Jak najlepiej opisać Twój biznes w Polish Solar Business?
Piotra Biźniaka: Greto Polska jest dystrybutorem premium wysokiej jakości komponentów fotowoltaicznych, w tym modułów fotowoltaicznych, falowników, systemów magazynowania energii i ładowarek do pojazdów elektrycznych. Naszym głównym celem jest dostarczanie produktów do hurtowni i projektów podłogowych na dużą skalę. Naszym celem jest zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta, zapewniając fachowe doradztwo w celu zapewnienia optymalnych rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb naszych klientów.
Więcej aktualności i informacji o polskim rynku
Jakie marki oferuje Greto Polska?
Jako autoryzowany dystrybutor wiodących marek, takich jak JA Solar, Trina Solar, Canadian Solar, SolaX Power, FoxESS i Sungrow, zapewniamy naszym klientom najbardziej niezawodną i zaawansowaną technologię. Dodatkowo oferujemy fachowe doradztwo.
TRI kontynuuje realizację projektu magazynowania baterii o mocy 133 MW w Dresipeni
Co to oznacza?
Pomagamy naszym klientom zidentyfikować i wdrożyć najlepsze rozwiązania dostosowane do ich specyficznych potrzeb. Nasz zasięg wykracza poza Polskę, z silną obecnością na kilku rynkach europejskich, takich jak Niemcy i Rumunia. Nasz zespół jest zaangażowany w budowanie długoterminowych relacji z klientami, zapewniając spersonalizowane wsparcie i doradztwo strategiczne w celu optymalizacji inwestycji w energię odnawialną.
Polski Bank Rozwoju podpisuje umowę o finansowanie z R.Power
Czy koncentrujecie się na rynku krajowym, europejskim czy międzynarodowym?
Koncentrujemy się na wzmacnianiu naszej obecności w Polsce, jednocześnie aktywnie rozwijając relacje z klientami w całej Europie. Skupiamy się głównie na rynku niemieckim, ale zwracamy uwagę również na pojawiające się trendy i możliwości w innych krajach.
Strategiczne partnerstwo pomiędzy Menlo Electric i Sungro
Jakie kluczowe trendy przewidujesz w polskim biznesie fotowoltaicznym na najbliższe 12 miesięcy?
Do końca roku rynek fotowoltaiki w Polsce stanie przed szeregiem istotnych wyzwań, które mogą mieć wpływ na dynamikę branży, m.in. spowolnieniem tempa wzrostu. Po szybkiej ekspansji napędzanej atrakcyjnymi systemami wsparcia i rosnącymi cenami energii, rynek zaczyna się stabilizować wraz ze znaczącym spowolnieniem tempa budowy nowych instalacji. Zmiany w metodach rozliczeń i zwiększona ostrożność wśród inwestorów mogą dodatkowo ograniczyć popyt.
Zapisz się już teraz do newslettera PV Europe!
Dlaczego klienci są bardziej ostrożni niż kiedykolwiek?
Obecny klimat gospodarczy charakteryzuje się wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia. Dlatego wielu potencjalnych klientów ma tendencję do odkładania decyzji inwestycyjnych na później, czekając na potwierdzenie lub nowe wsparcie. Kolejnym tematem są spadające ceny komponentów fotowoltaicznych.
Pożar w systemach fotowoltaicznych: ocena ryzyka i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa
Jak ceny wpływają na popyt?
Nadpodaż produktów na rynku, zwłaszcza paneli fotowoltaicznych, będzie skutkować dalszymi obniżkami cen. Chociaż zachęca to klientów do inwestycji, może negatywnie wpłynąć na marże firm instalacyjnych i dystrybutorów.
Joachim Goldbeck: „Ujemne ceny energii elektrycznej słabo pasują do umów PPA”
Do 2023 roku w Polsce zainstalowano ponad 4 GW generacji energii elektrycznej. Ile będzie na koniec roku?
Liczba nowych instalacji fotowoltaicznych w 2024 roku może być niższa niż w latach poprzednich. Nie należy się jednak spodziewać całkowitego załamania rynku. Może nastąpić stabilizacja na niższych poziomach, a kluczową rolę w popycie będą odgrywać ceny komponentów. Wreszcie integracja rynku może wynikać ze wszystkich wymienionych aspektów. W odpowiedzi na nadpodaż i spowolnienie gospodarki fotowoltaicznej – w Polsce i Europie spodziewamy się dalszej konsolidacji rynku, w wyniku której słabsze spółki będą przejmowane przez silniejszych graczy lub całkowicie wycofywane z rynku.
Wywiad przeprowadzony przez Manfreda Gorkusa
Europa Środkowo-Wschodnia rośnie w klasie gigawatów energii słonecznej