CEO Sophie Moloney mówi, że Sky Television prawdopodobnie podniesie ceny Sky Sports od około połowy roku.
Ale Moloney powiedział, że Sky może również rozważyć stworzenie Spark Sport jako aplikacji na nowym dekoderze, który planuje wydać w tym czasie, bez pobierania części przychodów Sparka z usługi.
Powiedziała, że może to ułatwić fanom sportu dostęp do wszystkich treści sportowych, w tym lokalnego krykieta, z jednego urządzenia.
niebo Myślałem o podniesieniu ceny Sky Sportsktóry obecnie kosztuje 31,99 USD miesięcznie w zeszłym roku.
Czytaj więcej:
* Sky TV twierdzi, że oszczędzanie na programach nie oznacza, że widzowie dostają mniej
* Sky TV przewyższa oczekiwania dotyczące zarobków, widzi lekką huśtawkę w rozrywce podczas zamykania
* Sky TV ostrzega, że cena Sky Sport może wzrosnąć pomimo skoku zysków
Ale Moloney powiedziała, że nie podniosła ceny usługi od 2019 roku.
Zauważyła, że usługa stała się bardziej wartościowa dzięki Sky Przywrócenie prawa do transmisji meczów angielskiej Premier League od sierpnia.
Powiedziała, że „inflacja praw”, na przykład rosnące koszty praw do rugby, również była czynnikiem.
„Zwiększenie pakietu sportowego to coś, na co warto zwrócić uwagę”.
Powiedziała, że można powiedzieć, że podwyżka cen była bardziej prawdopodobna niż w przypadku innych, ale Sky musi najpierw porozmawiać ze swoimi klientami.
Moloney powiedział, że stworzenie Spark Sport jako płatnej aplikacji na nowym dekoderze Sky wydawało się „świetną okazją”.
„Oczywiste jest, że charakter tej transakcji i sposób jej działania będzie przedmiotem bezpośrednich dyskusji ze Sparkiem”.
Zauważyła, że Skye niekoniecznie chciała przyciąć bilet.
„Jeśli można go tak skonstruować, aby istniała szansa na nowy wzrost przychodów, zawsze nam to zależy.
„[But] Ostatecznie to, co chcemy zrobić, to naprawdę ułatwić Nowozelandczykom dostęp do najlepszych treści w jednym miejscu i to jest główny cel”.
Moloney wygłosiła uwagi po ogłoszeniu, jak to określiła, dobrych wyników finansowych firmy za sześć miesięcy do końca grudnia.
Sky Television wznowi wypłacanie dywidendy akcjonariuszom w tym roku po tym, jak udało jej się zwiększyć przychody z płatnej telewizji w tym samym okresie w 2020 roku.
Jej dochody za pierwszą połowę roku podatkowego spadły o 29 procent do 28 milionów dolarów, ale firma potwierdziła swoje zaktualizowane prognozy na cały rok.
Firma wskazała, że może zwrócić część zysków gotówkowych w wysokości 55 milionów dolarów, które spodziewa się osiągnąć w marcu (marzec) poprzez sprzedaż nieruchomości swojej siedziby w Mount Wellington, poprzez zwrot kapitału akcjonariuszom.
Ale Sky powiedział, że „aktywnie bada możliwości inwestycyjne w celu przyspieszenia rozwoju biznesu”.
Moloney nie będzie omawiał szczegółów tych możliwości, w tym spekulacji, że może to wiązać się z relacją z firmą medialną NZME.
Półroczne przychody Sky wzrosły o 4,1 procent do 372 milionów dolarów po długim okresie spadku, a liczba klientów wzrosła o 6 procent do 983 561 dzięki wzrostowi oferty transmisji strumieniowej.
Jednak liczba klientów Sky Box – korzystających z usługi przez satelitę – spadła o około 10 000 do 545 002 w okresie sześciu miesięcy, podobnie jak w przypadku spadku obserwowanego w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku.
Firma liczy na wprowadzenie w połowie tego roku nowego dekodera, który będzie obsługiwał aplikacje do oglądania i przesyłania strumieniowego w rozdzielczości 4K oraz będzie wyposażony w pilota zdolnego do przyjmowania poleceń głosowych, aby zatrzymać ten trend.
Ale Moloney zauważył, że Sky nadal spodziewa się zakończyć rok kalendarzowy z mniejszą liczbą klientów Sky Box w porównaniu do 545 002 na początku roku.
Jednak Sky jako firma nie jest już w „trybie obronnym” – powiedziała.
„Mamy teraz lepsze zrozumienie naszej obecnej i potencjalnej bazy klientów, ulepszony portfel akcji i bilans zdolny do wykorzystania możliwości i wzrostu, a także inicjowania wypłaty dywidendy naszym inwestorom”.
Moloney powiedział, że Sky zaoferował „cenną i decydującą usługę” podczas blokady Covid.
„Zaobserwowaliśmy kontynuację pozytywnego trendu wzrostu liczby klientów, nawet gdy zdolność do ukończenia instalacji Sky Box zmniejsza się podczas zamknięć.
„Roczna dynamika wśród klientów Sky Box nadal spada do nowego niskiego poziomu 9,1 procent i istnieje rosnąca tendencja do zawierania długoterminowych subskrypcji Neon przez klientów” – napisano.
Akcje Sky spadły o 3,7 procent do 2,59 dolara w porze lunchu.