Cheree Kinnear zagłębia się w świąteczne zwyczaje zakupowe Kiwi. Wideo / NZ Herald
Nowozelandczycy ścigali się do sklepów w Wigilię, aby zrobić zakupy w ostatniej chwili, ale liczby pokazują, że zakupy były niższe niż w zeszłym roku.
Dane z Worldline pokazują, że 660 815 transakcji miało miejsce wczoraj od południa do 13:00, w najbardziej ruchliwej godzinie dnia.
W tym samym czasie w zeszłym roku było 678 812 transakcji – a rekordowy poziom w 2019 r. ustanowił 679 436 transakcji między godziną 12:00 a 13:00.
W szczytowej minucie wigilii tego roku, o godzinie 12.13, dokonano 11277 transakcji.
Szef danych w Worldline NZ, George Putnam, powiedział, że zbiorcze dane pokazują, że klienci detaliczni wydali w tym roku więcej niż wcześniej, pomimo niższych danych.
„Na początku tego tygodnia, gdy przed Bożym Narodzeniem pozostało pięć dni handlu, dane Worldline pokazały, że poziom wydatków u głównych detalistów był w trendzie powyżej poziomów z tego samego okresu w zeszłym roku” – powiedział Putnam.
W ciągu jednej sekundy o godzinie 12.06:30 nastąpiły 193 transakcje, ale rekord został ustanowiony w zeszłym roku, osiągając szczyt 204 transakcji o godzinie 12.16:45.
W 2020 r. Worldline wydał 4,9 miliarda dolarów u głównych detalistów w ciągu sześciu tygodni poprzedzających Boże Narodzenie.
Na dzień 19 grudnia tego roku liczba ta wynosiła już 4,3 miliarda dolarów w tym samym 37-dniowym okresie.
„Będziemy mieć pełny podział ostatniego pełnego tygodnia podstawowych danych detalicznych przed Bożym Narodzeniem w poniedziałek po Boxing Day, ale w tym momencie wygląda na to, że 2021 wciąż jest na dobrej drodze, aby zobaczyć nowe rekordowe wydatki przed świątecznymi zakupami w Nowej Zelandii”. powiedział Putnam.
Wcześniej w tym tygodniu Greg Harford, dyrektor generalny Retail NZ, powiedział Ogłaszać Ogólnie rzecz biorąc, Święta Bożego Narodzenia były wolniejsze w zakupach w sklepach niż w poprzednich latach.
Powiedział, że jest to dodatek do przedłużającego się zamknięcia sieci detalicznych w Auckland i ciągłego wzrostu kosztów w całym sektorze.
Dodatkowym kosztem była konieczność zatrudnienia dodatkowego personelu lub pracowników ochrony, aby pomóc w zapewnieniu zgodności z Covid-19.
„Byliśmy w wielkim pośpiechu, kiedy Auckland wyszło z blokady, ale od tego czasu sytuacja jest dość chaotyczna”.
Przytoczył troskę o Covid-19 w społeczności oraz fakt, że wiele osób jest przyzwyczajonych do transakcyjnych zakupów online, co oznacza, że ludzie nie wybierali rzeczy, które niekoniecznie znajdowały się na ich liście.
Harford powiedział, że ludzie robili zakupy ponownie wcześniej i że Czarny Piątek stał się „wielkim dniem zakupów” w roku.
Wczoraj Emma Wooster, dyrektor ds. korporacyjnych w Foodstuff, powiedziała, że pracownicy jej sklepów szykują się do sezonu świątecznego, a sprzedaż brie i camembert potroiła się w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
„Kiedy dziś wieczorem drzwi się zamykają, jesteśmy w drodze do sprzedaży ponad miliona kukurydzy w ciągu ostatnich dwóch tygodni w sklepach Pak’nSave, New World i Four Square na North Island” – powiedziała.
„To odpowiada 57 zębom słodkiej kukurydzy na sekundę”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”