Warszawa, 24 maja (Reuters) – Polska Grupa Energetyczna Unimode (UNTP.WA) Dyrektor naczelny powiedział we wtorek, że rosyjska próba importu oleju napędowego do Niemiec w związku z potencjalnymi sankcjami UE na ropę i produkty rafineryjne rozszerza handel międzynarodowy.
Unia Europejska (UE) dyskutuje o zakazie rosyjskiej ropy i produktów rafineryjnych w odpowiedzi na konflikt na Ukrainie. Większość krajów UE musi ją w pełni wdrożyć w ciągu kilku miesięcy od przyjęcia.
Unimode, sprzedawca paliw silnikowych i energii elektrycznej, wynajął w zeszłym miesiącu terminal w Gulfhavn w Danii, aby importować do Europy nierosyjski olej napędowy. Firma twierdzi, że przepustowość terminalu zrekompensuje polskie wymagania dotyczące importu oleju napędowego i zapewni dodatkowe możliwości biznesowe. „Zainwestowaliśmy w duński terminal i teraz czekamy na sankcje UE, które będą głównym motorem naszych zarobków w 2023 roku”. Prezes Adam Sikorsky powiedział we wtorek na czacie z inwestorami.
Unimode nie podał, ile oleju napędowego będzie przechowywane w Niemczech, biorąc pod uwagę niepewność przyszłości Rosniefti. (ROSN.MM) Rafineria PCK Schwett we wschodnich Niemczech.
Berlin poszukuje opcji własnościowych i logistycznych dla rosyjskiej rafinerii naftowej. „UE importuje co miesiąc 3 miliony ton rosyjskiego oleju napędowego, a Niemcy są od niego bardzo zależne” – powiedział Sikorsky. „Duński terminal pomoże nam dostarczać paliwo do Niemiec, dlatego otwieramy szwajcarskie biuro w Genewie”.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com
Raport Marka Streleckiego, pod redakcją Louis Heavens
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”