Sony Interactive Entertainment (SIE) zamknęło Firewalk Studios po zakończeniu we wrześniu gry „Concord” będącej usługą na żywo. Właściciel PlayStation podjął także decyzję o zamknięciu Neon Koi Studio.
„Wiem, że nie jest to łatwa wiadomość, zwłaszcza że koledzy i przyjaciele opuszczają SIE” – powiedział we wtorek dyrektor generalny PlayStation Studio Business Group, Hermen Hulst, w notatce dla pracowników. „Obydwie decyzje zostały poważnie rozważone i ostatecznie uważamy, że są one właściwą decyzją wzmacniającą organizację. Neon Koi i Firewalk były domem dla wielu utalentowanych osób i będziemy pracować, aby znaleźć miejsce dla niektórych z nich w naszym zespole” tam, gdzie to możliwe, naszej globalnej społeczności studyjnej.”
Chociaż PlayStation zamknęło Concord 6 września, firma wskazała, że gra wyprodukowana przez Firewalk może powrócić w jakiejś formie w przyszłości.
Decyzja PlayStation o zamknięciu Firewalk zapadła nieco ponad półtora roku po przejęciu studia.
„Niektóre aspekty Concorde były wyjątkowe, ale inne nie dotarły do wystarczającej liczby graczy, w wyniku czego zamknęliśmy grę” – powiedział Holst we wtorek.
„W ciągu ostatnich kilku miesięcy spędziliśmy dużo czasu na badaniu wszystkich naszych opcji” – kontynuował. „Po głębokim namyśle zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie trwałe wstrzymanie gry i zamknięcie studia. Chciałbym podziękować wszystkim członkom Firewalk za ich umiejętności, kreatywnego ducha i poświęcenie gatunek to konkurencyjna przestrzeń, która stale się rozwija i niestety nie osiągnęliśmy naszych celów w przypadku tego tytułu. Wyciągniemy wnioski z „Concord” i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości w zakresie usług na żywo, aby zapewnić przyszły rozwój w tym obszarze.
Jeśli chodzi o Neon Koi skupiający się na grach mobilnych (który został przemianowany z Savage Game Studios przez Sony w listopadzie 2023 r., po pierwszym nabyciu go w 2022 r.), Hulst powiedział: „Chociaż urządzenia mobilne pozostają priorytetowym obszarem wzrostu dla… Studio Business, jesteśmy na początku etap naszych wysiłków na urządzeniach mobilnych” oraz „aby odnieść sukces w tej przestrzeni, musimy skupić się na tytułach, które są zgodne z rodowodem PlayStation Studios i mają potencjał, aby dotrzeć do większej liczby graczy na całym świecie” – powiedział szef studia. PlayStation: „ Dzięki temu nowemu podejściu Neon Koi zostanie zamknięty, a mobilna gra akcji nie będzie rozwijana”.
Zamknięcie studiów następuje pięć miesięcy po tym, jak Hulst i Hideaki Nishino objęli stanowiska dyrektorów generalnych PlayStation i zaraz po zwolnieniu przez studio Sony Bungie w sierpniu ponad 200 pracowników.
Pełna wiadomość Hulsta do pracowników znajduje się poniżej.
Mój drogi zespole,
Dzisiaj chcę podzielić się z Wami kilkoma ważnymi aktualizacjami od grupy biznesowej Studio firmy Sony Interactive Entertainment.
Nieustannie oceniamy nasze portfolio gier i status naszych projektów, aby mieć pewność, że realizujemy krótko- i długoterminowe priorytety biznesowe. W ramach naszych ciągłych wysiłków na rzecz wzmocnienia biznesu SIE Studio, musieliśmy podjąć trudną decyzję dotyczącą dwóch naszych studiów – Neon Koi i Firewalk Studios.
Wychodzenie poza konsole PlayStation i tworzenie wciągających wrażeń online wraz z grami dla jednego gracza to dla nas kluczowe obszary zainteresowania, gdy zwiększamy nasze źródła przychodów. Musimy jednak działać strategicznie, wprowadzając nasze gry na nowe platformy i rozpoznawać, kiedy nasze gry nie spełniają oczekiwań graczy.
Chociaż urządzenia mobilne w dalszym ciągu są priorytetowym obszarem rozwoju Studio Business, wciąż jesteśmy na bardzo wczesnym etapie naszych wysiłków w zakresie rozwiązań mobilnych. Aby odnieść sukces na tym polu, musimy skupić się na tytułach, które są spójne z historią PlayStation Studios i mają potencjał dotarcia do większej liczby graczy na całym świecie.
Dzięki takiemu nowemu podejściu Neon Koi przestałby działać, a mobilna gra akcji nie rozwinęłaby się. Chcę wyrazić moją wdzięczność wszystkim w Neon Koi za ich ciężką pracę i niekończącą się pasję do innowacji.
Jeśli chodzi o Firewalk, jak ogłoszono na początku września (Ważna aktualizacja Concorde), niektóre aspekty Concorda były wyjątkowe, ale inne nie dotarły do wystarczającej liczby graczy, w wyniku czego wycofaliśmy grę. W ciągu ostatnich kilku miesięcy spędziliśmy dużo czasu na analizowaniu wszystkich naszych opcji.
Po długich rozważaniach ustaliliśmy, że najlepszym rozwiązaniem jest trwałe zamknięcie gry i zamknięcie studia. Chciałbym podziękować wszystkim członkom Firewalk za ich umiejętności, twórczego ducha i poświęcenie.
Gatunek strzelanek FPS PvP to stale rozwijająca się przestrzeń rywalizacji i niestety nie osiągnęliśmy w tym tytule naszych celów. Wyciągniemy wnioski z Concord i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości w zakresie usług na żywo, aby zapewnić przyszły rozwój w tym obszarze.
Wiem, że nie jest to łatwe do usłyszenia, szczególnie w przypadku kolegów i przyjaciół, którzy opuszczają SIE. Obie decyzje zostały poważnie przemyślane i ostatecznie uważamy, że są one właściwą decyzją wzmacniającą organizację. Neon Koi i Firewalk były domem dla wielu utalentowanych osób i będziemy pracować, aby w miarę możliwości znaleźć miejsce dla niektórych z nich w naszej globalnej społeczności studyjnej.
Mocno wierzę w korzyści płynące z twórczego eksperymentowania i rozwijania nowej własności intelektualnej. Kluczowe znaczenie ma jednak wzrost dzięki zrównoważonym zasobom finansowym, zwłaszcza w wymagającym otoczeniu gospodarczym.
Chociaż dzisiaj jest trudny dzień, w nadchodzących miesiącach Studio Business Group i nasze zespoły mają wiele powodów do radości. Jestem pewien, że budujemy odporną organizację zdolną do zapewniania naszym graczom niezapomnianych wrażeń rozrywkowych.
Dziękuję za ciągłe wsparcie.