dostarczone
Toyota C-HR to najnowszy model odzwierciedlający nowy, futurystyczny styl marki.
Toyota New Zealand ogłosiła szczegóły cenowe crossovera C-HR drugiej generacji, przed jego pojawieniem się w pierwszym kwartale 2024 roku.
Model, plasujący się pomiędzy Corollą Cross i RAV4, będzie oferowany w czterech różnych poziomach wyposażenia – GX, GXL, Limited i GR Sport – w cenach od 45 990 do 56 990 dolarów.
Jak już informowaliśmy, nowy C-HR przyjmuje nową, futurystyczną filozofię projektowania marki, nadając mu wygląd uliczny podobny do nowego Priusa i bZ4X BEV. Nie ma jeszcze modeli w pełni elektrycznych, ale wszystkie modele mają hybrydowy, zelektryfikowany układ napędowy.
Podstawowy model GX za 45 990 dolarów jest wyposażony w większość pakietu technologii aktywnego bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, w tym zaawansowane parkowanie, panoramiczny monitor widoku, dynamiczny tempomat radarowy i monitorowanie martwego pola.
Samochód napędzany jest czterocylindrowym hybrydowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra, który generuje moc 103 kilowatów i moment obrotowy 142 Nm. Około 15% większa siła podnoszenia w porównaniu z poprzednim odpowiednikiem, przy uciągu 725 kg.
Wyceniony na 49 990 dolarów model GXL jest napędzany tym samym silnikiem o pojemności 1,8 litra, ale ma większe koła, automatyczne światła drogowe, przyciemniane tylne szyby, podgrzewane przednie siedzenia, skórzane akcenty i wiele innych.
Zarówno wersja Limited, jak i SR Sport są wyposażone w 2,0-litrowy silnik hybrydowy o mocy 145 kW/142 Nm, ale przy tej samej emisji CO2 wynoszącej 98 g/km. Wersja Limited jest wyposażona w system dźwiękowy JBL z dziewięcioma głośnikami, 19-calowe koła, wyświetlacz przezierny i tapicerkę ze sztucznej skóry/zamszu.
Toyota Prius została zaktualizowana o nowy wygląd, nowe silniki i więcej technologii, ale tego nie dostaniemy.
Najwyższa wersja GR Sport zaczyna się od 55 990 dolarów i ma w dużej mierze taki sam zestaw jak wersja Limited, ale ma napęd na wszystkie koła, czerwone szwy wewnętrzne i mnóstwo małych plakietek GR Sport oraz wytłoczonych detali wewnątrz i na zewnątrz.
Modele Limited i GR Sport mają także tę dodatkową zaletę, że są dostępne w unikalnych dwukolorowych wersjach kolorystycznych, które widzieliśmy na zdjęciach prasowych Toyoty, za dodatkowe 1000 dolarów.
Może plasować się pośrodku gamy Toyoty, ale według wiceprezesa ds. nowych pojazdów Toyoty w Nowej Zelandii, Steve’a Prangella, limitowana wersja C-HR jest jednym z najbardziej luksusowych modeli marki.
„Nowy C-HR bardzo różni się od pierwszej generacji” – powiedział Prangell.
„ Charakteryzuje się odważną, wyrafinowaną stylistyką z liniami przypominającymi coupe, które są podkreślone przez nową, wyrazistą opcję dwukolorowego lakieru dla modeli Limited i GR Sport. Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, nadając mu europejski wygląd i styl, dzięki czemu C-HR osiąga wyższy poziom niż konkurencja.”
„C-HR zyskał bardzo lojalnych fanów wśród nowozelandzkich nabywców poszukujących kompaktowego SUV-a o wyrazistym designie, a ten zupełnie nowy model przenosi swój dynamiczny wygląd, osiągi i funkcje na poziom premium odpowiadający jego europejskiemu pochodzeniu”.