NIEPRZECISK
Poly umożliwia ludziom dokonywanie płatności online bez karty kredytowej.
Usługa płatności online POLi twierdzi, że będzie nadal działać w Nowej Zelandii, pomimo zamknięcia działalności w Australii – ale lokalne banki zgłosiły obawy dotyczące tej usługi.
Australia Post, która jest właścicielem systemu Polly, powiedziała, że zamierza zamknąć system w Australii.
Australijskie media podały, że firma powołała się na spadek akceptacji platformy POLi przez duże banki, co spowodowało, że biznes stał się nieopłacalny.
W oświadczeniu nowozelandzki dystrybutor Merco powiedział, że ściśle współpracuje z Australia Post, aby zapewnić kontynuację działalności w Nowej Zelandii.
Będzie to obejmowało przejęcie przez Merco obsługi systemu POLi od końca września (kiedy POLi Australia zostanie zamknięta). Poczta Australijska bardzo wspierała zamiar Merco kontynuowania operacji POLi w Nowej Zelandii i spodziewamy się, że wkrótce sfinalizujemy ustalenia dotyczące przejścia na system POLi. Polly będzie nadal działać normalnie w Nowej Zelandii”.
Ekspert ds. bankowości Claire Matthews z Massey University powiedziała, że mogą pojawić się obawy, czy nowozelandzkie banki przyjmą takie samo podejście jak ich australijscy rodzice.
Poly umożliwia ludziom dokonywanie zakupów online bez karty kredytowej i przelewanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego. Jest używany przez wielu głównych sprzedawców detalicznych i organizacje rządowe.
Działa w Nowej Zelandii od 2008 roku, ale banki zgłaszały zastrzeżenia do systemu.
Ross Jackson, dyrektor generalny ds. płatności i usług handlowych w BNZ, powiedział, że bank radzi klientom, aby nie klikali linków proszących o zalogowanie się i unikali usług, które proszą o dane bankowe.
ASB powiedział, że nie popiera bezpośrednich płatności kredytowych, ponieważ nie może zagwarantować ochrony i bezpieczeństwa informacji o klientach.
„Korzystanie z systemów, które wymagają od naszych klientów podania nazwy użytkownika i hasła stronie trzeciej, stanowi naruszenie warunków ASB FastNet Classic”.