Komisja Wyborcza wyraziła zaniepokojenie fuzją Korean Air-Asiana
23.05.2023 – 02:26 UTC
Na mniej niż trzy miesiące przed upływem terminu decyzji Komisja Europejska nadal obawia się, że fuzja Korean Air (KE, Seoul Incheon) i Asiana Airlines (OZ, Seoul Incheon) może mieć znaczący wpływ na konkurencję.
W oświadczeniu Komisja Europejska poinformowała, że wysłała Korean Air oświadczenie o sprzeciwie wobec proponowanej fuzji. Jest to następstwem rozpoczęcia szczegółowego śledztwa w lutym. Komisja Europejska jest organem wykonawczym Unii Europejskiej. W szczególności Komisja jest zaniepokojona z dwóch powodów, w tym możliwością ograniczenia świadczenia usług transportu pasażerskiego na czterech trasach do Korei Południowej i Francji, Niemiec, Włoch i Hiszpanii oraz ograniczenia świadczenia usług transportu towarów między wszystkimi ich. Europy i Korei Południowej.
„Korean Air i Asiana konkurują bezpośrednio o transport pasażerów i ładunków między EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) a Koreą Południową. Razem będą największymi przewoźnikami pasażerów i ładunków na tych trasach i mogą zostać rozdzieleni. Ważna alternatywa dla klientów” – czytamy…
Lublana zdecydowała się na nowego słoweńskiego przewoźnika flagowego
16.05.2023 – 11:18 UTC
Słoweński rząd podejmie w czerwcu decyzję, czy utworzyć następcę Adria Airways (Ljubljana), w celu uruchomienia nowego przewoźnika do końca przyszłego roku, aby poprawić słabnącą łączność kraju, donosi lokalny serwis informacyjny 24ur.
Ostateczna decyzja powinna zostać podjęta w najbliższych tygodniach, gdy ministerstwo infrastruktury zakończy analizę wykonalności ekonomicznych skutków powołania nowej linii lotniczej. Według źródeł 24ur ujawni to, że słoweńska gospodarka, a zwłaszcza turystyka, poniosła stratę w wysokości około 150 mln euro (163 mln USD) od czasu upadku Adrii.
Odloty z lotniska w Lublanie, znanego również pod dawną nazwą Brnik, są nieliczne, a połączenia z innymi stolicami europejskimi uległy pogorszeniu. Jedno ze źródeł podało, że uczestnicy niedawnego kongresu medycznego na dużą skalę byli przewożeni samochodami i autobusami z innych pobliskich lotnisk ze względu na ich doskonałe połączenia.
Zapotrzebowanie jest skromne, ale eksperci lotnictwa, tacy jak były dyrektor naczelny (1992-2001) i prezes (2001-2005) cytowani w komunikacie prasowym…
Decyzja UE w sprawie fuzji Korean Air-Asia zapadnie w połowie III kwartału 23
10.05.2023 – 23:07 UTC
Komisja Europejska twierdzi, że podejmie decyzję w sprawie fuzji Korean Air (KE, Seoul Incheon) i Asiana Airlines (OZ, Seoul Incheon) do 3 sierpnia. Sprawa fuzji trafiła do drugiego etapu przeglądu po tym, jak komisja wcześniej przesunęła termin decyzji z lipca.
Unia Europejska, wraz z Japonią i Stanami Zjednoczonymi, to ostatnie duże jurysdykcje, które nie zatwierdziły fuzji, w wyniku której marka Asiana zostałaby włączona do Korean Air i uczyniła z połączonej firmy jednego z największych przewoźników pasażerskich na świecie. We wstępnym dochodzeniu Komisja Europejska zgłosiła kilka potencjalnych obaw, w tym możliwość ograniczenia lub wyeliminowania konkurencji pasażerów na trasach między Koreą Południową a państwami członkowskimi UE oraz możliwość wyeliminowania konkurencji na trasach cargo między Koreą Południową. i państwa członkowskie UE. Komisja zasugerowała również, że jeśli decyzja będzie skierowana przeciwko południowokoreańskim przewoźnikom, może mieć niewielki wpływ na obecne i przyszłe operacje do Europy.