Ineos, twórcy terenowego Grenadiera, za kilka tygodni zadebiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood, rywalizując z Jeepem Gladiatorem z podwójną kabiną.
Dokładne szczegóły dotyczące silnika, zwanego Quartermaster, nie zostały jeszcze ujawnione, ale biorąc pod uwagę, że będzie on oparty na Grenadier 4×4, spodziewamy się tych samych 3,0-litrowych silników BMW, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, wytwarzających 210 kW / 450 Nm lub 183 kW / 550 Nm metry proste.
Prawdopodobne są również ośmiobiegowa skrzynia biegów ZF, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza opracowana przez Ineos i specjalnie opracowane podwozie z ramą drabinową Ineos, choć wydłużone do 3175 mm z 2922 w SUV-ie. Zdolność holowania prawdopodobnie zajmie około 3500 kg.
Nowa Zelandia jest już wymieniona jako rynek dla kwatermistrza. Co ciekawe, Ineos wcześniej wskazywał, że ute będzie tańszy niż SUV, który obecnie kosztuje 94 000 USD w wersji użytkowej, osiągając 107 225 USD.
Jeśli Ineos zdobędzie ute poniżej 100 000 USD, znajdzie się w składzie, strzelając do Forda Rangera Raptora (obecnie 95 990 USD) i Jeepa Gladiatora Rubicona (99 990 USD).
W naszych doświadczeniach z SUV-ami spodziewamy się, że ute będzie bardzo sprawny w terenie, bez poświęcania wielu manier na drodze.
Pierwsze spojrzenie na Kwatermistrza zobaczymy 13 lipca podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Na wystawie będzie również prezentowana demonstracja technologii wodorowych ogniw paliwowych, która pokaże postępy Ineos w zakresie układu napędowego i być może zasugeruje przyszłe plany brytyjskiej firmy. Częścią tego jest mniejszy, bardziej miejski model elektryczny.