dostarczony
Porsche widzi większe zyski, koncentrując się na swoich modelach elektrycznych, takich jak Taycan.
Szefowie motoryzacji od lat ostrzegali przed skutkami kosztownego przejścia na samochody elektryczne na ich marże. Ale przed historycznym potencjalnym debiutem Porsche mówi inwestorom, że może stać się bardziej opłacalny, koncentrując się na zasilaniu bateryjnym.
Należący do Volkswagena producent samochodów sportowych widzi większy potencjał do podniesienia cen swoich samochodów elektrycznych niż modele z silnikiem spalinowym, powiedział dyrektor finansowy Lutz Michke podczas dnia rynków kapitałowych Porsche na początku tego tygodnia. Widzi marże producenta pojazdów elektrycznych Osiągnięcie parytetu w stosunku do związków spalania Za dwa lata potem się rozwijaj, bo klienci są skłonni płacić więcej za nową technologię.
Producent samochodów sportowych – który planuje pierwszą ofertę publiczną w czwartym kwartale – opracował plan płatności mający na celu zwiększenie rentowności sprzedaży do ponad 20% w perspektywie długoterminowej, w porównaniu z 16% w zeszłym roku. Zarząd oczekuje, że osiem na dziesięć samochodów Porsche sprzedanych do końca tej dekady będzie napędzanych energią elektryczną, a pojazdy elektryczne będą stanowić połowę rynku samochodów luksusowych w 2031 roku.
„Naszym celem jest selektywna ekspansja segmentów o wyższej marży i wykorzystanie możliwości cenowych pojazdów elektrycznych” – powiedział dyrektor generalny Porsche, Oliver Blume.
Czytaj więcej:
* Porsche zapowiada nowego luksusowego elektrycznego SUV-a przed swoją IPO
* Recenzja testu drogowego: Porsche 911 Carrera GTS
* Przystępne cenowo marki Volkswagena są coraz bardziej podobne pod maską
* Volkswagen stara się sprostać wyzwaniom Chin
Porsche przeprowadza pierwszą ofertę publiczną w czasie, gdy stan branży nie jest normalny. Producenci samochodów osiągają wysokie zyski, ponieważ wstrząsy w łańcuchu dostaw ograniczają produkcję, pozostawiając im niewielki wybór, jak tylko skupić się na najbardziej dochodowych modelach i podnieść ceny. Nie wiadomo, co się stanie, gdy dostawy się ustabilizują, ale lepsza rentowność ostatnich kilku kwartałów utrudni porównania w przyszłości.
Porsche zaprezentowało nową koncepcję, która może być naszym pierwszym przebłyskiem nadchodzącego elektrycznego Caymana/Boxstera.
Porsche wyprzedza swoich konkurentów, w tym Ferrari i Astona Martina, jeśli chodzi o elektryfikację swojego składu. ale kiedy Taycan EV przekroczył sprzedaż kultowego 911 W ubiegłym roku producent samochodów nadal produkował mniej pojazdów elektrycznych niż Tesla. A zwiększenie opłacalności pojazdów elektrycznych będzie wymagało napraw fabrycznych, przekwalifikowania personelu i coraz bardziej ograniczonych surowców do akumulatorów.
Oprócz niepewności co do tego, jak będzie wyglądać rentowność, gdy kryzys w łańcuchu dostaw zniknie, produkcja wróci do normy, a producenci samochodów zaczną na poważnie przestawiać się na pojazdy elektryczne, nie jest również jasne, co stanie się z cenami mocy, gdy samochody elektryczne nie będą już nowością. .
Staromodni producenci samochodów nie byli zbyt przejrzyści, jeśli chodzi o opłacalność ich początkowych modeli na baterie. Wyjątkiem jest Volvo, które w tym tygodniu zostało okrzyknięte przez analityków Bernsteina za swoje ujawnienie. Pojazdy elektryczne firmy – które były o 12% droższe niż pojazdy spalinowe – wygenerowały w drugim kwartale marżę brutto na poziomie 15%, co oznacza spadek o 21% w przypadku pojazdów z silnikiem spalinowym. Z drugiej strony marże Volvo na pojazdy elektryczne wzrosły o jeden punkt procentowy w porównaniu z pierwszym kwartałem.
Model spalinowy 911 pozostaje najbardziej dochodowym modelem Porsche. Producent samochodów przygotowuje się do dostawy Elektryczna wersja słynnego SUV-a Macan. Model plug-in będzie prawdopodobnie wyceniony znacznie wyżej niż wersja na gaz bazowy. Porsche planuje także nad Cayenne nowego luksusowego elektrycznego SUV-a.
Oczywiście Macan został opóźniony i nie trafi do salonów do 2024 r. z powodu problemów z oprogramowaniem w jednostce VW Cariad. Porsche próbuje teraz wytyczyć własny kurs oprogramowania, ale problemy wciąż budzą obawy dotyczące wprowadzenia samochodów elektrycznych w przyszłości. Nie ma jeszcze daty premiery luksusowego SUV-a, a kierownictwo niewiele mówiło o modelu poza tym, że będzie on produkowany w Lipsku w Niemczech.
Bloom, dyrektor naczelny, twierdzi, że Porsche jest wyjątkowe, ponieważ marka jest luksusowa i korzysta z ekonomii skali – w końcu sprzedała w zeszłym roku 27 razy więcej samochodów niż Ferrari.
Jednak utrzymanie tego typu produkcji w okresie transformacji elektrycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu marż, będzie dużym wyzwaniem.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”