Mark Evans / Getty Images
Black Jack prowadzi flotę z Sydney do Hobart, ale rzadko jest poza zasięgiem wzroku innych Maxi SHK Scallywag i LawConnect.
Sydney do Hobart Supermaxes Black Jack, LawConnect i SHK Scallywag100 walczą ze wschodnim wybrzeżem Tasmanii, gdy zbliża się wąski koniec rzeki Derwent.
Blackjack z Monako pokonał we wtorek o godzinie 17:00 (czasu nowozelandzkiego) 9 mil morskich przewagi przed LawConnect, byłym zdobywcą tytułu Perpetual Loyal w 2016 roku i Investec Loyal w 2011 roku.
SHK Scallywag100 z Hongkongu, który w niedzielę przejechał flotą z Sydney Heads, utworzył grunt wczesnym popołudniem i znalazł się tuż za nim na trzecim miejscu.
Warunki były lekkie we wtorek we wtorek z wiatrem 10 węzłów, powiedział nawigator Black Jack Alex Nolan.
Czytaj więcej:
* Wielokrotne przejścia na emeryturę, takie jak silne wiatry i wysokie fale uderzające we flotę z Sydney do Hobart
* Wyścig jachtów z Sydney do Hobart odwołany po raz pierwszy z powodu wybuchu epidemii Covid-19
Powiedział, że jacht płynął poza linią pierścienia, linią na kursie, która stanowiła najkrótszą odległość do mety.
„Nie możemy się doczekać dobrego dnia, ponieważ kończymy popołudnie i wieczór” – powiedział.
„Wszyscy są w porządku. Wszyscy są bardzo szczęśliwi. Mocno naciskamy”.
Istnieje pewna intryga dotycząca dokładnych sytuacji, gdy tracker LawConnect działa nieprawidłowo i zamiast tego jest lokalizowany przez raporty radiowe.
Obecna prognoza przewiduje, że hiper-pivot przekroczy linię we wczesnych godzinach środy.
Przemawiając we wtorek rano, Cruising Yacht Club of Australia Commodore Noel Cornish spodziewa się, że w ciągu najbliższych 12 godzin sposób jazdy zmieni się kilka razy.
„Teraz jest to wyścig taktyczny”, powiedział ABC. „Od jakiegoś czasu był to wyścig o przetrwanie. Naprawdę próbowali przedostać się przez to południe, spowalniając swoje łodzie, aby utrzymać jachty na miejscu”.
„Teraz biorą udział w wymagającym wyścigu nawigatorów. Taktyka będzie płaska”.
Tegoroczna impreza na dystansie 628 mil morskich jest jednym z wolniejszych wyścigów w ostatnich latach, znacznie poniżej rekordu Comanche’a z 2017 roku: jeden dzień, dziewięć godzin, 15 minut i 24 sekundy.
Trzydzieści sześć łodzi jest obecnie wycofanych z pola startowego składającego się z 88 łodzi z powodu ekstremalnych warunków spowodowanych głównie przez prądy oceaniczne.
Rouge Wave, uczestnik New South Wales w klasie New Hands Car, był ostatnim, który wyciągnął pinezkę po zgłoszeniu niesprecyzowanego uszkodzenia we wtorek rano.
W poniedziałek z wyścigu wycofano kilkanaście łodzi.
No Limit z siedzibą w Nowej Południowej Walii przeszedł na emeryturę w niedzielę po tym, jak członek załogi złamał rękę, podczas gdy inni zgłaszali szereg problemów, w tym uszkodzenia kadłuba, problemy z elektryką i silnikiem oraz uszkodzenia sterów i żagli.
Love & War i LCE Old School Racing, obydwa z Nowej Południowej Walii, oraz Fruit Salid 3 z Queensland znajdują się wśród niepełnosprawnych liderów.
Tasmanian Sidewinder prowadzi w nowej klasie łodzi dwuręcznych, wyprzedzając dziewięciu pozostałych konkurentów.
– z AAP