Pojawiły się obawy co do kosztów przebudowy lotniska w Auckland

Pojawiły się obawy co do kosztów przebudowy lotniska w Auckland

Port lotniczy Auckland twierdzi, że opłaty krajowe są o około 60 procent niższe niż opłaty na podobnych lotniskach.
zdjęcie: 123RF

Port lotniczy Auckland odpowiedział na wezwanie linii Air New Zealand o dokonanie przeglądu kosztów przebudowy lotniska.

Linia Air New Zealand stwierdziła, że ​​opłaty regulowane na lotnisku sprawią, że podróż lotnicza stanie się dla niektórych pasażerów nieosiągalna, i oczekuje się, że do 2032 r. cena biletu krajowego wzrośnie o około 46 dolarów, co stanowi pięciokrotny wzrost w porównaniu z obecną ceną wynoszącą około 9 dolarów za pasażera.

Port lotniczy Auckland podał jednak, że opłaty krajowe były przez wiele lat bardzo niskie i były o około 40–60 procent niższe niż opłaty na podobnych lotniskach.

Krajowy przewoźnik poinformował, że zwrócił się do Ministra Handlu Andrew Baileya o wszczęcie pilnego dochodzenia w sprawie kosztów regulowanych, przy wsparciu szeregu grup branżowych, w tym Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Powietrznego (IATA), Grupy Qantas, Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych (BARNZ) i linie lotnicze. Dla Australii i Nowej Zelandii (A4ANZ).

Dyrektor generalny Air New Zealand, Greg Foran, powiedział: „Air New Zealand zgadza się, że lotnisko wymaga przebudowy, ale nie po takiej cenie, która oznaczałaby, że niektórych Nowozelandczyków nie byłoby stać na loty. Ten problem dotyczy wszystkich pasażerów podróżujących przez lotnisko w Auckland – zwłaszcza tych przylatujących z regiony. .

Stwierdził, że rozporządzenie nie jest adekwatne do zakładanego celu i powinno zostać poddane przeglądowi, aby zapewnić proces negocjacji i mediacji, który nie istnieje w obecnych przepisach.

Port lotniczy Auckland poinformował jednak, że Komisja Handlu bada obecnie opłaty nałożone na linie lotnicze za korzystanie z podstawowych aktywów portu lotniczego, a zakończenie procesu zaplanowano na wrzesień tego roku.

„Dzisiejsze posunięcie mające na celu obejście procesu przeglądu wynika z faktu, że Air New Zealand ma silne bodźce komercyjne, aby sprzeciwiać się inwestycjom w lotniska w celu ochrony swoich marż zysku i dominującej pozycji na rynku krajowym” – powiedziała Carrie Hourihanganui, dyrektor naczelna lotniska w Auckland.

READ  Zyski Westpac spadają, ale pojawia się więcej pożyczkobiorców

Powiedziała, że ​​przepisy były wielokrotnie sprawdzane.

„Tak, koszty rosną, ale najważniejsze jest, abyśmy mieli lotnisko, którego potrzebuje Auckland” – powiedział Hourihanganui.

„Inwestycja zapewnia dodatkową przepustowość, która umożliwia liniom lotniczym konkurowanie, co jest dobre dla klientów i kosztów biletów lotniczych”.

Dyrektor naczelna BARNZ, Kath O'Brien, powiedziała, że ​​jedynym zbadanym planem był plan lotniska w Auckland, ale istnieją też tańsze alternatywy do rozważenia.

Powiedziała, że ​​nadszedł czas, aby dokładnie rozważyć, czy regulacje dotyczące lotniska w Auckland były skuteczne.

„Wzywamy Komisję Handlu, aby uznała dochodzenie za najlepszy kolejny krok zapewniający zrównoważony rozwój tego monopolistycznego portu lotniczego” – powiedział O'Brien.

Sekretarz handlu stwierdził, że ważne jest, aby komisja zakończyła przegląd planu lotniska przed ustaleniem, czy potrzebny jest silniejszy system.

Tymczasem Bailey powiedział, że spotka się z Hourihanganui, aby omówić rosnące koszty jeszcze w tym tygodniu.

„Jestem zaniepokojony zwiększonymi opłatami, które lotnisko w Auckland proponuje ostatecznie nałożyć na linie lotnicze i pasażerów w ramach najnowszego wydarzenia dotyczącego ograniczenia cen biletów” – powiedział.

Dodał: „Wyrażę swoje obawy dotyczące wpływu tej decyzji na ceny biletów lotniczych i zachęcę lotnisko do konstruktywnej współpracy z liniami lotniczymi”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *