Region Greater Wellington jest o krok bliżej do porzucenia silników wysokoprężnych.
Rada Regionalna Great Wellington ogłosiła, że zakupi od WSP 18 czterowagonowych pociągów hybrydowych działających w trzech trybach.
W ramach projektu zintegrowanej mobilności kolejowej Lower North Island Rail Integrated Mobility (LNIRIM) rząd ogłosił w kwietniu, że zakupi pociągi i infrastrukturę towarzyszącą dla linii kolejowych Wairarapa i Manawatu.
„Nowe pociągi i infrastruktura podwoją liczbę usług między Palmerston North a Wellington na linii Manawatu i czterokrotnie zwiększą liczbę usług w godzinach szczytu między Masterton a stolicą na linii Wairarapa” – powiedział Daran Punter, prezes Greater Wellington.
Punter powiedział, że Wellington ma zelektryfikowaną sieć docierającą do Waikanae i Upper Hutt.
Nowe pociągi hybrydowe będą wówczas mogły jeździć na akumulatorze aż do Palmerston North i Masterton.
Punter powiedział, że skutecznie zastąpią lokomotywę spalinową.
„To prawdopodobnie pierwsze pociągi hybrydowe na półkuli południowej”.
Punter powiedział, że nowe pociągi będą również wyposażone w szereg funkcji, takich jak wygodne siedzenia, klimatyzacja i ogrzewanie, toalety pokładowe oraz system informacji w czasie rzeczywistym.
Pociągi mają przyjechać na przełomie 2028/2029 roku.
Napisane przez Crystal Gibbens rnz.co.nz