Wysłane przez: 12 godzin temuTego dnia
GDAŃSK (Reuters) – Największy polski sprzedawca detaliczny odzieży LPP potwierdził w środę swój cel całorocznych przychodów na poziomie 20-21 miliardów złotych (5,2-5,5 miliarda dolarów). Obroty.
Według liczb
Zysk netto w drugim kwartale był o 1% wyższy niż przed rokiem i wyniósł 444 mln zł, a sprzedaż wzrosła o 9% do 5,01 mld zł.
Koszty sklepów, dystrybucji i koszty ogólne wzrosły o 27% do ponad 2 miliardów złotych, przy niewielkiej poprawie zrównoważonej wzrostem sieci sklepów, kosztami logistyki i kosztami personelu.
Perspektywy
Grupa spodziewa się, że sprzedaż w trzecim kwartale wzrośnie o 32% rok do roku przy stałej podstawie walutowej. W ciągu trzech miesięcy planuje także otwarcie 140 nowych sklepów.
Dlaczego to jest ważne?
LPP, największy polski detalista, dynamicznie rozwija się na rynkach europejskich, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej i Południowej, które w drugim kwartale odpowiadały za jedną trzecią całkowitych przychodów.
środowisko
Ekspansja nastąpiła po sprzedaży przez firmę swojej rosyjskiej działalności w czerwcu 2022 r., po inwazji Rosji na Ukrainę.
(1 dolar = 3,8291 złotego)
(Reportaż: Mateusz Rabiega; redakcja: Kirsten Donovan)
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”