Porsche 911 GT3 z zestawem Manthey Kit 4 sekundy szybsze od kolby

Porsche 911 GT3 z zestawem Manthey Kit 4 sekundy szybsze od kolby

Manthey może być najbardziej znany ze swoich rywalizujących Porsche – w rzeczywistości jednego z wiodących producentów samochodów wyścigowych opartych na produktach Porsche – chociaż działa również na pojazdach drogowych w Stuttgarcie. Najnowsza aktualizacja Porsche Street ma postać zestawu Manthey Performance Kit dla obecnej generacji 911 GT3, a wyniki są imponujące.

To znacznie więcej niż tylko zestaw tuningowy na rynek wtórny, ponieważ został opracowany w ścisłej współpracy inżynierów Porsche ze specjalistami z Nordschleife firmy Manthey w Meuspath. Pakiet jest sprzedawany za pośrednictwem sieci dealerów Porsche i ma na celu przyspieszenie auta na właściwym torze. Wyposażone w ten zestaw 911 GT3 pokonuje tor Nurburgring w dokładnie 6:55,737 minut lub 4,19 sekundy szybciej niż 911 GT3.

Do najpopularniejszych należą modyfikacje aerodynamiczne. Z przodu duży spojler, a z przodu dodatkowe bagażniki boczne. Dolna część samochodu została zmodyfikowana o nowe pneumatyczne elementy sterujące, które zwiększają docisk przedniej osi, co jest bardzo mile widzianą poprawą podczas pokonywania zakrętów. Z tyłu skrzydło jest powiększone, a dyfuzor zderzaka ma wydłużone żebra wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Bardzo charakterystycznym ulepszeniem są aerodynamiczne tarcze węglowe na tylne koła.

Porsche nawiązało współpracę z Manthey, aby opracować czterokierunkowy, regulowany system zawieszenia gwintowanego, który można dostosować do użytku na drodze lub torze. Producent obiecuje ulepszoną „obsługę graniczną” bez poświęcania codziennej użyteczności. 911 GT3 jest wyposażone w 20-calowe koła z przodu i 21-calowe z tyłu oraz opcjonalne lekkie kute koła, które zmniejszają masę nieresorowaną o 7,3 kg. Masywne koła skrywają specjalne wyścigowe klocki hamulcowe, które są również dostępne za dodatkową opłatą.

Porsche i Manthe testują zmodyfikowane 911 GT3 na torze Nürburgring z kierowcą testowym Porsche Kevinem Estherem za kierownicą. Jak wcześniej wspomniano, samochód przejechał 20,6 kilometra najbardziej wymagającego toru na świecie w 4,19 s szybciej niż 911 GT3. Pakiet przetestowany na torze jest już dostępny dla klientów w całej Europie, a dostawy zaplanowano na jesień tego roku. Porsche obiecuje, że inne rynki pójdą w ich ślady.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *