Zmarł piosenkarz i autor tekstów Jimmy Buffett, który spopularyzował soft rock na plaży dzięki karaibskiemu hitowi „Margaritaville” i zamienił to wylegujące się święto w imperium restauracji, spa i mrożonych mikstur. Miał 76 lat.
„Jimmy odszedł spokojnie w nocy 1 września w otoczeniu rodziny, przyjaciół, muzyki i psów” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej Buffetta i w mediach społecznościowych.
„Do ostatniego tchnienia żył jak piosenka i wielu będzie go bezgranicznie tęsknić”.
W oświadczeniu nie podano, gdzie zmarł Buffett ani co było przyczyną śmierci. Choroba zmusiła go do przełożenia majowych koncertów, a Buffett w mediach społecznościowych przyznał, że był hospitalizowany, ale nie podał żadnych szczegółów.
Wydana w 1977 roku Margaritaville szybko zaczęła żyć własnym życiem, stając się stanem umysłu dla „zagubionych”, a wymówką do życia pełnego prostej zabawy i eskapizmu dla tych, którzy „dorosną, ale nie dorastać”. .
Piosenka jest niespiesznym portretem próżniaka na werandzie przed domem, obserwującego turystów opalających się, gdy garnek krewetek zaczyna się gotować. Strona ma nowy tatuaż, prawdopodobnie będzie miała kaca i żałowała utraconej miłości. Gdzieś solniczka jest nie na swoim miejscu.
„To, co wydaje się prostym hymnem o rozmazaniu i naprawieniu złamanego serca, okazuje się głęboką medytacją na temat często bolesnego bezruchu mieszkania na plaży” – napisał magazyn Spin w 2021 roku. „Turyści przychodzą i odchodzą, jedna grupa jest nie do odróżnienia od drugiej”. ostatni. Fale wznoszą się i załamują, niezależnie od tego, czy ktoś jest tego świadkiem, czy nie. Wszystko wskazuje na to, że coś już się wydarzyło i nie jesteś nawet pewien kiedy.
Piosenka z albumu Changes in Latitudes, Changes in Attitudes spędziła 22 tygodnie na liście Billboard Hot 100, osiągając ósme miejsce. Piosenka została wprowadzona do Grammy Hall of Fame w 2016 roku ze względu na swoje znaczenie kulturowe i historyczne, stała się standardem karaoke i pomogła wypromować Key West na Florydzie jako kultowe brzmienie muzyki i miejsce znane na całym świecie.
„Nie było takiego miejsca jak Margaritaville” – powiedział Buffett Republice Arizony w 2021 roku. „To było miejsce, które powstało w mojej głowie, na które złożyły się głównie moje doświadczenia z Key West i konieczność opuszczenia Key West i wyruszenia w trasę. ” Do pracy, a potem wrócić i spędzić trochę czasu na plaży.
Piosenka wkrótce zainspirowała restauracje i spa, zamieniając rzekome pragnienie Buffetta na prostotę życia na wyspie w markę wartą miliony. Osiągnął 13. pozycję na liście najbogatszych gwiazd w Ameryce magazynu Forbes w 2016 r. z majątkiem netto wynoszącym 550 milionów dolarów.