Polska Arena Gliwice świętuje przekroczenie miliona odwiedzających w niecałe pięć lat po otwarciu.
Obiekt na 17 178 osób, który odnotował rekordowy rok w sprzedaży biletów w 2021 r., został otwarty w maju 2018 r. i osiągnął kamień milowy w liczbie odwiedzających w zeszłym miesiącu, pomimo dwóch lat ograniczeń Covid.
Na arenie gościły już takie zespoły jak Nick Cave and the Bad Seeds, Evanescence, Nightwish, James Blunt i Slayer.
– Ten kamień milowy zawdzięczamy przede wszystkim naszemu zespołowi – mówi Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Konrad Kozioł. ILORAZ INTELIGENCJI. Arena Clevis prowadzona jest przez doświadczonych menedżerów, którzy byli zaangażowani w organizację dużych imprez, takich jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA 2012 czy Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016.
„Niektórzy członkowie naszego zespołu pracowali wcześniej w innych dużych miejscach w całym kraju, więc mogli wnieść swoją profesjonalną wiedzę, kiedy otworzyliśmy to nowe miejsce w 2018 roku. Inni zostali zrekrutowani lokalnie i przeszli wszelkie szkolenia potrzebne do osiągnięcia wysokich wyników -wydarzenia jakościowe.
„Kolejnym kluczowym czynnikiem jest nasza ciągła współpraca z władzami miejskimi w mieście Clewis, które bardzo wspierały, pomagając w uruchomieniu obiektu”.
„Ten rok chcemy wykorzystać na organizację własnych imprez, za które będziemy odpowiedzialni od początku do końca – to jeden z naszych głównych celów”
Wydarzenia sportowe zdominują kalendarz areny na 2023 rok, ale będą też gościć koncerty takich zespołów jak Bring Me The Horizon, Gojira, Led Zeppelin Symphonic i Andre Ryu.
– Ten rok chcemy wykorzystać na organizację własnych imprez, za które będziemy odpowiedzialni od początku do końca – to jeden z naszych głównych celów – mówi Kozioł, który dołączył do zespołu. Stowarzyszenie Teatrów Europejskich Ostatni upadek.
Wymienił najważniejsze wydarzenia z pierwszej połowy dekady działalności, takie jak Konkurs Piosenki Eurowizji Junior 2019, FIVB Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej 2022 oraz eliminacje do Europy w koszykówce Polska vs Izrael 2021. Sprzedano 12 000 biletów.
„Jedną z wyjątkowych cech Areny Gliwice jest kompleksowe wsparcie, jakiego udzielamy wszystkim organizatorom wydarzeń” – dodaje Kozioł. „Customer experience to jeden z naszych głównych priorytetów – zawsze dokładamy wszelkich starań, aby nasi goście byli otoczeni opieką od momentu przybycia. Wreszcie jako jedyne miejsce w Polsce sami zarządzamy operacjami F&B. Dzięki temu możemy dostosować menu do kontekstu każdej imprezy – np. na koncert Andre Riu, regularnie Zamiast hot dogów serwowaliśmy sernik.
„W 2021 roku frekwencja na imprezach w Arena Clewis była o 66% wyższa niż w 2019 roku – naszym najlepszym roku przed Covidem”
Koziol podziela swoją dumę ze sposobu, w jaki kierownictwo areny poradziło sobie z pandemią Covid-19 i ogromnymi wyzwaniami, jakie przed nią stoją.
„Po ogłoszeniu pierwszej blokady w połowie marca, w niecały miesiąc zajęło nam założenie profesjonalnego studia telewizyjnego, z którego transmitowaliśmy 1000 godzin treści między kwietniem a listopadem” – mówi. „Koszt energii elektrycznej w Polsce wzrósł już o 100% i musimy być przygotowani na dalsze podwyżki cen, ale biorąc pod uwagę toczącą się wojnę na Ukrainie, bardzo trudno przewidzieć, jak rozwinie się sytuacja gospodarcza.
„Kolejne wyzwanie, przed którym stoimy, to rezerwacje – staliśmy się rozpoznawalnym miejscem na polskim rynku, a nasz kalendarz zapełnia się z dnia na dzień, więc coraz trudniej zmieścić kolejne wydarzenia”.
Krótko mówiąc, Koziol mówi, że branża muzyki na żywo w tym kraju obserwuje obecnie „eksplozję” wydarzeń na rynku, co można postrzegać zarówno jako pozytywne, jak i negatywne.
„Klienci mają większy wybór niż kiedykolwiek, ale ze względu na nadwyrężone zasoby finansowe nie mogą obsłużyć wszystkich, co zmusza ich do ustalania priorytetów” — dodaje. „Utrudnia to sprzedaż i stwarza potrzebę wzmożenia działań marketingowych, podczas gdy sprzedaż biletów jest również na szczycie. W 2021 roku liczba osób obecnych na wydarzeniach w Arena Clewis była o 66% wyższa niż w 2019 roku – naszym najlepszym pre-covidowym rok.
Zapisz się i otrzymuj więcej takich wiadomości na swoją skrzynkę Indeks IQ, ILORAZ INTELIGENCJIBezpłatny e-mail z podsumowaniem najważniejszych wiadomości z branży muzycznej na żywo.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”