W Australii występują obecnie poważne przerwy w komunikacji w całym kraju, powodujące znaczne opóźnienia dla pasażerów i wpływające na służbę zdrowia.
Wstępne raporty wskazują, że awaria dotyka klientów mobilnych Optus od Dalekiej Północy Queensland po Melbourne, Sydney i całe Perth.
Użytkownicy telefonów komórkowych zgłaszają, że ich telefony pokazują SOS na wskaźniku sygnału.
Istnieją również doniesienia o zerwaniu połączeń NBN.
Sieć kolejowa w Melbourne została całkowicie zamknięta z powodu awarii, jednak obecnie została wznowiona, z przewidywanymi poważnymi opóźnieniami.
Australijski Departament Spraw Wewnętrznych stwierdził, że nic nie wskazuje na to, aby przerwa w dostawie prądu była wynikiem ataku cyberbezpieczeństwa.
Optus oświadczył w oświadczeniu, że „pracuje nad ustaleniem przyczyny”.
„Optus jest świadomy problemu, który może mieć wpływ na niektórych naszych klientów korzystających z urządzeń mobilnych i Internetu”.
Optus powiedział, że inżynierowie badają błąd sieci.
Federalna minister komunikacji Michelle Rowland powiedziała, że rząd Australii zwraca się do firmy telekomunikacyjnej z prośbą o informacje na temat zdarzenia