NASA potwierdziła, że helikopter Dragonfly został wysłany na bogaty w materiały organiczne księżyc Saturna Tytan. Decyzja umożliwia misję doprowadzenie do ukończenia ostatecznego projektu, po którym nastąpi budowa i przetestowanie całego statku kosmicznego oraz instrumentów naukowych.
„Ważka to niesamowita misja naukowa ciesząca się szerokim zainteresowaniem społeczności i jesteśmy podekscytowani możliwością podjęcia kolejnych kroków w tej misji” – powiedziała Nikki Fox, zastępca administratora w Dyrekcji Misji Naukowych w siedzibie NASA w Waszyngtonie. „Badanie Tytana przesunie granice tego, co możemy zrobić za pomocą helikopterów poza Ziemią”.
Na początku 2023 r. misja spełniła wszystkie kryteria powodzenia wstępnej oceny projektu. Jednakże misję poproszono wówczas o opracowanie zaktualizowanego budżetu i harmonogramu, aby odpowiadały obecnemu środowisku finansowania. Ten zaktualizowany plan został przedłożony i warunkowo zatwierdzony w listopadzie 2023 r. w oczekiwaniu na wynik procesu budżetowego na rok budżetowy 2025. W międzyczasie misja uzyskała zgodę na kontynuowanie prac nad ostatecznym projektem i wykonaniem misji, aby zapewnić dotrzymanie harmonogramu.
Wraz z publikacją wniosku prezydenta dotyczącego budżetu na rok 2025 potwierdzono, że całkowity koszt cyklu życia Dragonfly wynosi 3,35 miliarda dolarów, a data premiery przypada na lipiec 2028 r. Odzwierciedla to wzrost kosztów o około dwukrotność proponowanego kosztu i ponad dwukrotne opóźnienie dwa lata. lat od daty pierwotnego wyboru misji w 2019 r. Po dokonaniu tej selekcji NASA musiała kilkakrotnie nakazać przeplanowanie projektu ze względu na ograniczenia finansowe w latach podatkowych 2020–2022. Projekt poniósł dodatkowe koszty ze względu na pandemię COVID-19, zwiększony łańcuch dostaw i dogłębna iteracja projektu. Aby zrekompensować opóźnione przybycie na Tytana, NASA zapewniła również dodatkowe fundusze na ciężki pojazd nośny, aby skrócić fazę przelotu misji.
Wiropłat, który ma dotrzeć do Tytana w 2034 r., poleci do kilkudziesięciu obiecujących miejsc na Księżycu, szukając prebiotycznych procesów chemicznych wspólnych zarówno dla Tytana, jak i wczesnej Ziemi, zanim wyewoluowało życie. Dragonfly to pierwszy raz, kiedy NASA wykonała lot pojazdem naukowym na innym ciele planetarnym. Helikopter ma osiem wirników i lata jak duży dron.
Dragonfly został zaprojektowany i zbudowany pod nadzorem Laboratorium Fizyki Stosowanej Johnsa Hopkinsa (APL) w Laurel w stanie Maryland, które zarządza misją dla NASA. Głównym badaczem jest Elizabeth Turtle z APL. W skład zespołu wchodzą kluczowi partnerzy z Centrum Lotów Kosmicznych Goddarda NASA w Greenbelt w stanie Maryland; Lockheed Martin Aerospace Corporation w Littleton w Kolorado; Centrum badawcze NASA Ames w Dolinie Krzemowej w Kalifornii; Centrum badawcze Langley NASA w Hampton w Wirginii; Uniwersytet Stanowy Pensylwanii w State College w Pensylwanii; Malin Space Science Systems w San Diego w Kalifornii; Honeybee Robotics w Pasadenie w Kalifornii; Laboratorium Napędów Odrzutowych NASA w południowej Kalifornii; CNES (Centre National d'Etudes Spatiales) w Paryżu; Niemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR) w Kolonii w Niemczech; i JAXA (Japońska Agencja Badań Kosmicznych) w Tokio. Dragonfly to czwarta misja w ramach programu New Frontiers Programu NASA, zarządzanego przez Centrum Lotów Kosmicznych Marshalla w Huntsville w stanie Alabama na zlecenie Dyrekcji Misji Naukowych tej agencji w Waszyngtonie.
Astrobiologia