Polskie kluby sportowe postanowiły promować Polskę – Ministerstwo Sportu i Turystyki

Polskie kluby sportowe postanowiły promować Polskę – Ministerstwo Sportu i Turystyki

Na Stadionie Legii w stolicy Warszawie, w obecności Minister Sportu i Turystyki Kamil Bortnychuk, Zostało podpisane porozumienie pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną (PTO) a Legią Warszawa, która uczestniczy w eliminacjach Europejskiej Ligi Konferencyjnej UEFA. Wydarzenie oficjalnie inauguruje projekt w 2023 roku.

Promocja Polski poprzez sport będzie odbywać się poprzez przedstawicieli sześciu dyscyplin zespołowych, którzy w swoich ligach zdobędą miejsca dające im możliwość gry w Pucharach Europy lub eliminacjach Pucharu Europy..

W 2023 r. na projekt przeznaczono 51,5 mln zł. Konkretne kwoty, jakie polscy sportowcy i kluby sportowe otrzymają za prowadzenie działań promocyjnych, zależą, po pierwsze, od złożonej oferty wskazującej zakres świadczonych usług i oczekiwany zakres, po drugie, od oceny rzeczywistego potencjału medialnego i wyniku negocjacji pomiędzy podmiotami.

Projekt, opracowany z myślą o czołowych zespołach reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej, podkreśla związek sportu i turystyki. Zawody i sukcesy w pucharach Europy są niepowtarzalną okazją do promocji Polski i jej poszczególnych regionów. Cieszymy się, że polska marka turystyczna jest promowana poprzez sport.

– poinformował Minister Sportu i Turystyki Kamila Bortnychuka.

Umowa z Legią Warszawa to pierwszy tego typu dokument podpisany w 2023 roku pomiędzy PTO a reprezentantami Polski na międzynarodowych arenach sportowych. W najbliższych dniach zostaną zawarte podobne umowy na realizację działań promocyjnych Rakov Częstochowa, Lech Poznań i Bojo Szczecin.

Legia Warszawa od lat godnie reprezentuje Polskę za granicą. Tym samym nasza współpraca z Polską Organizacją Turystyczną daje szerokie możliwości obu stronom. Jesteśmy żywo zainteresowani promocją naszego kraju i miasta podczas rozgrywania meczów na europejskich arenach. Chcemy zainteresować obcokrajowców naszą historią i kulturą oraz przyciągnąć ich do odwiedzenia Polski. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na tego typu programy. Docierając do różnych środowisk i korzystając z naszego zasięgu, możemy uczynić Polskę atrakcyjniejszą turystycznie,

– powiedział Marcin Herra, wiceprezes ds. administracyjnych Legii Warszawa.

Projekt obejmuje następujące dyscypliny sportowe: tenis stołowy, hokej na lodzie, koszykówkę, piłkę ręczną, siatkówkę i piłkę nożną.

Najważniejsze wydarzenia sportowe i prestiżowe zawody przyciągają nie tylko widzów telewizyjnych, ale także kibiców, którzy często pokonują setki, a nawet tysiące kilometrów, aby kibicować sportowcom na arenach sportowych. Wierzę, że projekt przyczyni się z jednej strony do zakończenia trudnego procesu odbudowy turystyki przyjazdowej, z drugiej zaś do wzmocnienia pozycji i roli naszego kraju na arenie międzynarodowej,

– zakończył wiceprezes Polska Organizacja Turystyczna Marcina Rosickiego.

Oficjalnie zainaugurowany projekt jest największym przedsięwzięciem mającym na celu promocję Polski poprzez sport, realizowanym we współpracy z POT w ostatnich latach. Jest to także doskonała okazja do zaprezentowania atrakcji naszego kraju wśród dużej grupy potencjalnych gości.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *