Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął dochodzenie w sprawie serwisu streamingowego Viaplay. Poprosiła też o „wyjaśnienia” Cyfrowy Polsat i Canal+ Polska.
UOKiK podaje, że w tym roku otrzymał ponad 40 skarg na Viaplay, przy czym fani sportu „szczególnie niezadowoleni z działania serwisu, powołując się na przerwy w dostępie do usług, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przerywaniem obrazu”.
Dodaje, że podejrzenia wzbudziły nie tylko problemy z transmisją na stronie, ale także sposób rozpatrywania skarg konsumentów. Szef UOKiK zbada, czy oferowane konsumentom odszkodowanie jest adekwatne do zgłaszanych problemów.
„Z skarg otrzymanych przez UOKIK wynika, że Viaplay może je oddalić, a ciężar odpowiedzialności za problemy z transmisją strumieniową można przerzucić na konsumenta, sugerując słabe łącze internetowe, nieodpowiednią przeglądarkę lub urządzenie niespełniające wymagań. Firma przyjęła reklamację, zaoferowałaby zniżkę, tylko 25% opłaty abonamentowej za kolejny miesiąc korzystania z platformy.
„Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z usługi streamingu, więc oferowanie im rabatu na dodatkowy abonament w ramach rekompensaty może nie być adekwatne do sytuacji. O formie odszkodowania powinna decydować jej wartość i arbitralne zaspokojenie, a nie narzucone przez interes konsumenta, przedsiębiorstwa.
Dochodzenie w sprawie Viaplay może skutkować nałożeniem na usługę grzywny w wysokości do 10% jej obrotu.
UOKiK zwrócił się też do Cyfrowego Polsatu i Canal+ Polska o wyjaśnienie zakłóceń w relacjach z Ligi Mistrzów, Premier League i La Liga.