Powody stojące za tymi podstawowymi zasadami, których wszyscy musimy przestrzegać w samolotach

Powody stojące za tymi podstawowymi zasadami, których wszyscy musimy przestrzegać w samolotach

Jeśli regularnie podróżujesz, znasz już zasady — upewnij się, że Twój stolik jest zaopatrzony, siedzenie jest w pozycji pionowej, a rolety okienne umożliwiają start i lądowanie.

Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego musisz robić te wszystkie rzeczy?

Pierwszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że zasady są prawie takie same bez względu na to, dokąd podróżujesz.

„Międzynarodowe standardy procedur podróży są ustalane ze względów bezpieczeństwa” – powiedział rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

„Zostały one ustanowione przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego i włączone do ustawodawstwa Nowej Zelandii poprzez przepisy dotyczące lotnictwa cywilnego”.

Przyjrzyjmy się powodom tych zasad.

Siedzenia ustawione pionowo, podłokietniki opuszczone, stoliki złożone

Nie ma dyskusji na temat twojego prawa do pochylania się podczas startu i lądowania - po prostu nie możesz tego zrobić.

iStock

Nie ma dyskusji na temat twojego prawa do pochylania się podczas startu i lądowania – po prostu nie możesz tego zrobić.

Dlaczego nie usiąść wygodnie w fotelu, na przykład ze szklanką czegoś musującego na stoliku, aby uczcić zbliżający się wyjazd lub przyjazd?

Ponieważ starty i lądowania mają miejsce wtedy, gdy podczas lotu występuje największe prawdopodobieństwo wypadków, a pasażerowie muszą być przygotowani na wszelkie potencjalne sytuacje awaryjne.

Rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego powiedział: „Umieszczenie podłokietników, siedzeń oraz stołów do startu i lądowania ogranicza blokowanie wyjść i dróg ewakuacyjnych w przypadku ewakuacji”.

Oprócz ułatwienia ewakuacji, umieszczenie siedzeń, podłokietników i stolików we właściwym miejscu może również pomóc w ograniczeniu obrażeń w nagłych przypadkach.

— poinformował wcześniej Urząd Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii Niezależny Że pasażerowie mogą przyjąć pozycję śmigła tylko wtedy, gdy siedzą prosto.

Jak podkreśla były pilot Hans Mast Podróże i rozrywka że gdy siedzenie jest ustawione pionowo, jest „zablokowane i bardziej wytrzymałe, aby wytrzymać każdą siłę wynikającą z możliwego uderzenia”.

Rolety okienne do startu i lądowania

Siedzenie przy oknie wiąże się z dodatkową odpowiedzialnością bycia władcą cieni.

Jarosław Astachow / 123rf

Siedzenie przy oknie wiąże się z dodatkową odpowiedzialnością bycia władcą cieni.

Skoro siedzisz na miejscu przy oknie, to po co masz sprawdzać, czy spadochrony nadają się do startu i lądowania? Znowu wszystko jest w trybie awaryjnym.

READ  Zysk Fletcher Building w pierwszym półroczu wzrósł o 41%; Perspektywa jest „bardzo silna”

Szef operacji lotniczych i bezpieczeństwa Air New Zealand, kapitan David Morgan, przeprowadził na Facebooku sesję pytań i odpowiedzi, w której odpowiedział na to pytanie, wyjaśniając, że personel pokładowy musi wiedzieć, czy jest sytuacja awaryjna.

Lotnisko Schiphol w Amsterdamie Opublikuj o tym wpis na bloguwskazując, że służby ratownicze również wolały, aby rolety w oknach były odsłonięte, aby idąc na pokład samolotu, mogli od razu stwierdzić, czy na pokładzie jest dym lub ogień.

Tak więc załoga lotnicza powinna mieć możliwość wyszukiwania, a służby ratunkowe powinny mieć możliwość wyszukiwania. To logiczne. Ale był jeszcze jeden, mniej oczywisty powód, dla którego warto było otwierać żaluzje, a było to po to, aby oczy pasażerów przyzwyczaiły się do panujących na zewnątrz warunków.

„Jeśli cokolwiek wydarzy się podczas startu i lądowania – najbardziej niebezpiecznej fazy każdego lotu – twoje oczy będą już przyzwyczajone do ciemności lub światła na zewnątrz i będziesz w stanie zareagować znacznie szybciej” – czytamy w publikacji.

„Z tego też powodu światła w kabinie są przyciemnione podczas startu i lądowania”.

Telefon jest w trybie samolotowym

Tryb samolotowy wyłącza połączenia komórkowe i bezprzewodowe telefonu.

123RF

Tryb samolotowy wyłącza połączenia komórkowe i bezprzewodowe telefonu.

Dlaczego w dzisiejszych czasach wciąż każe się nam przełączać telefony w tryb samolotowy?

Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii udzielił odpowiedzi, którą większość z nas zapewne słyszała wcześniej – czyli „nie ingerują w układy elektroniczne samolotów”.

Ale profesor Doug Drury, przewodniczący lotnictwa na Central Queensland University, napisał w artykule dla The Conversation, że jeden z problemów dotyczył czegoś, o czym ludzie nie myśleli – ingerencji naziemnej.

W ostatnich latach głównym problemem było to, że widmo przepustowości sieci bezprzewodowej 5G wkracza w przepustowość lotnictwa. Pojawiły się obawy, że może to zakłócać działanie systemów nawigacyjnych w pobliżu lotnisk, które pomagają w lądowaniu samolotów.

READ  Gubernator Banku Rezerwy Adrian Orr broni odejść kadry kierowniczej, strategia banku dla Covid-19

Drury zauważył jednak, że sieć 5G została wdrożona w Europie bez problemów.

„W obu przypadkach rozsądne jest ograniczenie korzystania z telefonów komórkowych w samolotach, podczas gdy problemy związane z siecią 5G są rozwiązane” – powiedział.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *