dostarczone
Całkowicie elektryczny hatchback Volkswagena ID.3 zmierza w naszą stronę wraz z moimi dwoma SUV-ami o wysokich osiągach.
Krajowy oddział Volkswagena potwierdził, że planuje dodać trzy kolejne samochody elektryczne do swojej oferty w 2024 roku w postaci pary smażonych SUV-ów i nowego hatchbacka klasy podstawowej.
Rozmawiając z mediami na początku tego tygodnia podczas długo oczekiwanej krajowej premiery ID.4 i ID.5, Volkswagen potwierdził, że Nowa Zelandia otrzyma ID.3 face, ID.4 GTX i ID.5 GTX.
Wiadomość o większej liczbie modeli ID będzie mile widzianą ulgą dla Volkswagena w Nowej Zelandii, gdzie grupa walczyła o zabezpieczenie ID.4 w pierwszej kolejności, pomimo dużego popytu w naszym kraju na modele typu plug-in.
Oczekuje, że ID.4 i ID.5 będą najlepiej sprzedającymi się modelami w 2023 roku, mimo że pojawią się na rynku dopiero w sierpniu. Marka przyjęła już 150 zamówień w przedsprzedaży, a sprzedaż hurtowa przewiduje 500-600 sztuk do końca 2023 roku.
Mamy nadzieję, że ID.4 GTX pojawi się w pierwszej połowie przyszłego roku, a ID.5 GTX i ID.3 na kartach w drugiej połowie. synchronizacja wszystkich trzech modeli w powietrzu; W zależności od dostępności w Europie.
Trio uzupełnia inne modele elektryczne, które Volkswagen wcześniej potwierdził na rynku krajowym w 2024 r., ID.Buzz i wybór hybryd typu plug-in.
DAMIEN O’CARROLL / Dostarczona stopa
Emocje się skończyły – oto elektryczny SUV Volkswagena ID.4.
Choć wprowadzony w Europie od kilku lat, ID.3 będzie zupełnie nowym modelem dla Nowej Zelandii. Chociaż wiele ID.3 pierwszej generacji zostało zauważonych w centrali Volkswagen New Zealand EMD podczas ocen na przestrzeni lat, model nigdy wcześniej nie dotarł do naszych brzegów.
ID.3 jest obecnie najmniejszym i najtańszym samochodem elektrycznym Volkswagena opartym na MEB. Na zewnątrz jest oferowany z akumulatorem 58 kWh lub 77 kWh, z zasięgiem WLTP odpowiednio 426 km lub 546 km. Marka spodziewa się w przyszłości wprowadzić trzecią, mniejszą opcję baterii.
Modernizacja Golfa ID.3 z 2023 r. Była raczej niewielka, na czele z nowym przednim zderzakiem, przerobioną częścią maski, nowymi kołami i nieco niższą wysokością jazdy.
Udane przejęcie ID.3 przez markę będzie zachęcającą wiadomością dla tych, którzy tęsknią za nadchodzącym ID.2, który został zaprezentowany w formie koncepcyjnej w marcu tego roku.
A co z ID.4 i ID.5 GTX? Oba modele są konkurentami dla takich modeli jak Tesla Model Y Performance i Ford Mustang Mach-E GT. Para otrzymuje ten sam dwusilnikowy układ napędowy na wszystkie koła, który wytwarza 220 kW / 460 Nm.
To o 70 kW/150 Nm więcej niż w przypadku standardowego wyjścia ID.4 i tylnego ID.5. Oczywiście dodatkowy oomph GTX kosztuje go trochę zasięgu – jego pojemność baterii 77 kWh spada do 500 km w wariancie ID.4 i 512 km w wariancie ID.5.
Marketing Volkswagena dotyczący pary GTX mocno podkreśla jego zdolność do priorytetowego wysyłania dużych mas mocy na tylne koła w pogoni za dymem z opon i suwakami mocy. Jest to możliwe dzięki Menedżerowi dynamiki pojazdu GTX.
Jak można się domyślić, GTX ma wyznaczać następną generację „GTI” Volkswagena. Docelowo ma na celu zbudowanie naładowanych wersji GTX wszystkich swoich elektrycznych modeli id. ID.3 GTX ma się ukazać jeszcze w tym roku.
Ceny i lokalne czasy dla duetu ID.3 i GTX mają zostać potwierdzone bliżej ich oficjalnego przybycia.