Polskie Ten Square Games zostało dotknięte przez exodus graczy pandemicznych

Polskie Ten Square Games zostało dotknięte przez exodus graczy pandemicznych

GDAŃSK (Reuters) – polski producent gier mobilnych Ten Square Games poinformował we wtorek o 63% spadku zysku netto w ubiegłym roku z powodu postpandemicznego exodusu graczy.

Zysk netto wyniósł 52,3 mln zł (12,1 mln USD), co oznacza spadek przychodów o 15% do 538,6 mln zł.

„Rok 2022 był kolejnym bezprecedensowym okresem, (…) w czasie pandemii doświadczyliśmy naturalnego exodusu użytkowników… próba dalszego zwiększania liczby graczy stała się niemożliwa” – napisał w liście prezes Maciej Zuzalek. akcjonariuszom.

Powiedział, że po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 r. utrzymanie i rekrutacja klientów były utrudnione przez wysokie ceny i zamknięcie dostępu do gier firmy dla graczy z Rosji i Białorusi.

W swoim liście Zuzalek powiedział, że ten rok może okazać się trudny i niestabilny, a firma skoncentruje się na zwiększaniu rozmiaru i różnorodności swojego portfolio gier, w tym na opracowaniu nowego tytułu, „Wings of Heroes”. Zaktualizuje również swoją kluczową strategię wzrostu, aby sprostać przyszłym wyzwaniom.

Na wynik netto wpływ miał odpis w wysokości 14,5 mln zł zaksięgowany na koszty produkcji obu gier.

W 2022 roku opłaty użytkowników gier – główne źródło przychodów z gier mobilnych – wyniosą 542 mln zł, co oznacza spadek z 650 mln zł rok wcześniej.

Flagowe gry firmy „Fishing Clash” i „Hunting Clash” wygenerowały łącznie 478 mln zł dzięki płatnościom w grach w 2022 roku, w porównaniu z 597 mln zł rok wcześniej.

(1 $ = 4,3175 zł)

(Reportaż Mateusza Rabiega Montaż autorstwa Davida Goodmana i Marka Pottera)

Mateusza Rabiega

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *