Polskie Alegro kupi czeską grupę handlową

Polska firma internetowa Alegro ma nadzieję zbudować bazę regionalną poprzez przejęcie czeskiego sprzedawcy internetowego Mall Group za 1,02 miliarda dolarów.

Według raportu Reuters z piątku (5 listopada), Al Mall, aktywa eCommerce grupy handlowej, wraz z WE |

Transakcja, która ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2022 r., zostanie sfinansowana z przeglądu akcji i środków pieniężnych, podała firma. Ostateczna cena może wzrosnąć do 57 milionów dolarów w oparciu o niektóre cele krótkoterminowe.

Akcje Alegro wzrosły w czwartek (4 listopada) o 11% dzięki zapowiedziom, po 40% spadku na początku tego miesiąca, gdy konkurencja z Amazonem w Europie Środkowej nasiliła się po wprowadzeniu Prime w handlu detalicznym w Polsce.

Ucz się więcej: Amazon Prime rusza w Polsce z darmową dostawą i streamingiem wideo

„Kupujący skorzystają z zaawansowanej selekcji, cen i wygody, podczas gdy wspólne przedsięwzięcie około 135 000 handlowców będzie 'wystawić raz i sprzedać wszędzie’” – CEO Allegro Wiadomości Francois Powiedział w oświadczeniu.

Alegro twierdzi, że fuzja pozwoli mu podwoić swój rynek detaliczny do 285 miliardów dolarów i 70 milionów klientów działających w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii i Chorwacji.

Czytaj więcej: Wewnątrz Allegro: Pięć rzeczy, które warto wiedzieć o wiodącej witrynie e-commerce w Polsce

„[The deal] Podwojenie poduszki dla wzrostu, co oznacza, że ​​wszystkie wprowadzane przez nas innowacje można bardzo dobrze zmierzyć i osiągnąć [many] Więcej konsumentów ”- powiedział Nuyts.

Alegro zyska dostęp do 1100 punktów odbioru i szafek WE|DO, co pomoże osiągnąć cel, jakim jest posiadanie około 3000 paczkomatów do końca przyszłego roku.

Alegro stało się największym IPO w historii Polski w październiku zeszłego roku, pozyskując około 2,3 miliarda dolarów, co szacuje się na 17,6 miliarda dolarów, kiedy jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW).

Założona ponad 20 lat temu i oferująca usługi takie jak eBay, Alegro ma obecnie 33% polskiego rynku e-commerce, ponad 3750 użytkowników i ponad 20 milionów odwiedzających swoją stronę internetową.

———————————

Nowe dane PYMNTS: Perspektywy zakupów świątecznych w 2021 r.

O: Czas na świąteczny sezon zakupowy, gdzie prawie 90% amerykańskich konsumentów planuje dokonać niektórych zakupów online – o 13% więcej niż w 2020 roku. 2021 Holiday Shopping Outlook, PYMNTS przebadało w tym sezonie świątecznym ponad 3600 konsumentów, aby stymulować sprzedaż online i wpływ niestandardowych nagród na dostępność produktów i preferencje sprzedawców.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *