Pomimo dominacji Toyoty w świecie motoryzacji, jest to marka, która nie wprowadziła jeszcze na rynek pojazdu w pełni elektrycznego.
Mówiąc to, Toyota BZ4x wygląda na świetny zestaw, który powinien spodobać się masom, ale biorąc pod uwagę, że wciąż jest w fazie koncepcyjnej, Lexus wyprzedzi go w samochodzie elektrycznym dzięki nowemu UX 300e.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZOBACZYĆ WSZYSTKIE AUKCJE LEXUSA NA DRIVEN
Ten UX 300e jest nie tylko pierwszym w pełni elektrycznym samochodem Lexusa, ale ma wylądować w Nowej Zelandii na początku listopada, a jego cena wyniesie 79 900 USD.
Nie tylko jest to imponująca cena na początek, ale nabywcy z Nowej Zelandii będą również mogli ubiegać się o 8 625 USD zniżki na czysty samochód na UX 300e, co daje całkowitą kwotę 71 275 USD.
Aby umieścić tę cenę w kontekście, jest ona podobna do ceny, jaką zapłacisz za średniej klasy Kia Niro EV po zastosowaniu zniżki na oba samochody.
Pod koniec działalności Lexusa znajduje się pojedynczy silnik elektryczny o mocy 150 kW i 300 Nm. Ten silnik napędza przednią oś, dzięki czemu jest napędzany wyłącznie na przednie koła, i pozwoli SUV-owi osiągnąć 100 km/h w około siedem sekund.
Zasilanie pochodzi z akumulatora 54,3 kWh, który wystarcza na około 400 kilometrów na jednym ładowaniu, zgodnie z danymi Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy.
Lexus już teraz ma jedną z najniższych średnich emisji CO2 dla swojej floty w Nowej Zelandii ze względu na wysoki udział w sprzedaży hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV). „Dotychczasowa sprzedaż urządzeń elektrycznych stanowi 69% naszej całkowitej sprzedaży”, mówi dyrektor generalny Lexusa Neeraj Lala.
„Nowy UX 300e jest pierwszym z wielu nowych elektrycznych modeli Lexusa, które ostatecznie przyczynią się do dekarbonizacji naszej krajowej floty pojazdów. Jako firma planujemy zaoferować 10 kolejnych modeli elektrycznych do 2025 roku w oparciu o koncepcję zapewnienia niedrogiej mobilności w miejsce w czasie. odpowiednia”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”