Polski urząd ds. konkurencji zbada Viaplay

Polski urząd ds. konkurencji zbada Viaplay

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął dochodzenie w sprawie serwisu streamingowego Viaplay. Poprosiła też o „wyjaśnienia” Cyfrowy Polsat i Canal+ Polska.

UOKiK podaje, że w tym roku otrzymał ponad 40 skarg na Viaplay, przy czym fani sportu „szczególnie niezadowoleni z działania serwisu, powołując się na przerwy w dostępie do usług, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przerywaniem obrazu”.

Dodaje, że podejrzenia wzbudziły nie tylko problemy z transmisją na stronie, ale także sposób rozpatrywania skarg konsumentów. Szef UOKiK zbada, czy oferowane konsumentom odszkodowanie jest adekwatne do zgłaszanych problemów.

„Z skarg otrzymanych przez UOKIK wynika, że ​​Viaplay może je oddalić, a ciężar odpowiedzialności za problemy z transmisją strumieniową można przerzucić na konsumenta, sugerując słabe łącze internetowe, nieodpowiednią przeglądarkę lub urządzenie niespełniające wymagań. Firma przyjęła reklamację, zaoferowałaby zniżkę, tylko 25% opłaty abonamentowej za kolejny miesiąc korzystania z platformy.

„Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z usługi streamingu, więc oferowanie im rabatu na dodatkowy abonament w ramach rekompensaty może nie być adekwatne do sytuacji. O formie odszkodowania powinna decydować jej wartość i arbitralne zaspokojenie, a nie narzucone przez interes konsumenta, przedsiębiorstwa.

Dochodzenie w sprawie Viaplay może skutkować nałożeniem na usługę grzywny w wysokości do 10% jej obrotu.
UOKiK zwrócił się też do Cyfrowego Polsatu i Canal+ Polska o wyjaśnienie zakłóceń w relacjach z Ligi Mistrzów, Premier League i La Liga.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *