Polscy kierowcy ciężarówek zgadzają się na zakończenie strajku granicznego do marca | Wiadomości o wojnie rosyjsko-ukraińskiej

Polscy kierowcy ciężarówek zgadzają się na zakończenie strajku granicznego do marca |  Wiadomości o wojnie rosyjsko-ukraińskiej

Kierowcy ciężarówek blokują granicę od listopada, żądając przywrócenia ograniczeń dla ukraińskich przemytników.

Minister infrastruktury twierdzi, że polscy kierowcy ciężarówek zgodzili się na zawieszenie protestu, który od listopada blokuje niektóre przejścia graniczne z Ukrainą.

Przemytnicy potwierdzili zawieszenie do marca, ale ostrzegli, że wrócą na granicę, jeśli ich żądania nie zostaną spełnione.

„Podpisaliśmy porozumienie. Efektem porozumienia będzie zaprzestanie protestów na drogowych przejściach granicznych w trzech miastach: Korsowa, Hrebenne, Dorohusk” – powiedział we wtorek minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Powiedział, że choć kierowcy zgodzili się na wstrzymanie strajku na około dwa miesiące, negocjacje nadal trwają.

Kierowcy ciężarówek domagają się przywrócenia systemu wymagającego zezwoleń dla ukraińskich firm w Unii Europejskiej. Kierowcy ciężarówek chcą też, aby puste ciężarówki z UE zostały wyłączone z elektronicznego systemu kolejek na Ukrainie.

Po tym, jak Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainę na pełną skalę w lutym 2022 r., blok odstąpił od systemu zezwoleń, ale polscy przewoźnicy stwierdzili, że posunięcie to stworzyło nieuczciwą konkurencję ze strony Ukrainy i zaszkodziło ich dochodom. Gdy próbowali przedostać się z Polski na Ukrainę, wzdłuż granicy na długości kilku kilometrów ustawiły się ciężarówki.

Współorganizator protestu Raffael Meckler potwierdził zgodę na zawieszenie protestu granicznego.

„Rząd podejmuje szereg zobowiązań w określonych ramach czasowych, mając na celu spełnienie wzajemnych żądań” – powiedział X wcześniej na Twitterze.

„Jeśli nie uda się znaleźć rozwiązania, wrócimy do granicy.[…]To nie jest kapitulacja, ale strategiczna pauza”.

Porozumienie opublikowane na portalu Meckler X określa szereg obiecanych przez rząd środków, w tym rozpoczęcie rozmów z Komisją Europejską w celu zapewnienia wsparcia finansowego dla polskich handlarzy ludźmi.

Edita Osikała, kolejna organizatorka w Dorohusku, przestrzegła, że ​​akcję można w każdej chwili wznowić.

„Jeśli wyniki nie będą zadowalające, wrócimy” – powiedział.

ZDJĘCIE PLIKU: ZDJĘCIE PLIKU: Ukraińskie ciężarówki zaparkowane są w pobliżu granicy polsko-ukraińskiej w pobliżu wsi Korsova, Polska, 19 listopada 2023 r.  REUTERS/Yan Dobronosov/Zdjęcie pliku/Zdjęcie pliku
Ukraińskie ciężarówki zaparkowane w pobliżu granicy polsko-ukraińskiej w pobliżu polskiej wsi Korzowa w listopadzie 2023 r. [File: Yan Dobronosov/Reuters]

Ukraina twierdzi, że protesty kosztowały kraj straty gospodarcze i zaszkodziły jego wysiłkom wojennym.

Ruch transgraniczny wzrósł w wyniku wojny i zablokowania głównych szlaków eksportowych i importowych przez Morze Czarne.

„Główną przyczyną wzrostu natężenia ruchu ukraińskich przemytników jest reakcja na skutki rosyjskiej agresji zbrojnej” – powiedział w poniedziałek w mediach społecznościowych wicepremier Ukrainy Oleksandr Kubrakow.

„Przewóz paliw, ładunków humanitarnych i wojskowych stanowi 20% całkowitego ruchu”.

Kluczowe punkty porozumienia obejmują monitorowanie rozwiązań podjętych przez Polskę i Ukrainę w celu złagodzenia sytuacji kierowców zarejestrowanych w UE na Ukrainie, rozmowy z UE w sprawie porozumienia z Ukrainą oraz negocjacje z Komisją Europejską w sprawie wsparcia finansowego dla polskiego przemytu. Firmy.

Umowa przewidywałaby większą liczbę kontroli drogowych, aby uniemożliwić ukraińskim kierowcom ciężarówek świadczenie usług nieprzewidzianych w umowie UE-Ukraina.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *