii elektrycznej.
Diesel Hilux zawsze miał wystarczający moment obrotowy, ale jest nieco słabszy w porównaniu do Rangersów z 2,0-litrowym silnikiem podwójnie turbodoładowanym. Wersja hybrydowa nieco wypełnia tę lukę.
Nie ma żadnych zmian w zakresie ładowności Toyoty ani zdolności brodzenia na głębokości 700 mm w przypadku hybrydowego układu napędowego i prawie nie ma to wpływu na przestrzeń w kabinie, ponieważ akumulator o masie 7,6 kg jest na tyle mały, że mieści się pod tylnym siedzeniem. Jedynym dowodem niewielkiej zmiany w stylistyce nadwozia jest inny dywanik tylny dla modelu hybrydowego.
Pomyśl o hybrydzie jako o stopniowym udoskonalaniu doświadczenia Hiluxa. Oto kolejny przykład: po naszej początkowej jeździe SR5 pojawił się SR5 Cruiser, chociaż napęd nie był najważniejszy.
Akcesoria są niezbędne na rynku pickupów; Większość kupujących wydaje tysiące dolarów na dodatki do swoich nowych jednotonowych ciężarówek, czy to ze względu na funkcjonalność, czy ze względu na modę. Toyota New Zealand zracjonalizowała obecnie swoją działalność w zakresie akcesoriów Hilux w jednym centrum: fabryce w Tamizie, w której mieści się również zakład renowacji Signature Class.
Oznacza to, że możesz zamówić wszystkie dodatkowe akcesoria do swojego Hiluxa przez Internet, a Twój samochód zostanie zbudowany przez wyspecjalizowany zespół w jednym miejscu, a wszystko to będzie nadal objęte gwarancją fabryczną.
Krążownik Oxide Bronze SR5, który widzisz przed sobą, to podróżny pokaz oficjalnych akcesoriów Hilux.
Ten samochód wystawiony jest na 21 oddzielnych aukcji, a niektóre z nich są małe, nudne i specyficzne, ale niektóre z wyróżniających się pozycji można zobaczyć na samochodzie tutaj i w galerii poniżej: Aluminiowa pokrywa bagażnika T-Custom (5518 USD), zdejmowany hak holowniczy (1673 USD) i osłony pogodowe (294 USD), matowa osłona maski (242 USD), a nawet 1-kilogramowa gaśnica z uchwytem (202 USD). Nie będziemy kontynuować.
Sami widzicie, jak łatwo jest wymyślić pięciocyfrową sumę na drobne akcesoria samochodowe; I tak, kupujący często to robią.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”