Lotnisko w Sydney przeprosiło pasażerów, którzy wyrazili frustrację z powodu kolejnego dnia opóźnienia.
Pasażerowie na lotnisku w Sydney doświadczają trzeciego dnia opóźnień, ponieważ podróżni próbujący uciec na wielkanocną przerwę szkolną ustawiają się w kolejce na loty.
W piątek szef lotniska w Sydney powiedział, że „niedoświadczeni” pasażerowie przyczynili się do „doskonałej burzy”, która spowodowała znaczne opóźnienia.
W jednym z tweetów ktoś, kto przybył dziś rano przed 5 rano, opisał sytuację jako „piekło”.
Do diabła… jest 5 rano.
Umieść tweeta Umieść tweeta pic.twitter.com/Gq8VaKD5Az– Dr Darren Saunders (@whereisdaz) 8 kwietnia 2022
W ciągu ostatnich dwóch dni widziano pasażerów czekających godzinami w kolejce, aby przejść przez kontrolę bezpieczeństwa i odprawę, podczas gdy na nagraniu z lotniska widać zygzakowate linie biegnące przez terminale i dalej.
Niektóre samoloty musiały zostać uziemione, aby pasażerowie mogli latać, gdy ludzie gromadzili się, aby podróżować na wielkanocne wakacje szkolne.
Inna osoba czekająca w kolejce napisała na Twitterze, że czekał od dwóch godzin na odprawę na lot Qantas, a otwarte są tylko trzy stanowiska międzynarodowy loty.
Można obwiniać podróżnych, ale kiedy tylko dwie osoby kierują całym bydłem… oczywiście będą problemy. #lotnisko w Sydney pic.twitter.com/MMjsIVnJv9
– Łukasz (@lukemahoney) 8 kwietnia 2022
Zgłoszono, że częściowo winne są problemy kadrowe wynikające z zasad bliskiego kontaktu z Covid-19, a pracownicy linii lotniczych nie są w stanie uzyskać zwolnień dostępnych dla innych branż.
Pod koniec marca lotnisko w Sydney ostrzegło pasażerów, że okres wakacji szkolnych będzie „największy od dwóch lat” i poprosiło pasażerów o przybycie na dwie godziny przed lotami krajowymi.
Dyrektor naczelny lotniska w Sydney, Jeff Colbert, przeprosił pasażerów w piątek, mówiąc, że Covid-19 był źródłem problemu.
„W tej chwili mamy do czynienia z silną burzą” – powiedział.
„Liczba ruchu rośnie, podróżnym brakuje doświadczenia po dwóch latach niepodróżowania, a zasady bliskiego kontaktu utrudniają obsadzanie zmian i personel na lotnisku”.
Rzecznik lotniska w Sydney powiedział, że kolejki do ochrony były na długo przed 6 rano, ale później ustabilizowały się i nie było żadnych doniesień o pasażerach, którzy spóźnili się na loty.
W oświadczeniu powiedział, że zespoły pracowników przeczesują kolejki pasażerów i nadają priorytet najpilniejszym lotom.
„Pracujemy przez całą dobę, aby rozwiązać te problemy i mamy zespoły na stacjach, które pracują nad przemieszczaniem pasażerów do przodu w pierwszej kolejności.
„Spodziewamy się, że będzie tłoczno w okresie wakacji szkolnych, a szczyt w weekend wielkanocny i Anzac Day, w niektórych przypadkach na 90 procentach liczby pasażerów sprzed Covid-19.
„Jesteśmy bardzo wdzięczni pasażerom za ich nieustanną cierpliwość i przepraszamy wszystkich, którzy odczuli niedogodności. Chcielibyśmy również podziękować pasażerom za wcześniejsze przybycie na lotnisko i traktowanie personelu i siebie nawzajem z życzliwością i szacunkiem”.
Rzeczniczka Qantas i Jetstar zgodziła się, że będzie zajęty w okresie wakacji szkolnych, ponieważ: „Liczba osób podróżujących po Australii w czasie Wielkanocy będzie wyższa niż poziomy sprzed Covid-19”.
-ABC