Polska sieć odzieżowa LPP zmierzy się z trudnymi nadwyżkami produktów w pierwszej połowie 2022 r.

Polska sieć odzieżowa LPP zmierzy się z trudnymi nadwyżkami produktów w pierwszej połowie 2022 r.

4 września 2020 r. kobieta ogląda księgarnię marki LPP w polskim sklepie modowym w Warszawie. REUTERS / Kacper Pempel / File Photo

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

GDAŃSK, 21 kwietnia (Reuters) – największy polski sklep odzieżowy LPP (LPPP.WA)Europa Wschodnia boryka się w tym roku z nadwyżkami towarów po zamknięciu sklepów, co obniży jej zyski w pierwszym półroczu i obniży marżę zysku w 2022 r., powiedział w czwartek na konferencji prasowej dyrektor finansowy Presmislav Ludkivich.

„Przygotowujemy się na zupełnie inny rok, licząc operacje na rynkach wschodnich, a nasza sprzedaż przekroczy 20 miliardów slotów (4,70 miliarda dolarów)” – powiedział Ludkiewicz. „Ta nadwyżka wynika z faktu, że nie mamy sprzedaży na rynkach wschodnich”.

W przeciwieństwie do tego, po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym i zmuszenie do zamknięcia swoich sklepów w tych dwóch krajach, firma spodziewa się teraz przychodów w wysokości 16 miliardów dolarów do 31 stycznia 2023 roku. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Według Ludkiewicza, nadwyżka salda stworzy trudną pierwszą połowę. Jesienią firma sprzeda swoje udziały wiosną, a resztę sprzeda Polsce i „krajom, w których obecnie działamy” – powiedział.

W drugiej połowie roku firma zmniejszyła zamówienia o 25-30%, aby po zamknięciu sklepów zredukować liczbę sklepów.

Firma powiedziała jednak, że nie widzi żadnych problemów w łańcuchu dostaw w Chinach pomimo ograniczeń związanych z epidemią.

LPP spodziewa się spadku zasięgu operacyjnego do 2022 r. i prognozuje nakłady inwestycyjne na 1 miliard slotów w porównaniu do 1,33 miliarda slotów rok wcześniej.

Firma planuje rozszerzyć swoją obecność w UE do 2022 roku. Czytaj więcej

LPP powiedziało, że pierwszy kwartał był dobry, mimo trudności wojennych na Ukrainie.

Lutkiewicz powiedział, że „dobrą sprzedaż zanotował w marcu i kwietniu. 30-40% wzrost sprzedaży rocznej”.

Za rok do 31 stycznia firma osiągnęła zysk netto w wysokości 953,5 miliona rupii przy przychodach w wysokości 14,03 miliarda rupii.

(1 USD = 4,2549 Slodis)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Raport Adriany Ebert; Montaż Bernadetty Bam

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *