Polskie LPP zabezpiecza cel przychodowy przy rosnących kosztach

Polskie LPP zabezpiecza cel przychodowy przy rosnących kosztach

Wysłane przez: Tego dnia

GDAŃSK (Reuters) – Największy polski sprzedawca detaliczny odzieży LPP potwierdził w środę swój cel całorocznych przychodów na poziomie 20-21 miliardów złotych (5,2-5,5 miliarda dolarów). Obroty.

Według liczb

Zysk netto w drugim kwartale był o 1% wyższy niż przed rokiem i wyniósł 444 mln zł, a sprzedaż wzrosła o 9% do 5,01 mld zł.

Koszty sklepów, dystrybucji i koszty ogólne wzrosły o 27% do ponad 2 miliardów złotych, przy niewielkiej poprawie zrównoważonej wzrostem sieci sklepów, kosztami logistyki i kosztami personelu.

Perspektywy

Grupa spodziewa się, że sprzedaż w trzecim kwartale wzrośnie o 32% rok do roku przy stałej podstawie walutowej. W ciągu trzech miesięcy planuje także otwarcie 140 nowych sklepów.

Dlaczego to jest ważne?

LPP, największy polski detalista, dynamicznie rozwija się na rynkach europejskich, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej i Południowej, które w drugim kwartale odpowiadały za jedną trzecią całkowitych przychodów.

środowisko

Ekspansja nastąpiła po sprzedaży przez firmę swojej rosyjskiej działalności w czerwcu 2022 r., po inwazji Rosji na Ukrainę.

(1 dolar = 3,8291 złotego)

(Reportaż: Mateusz Rabiega; redakcja: Kirsten Donovan)

READ  Polskie centrum Gaya-X, europejskiej inicjatywy uruchomionej w Polsce

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *