Warwick Smith/sztab
Rok 2022 był szesnastym z rzędu rokiem wzrostu rekordowej sprzedaży.
Właśnie wtedy, gdy myślałeś, że płyty winylowe należą już do przeszłości, nowy raport pokazuje, że po raz pierwszy od 1987 roku płyty prześcigają płyty CD.
Amerykańskie Stowarzyszenie Przemysłu Nagraniowego (RIAA) Uwolnij dane Pokazuje, że w 2022 roku płyty winylowe sprzedały się w nieco ponad 41 milionach egzemplarzy w porównaniu z zaledwie 33 milionami płyt CD.
Przez wielu określany jako rewolucja w zakresie płyt winylowych, rok 2022 był szesnastym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży płyt, które obecnie stanowią około 71% sprzedaży w formacie fizycznym.
Prezes i dyrektor generalny RIAA, Mitch Glazier, powiedział, że BBC Vinyl „ugruntowuje swoją rolę jako podstawowego elementu współczesnego rynku muzycznego”.
Czytaj więcej:
* Przechowywanie płyt Mini Vinyl Rom połączone z atrakcyjnością Unified Music
*Lord nie wyda swojego nowego albumu na CD. Czy płyta została stworzona?
* Max Kristofferson: Miłośnicy płyt winylowych to moja pasja
* Odrodzenie płyt winylowych w Nowej Zelandii
„Fani audio wyraźnie nie mogą się nacieszyć wysokiej jakości dźwiękiem i namacalnym połączeniem z artystami winylowymi” — powiedział Glazier, dodając, że „wytwórnie bezpośrednio zaspokoiły to zapotrzebowanie dzięki ciągłemu strumieniowi ekskluzywnych, specjalnych reedycji i niestandardowych -robione paczki.” Piękne i tabletki.
Uważa się, że pandemia Covid przyczyniła się do gwałtownego wzrostu sprzedaży płyt dzięki młodszej publiczności kupującej i artystom, którzy włączają płyty winylowe w ramach pakietów wydawniczych i marketingowych.
Obejmuje to nowozelandzką gwiazdę muzyki pop Lorde, która wcześniej wydała swój najnowszy album Solar Power na CD, zamiast tego zdecydowała się na streaming, cyfrowe pobieranie i wydanie wyłącznie na winylu.
Pomimo odrodzenia się rekordów, streaming nadal dominuje, jeśli chodzi o sposób, w jaki ludzie konsumują muzykę, zwiększając przychody o 7% do 84% wszystkich przychodów.
Obejmuje to pieniądze z płatnych subskrypcji transmisji strumieniowych, usług wspieranych przez reklamy, cyfrowego i spersonalizowanego radia, platform mediów społecznościowych i cyfrowych aplikacji fitness.