dostarczony
Porsche przygotowuje się do powrotu do długodystansowych mistrzostw świata.
Porsche testuje swojego kolejnego konkurenta, Le Mans, pod kątem nowo budowanej klasy Hypercar i hybrydy Daytona (LMDh), za którą stoi coś bardzo imponującego.
Jest to 180-kilogramowy silnik V8 o „dużej pojemności” z podwójnym turbodoładowaniem, odpowiadający biturbo V6 od Toyoty i Peugeot Z jaskrawoczerwoną smugą przy 10 000 obr./min. Moc dorówna innym uczestnikom na poziomie 500 kW, wspomagana przez obowiązkowy system hybrydowy o mocy 50 kW.
„Zepsuliśmy wybór naszym prototypowym silnikiem LMDh, ponieważ oferta produktów obejmuje kilka obiecujących jednostek podstawowych” — powiedział Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport.
dostarczony
Toyota zaprezentowała swój zupełnie nowy supersamochód GR Super Sport podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
„Zdecydowaliśmy się na użycie silnika V8-biturbo, który naszym zdaniem oferuje najlepszą kombinację osiągów, masy i charakterystyki kosztowej. Uruchomienie aktywnego programu testowego było ważnym krokiem dla projektu.”
Czytaj więcej:
* Porsche uważa, że Włochy nie powinny uzyskać pozwolenia na zakaz spalania
* Porsche twierdzi, że całkowicie elektryczna Panamera nie będzie kolidować z Taycan
* Dzikie noce, elektryczne Porsche
* Pięć kombi o osiągach supersamochodu
Ale to nie wszystko – działają na paliwa odnawialne, aby znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Porsche niewiele o tym mówi, ale można to racjonalnie założyć Te same rzeczy, które robisz w Chile.
W zeszłym roku potwierdzono, że paliwo syntetyczne powstało z połączenia zielonego wodoru z elektrolizy wiatrowej z dwutlenkiem węgla. Tworzy to metan, który jest następnie przekształcany w benzen.
Michael Steiner, członek Rady Wykonawczej ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG, powiedział w oświadczeniu, że firma postrzega siebie „jako lidera, jeśli chodzi o paliwa odnawialne, i chcemy przyspieszyć rozwój”.
„Oznacza to, że Porsche jako całość będzie miało budżet neutralny pod względem emisji CO2 do 2030 r., a paliwa produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej mogą się do tego przyczynić”.
Ale wracając do zawodnika – uczestnika LMDH powinniśmy zobaczyć na torze w styczniu 2023 roku. Zostanie zgłoszony do długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC oraz północnoamerykańskich mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship pod nazwą zespołu Porsche Penske Motorsport.
Porsche użyje uniwersalnego podwozia pochodzącego z LMP2 i udostępni je prototypowi Audi, a być może także Lamborghini w 2024 roku.