Pracownicy Central Tauranga twierdzą, że nadchodzące ograniczenia dotyczące parkowania będą kolejnym ciosem dla CBD, a w wyniku zmian firmy będą miały trudności z przyciągnięciem i utrzymaniem pracowników.
Od listopada za parkowanie na ulicach będą pobierane opłaty
Będzie obsługiwane na ulicach otaczających centrum miasta – Third Avenue, Fourth Avenue, Arundel Street, McLean Street, Monmouth Street, Anson Street oraz w częściach First Avenue, Second Avenue i Devonport Road.
Od kwietnia 2024 r. powiększony zostanie także płatny parking na zachód od Cameron Road, od Third Avenue i Hamilton Street, a od września 2024 r. na odcinku od Fifth Avenue do 11th Avenue zostaną utworzone strefy ograniczonego dostępu.
Rzecznik rady twierdzi, że długoterminowym celem jest zmniejszenie zależności ludzi od samochodów przy jednoczesnym stworzeniu tętniącego życiem centrum miasta.
Jednak Sheila Parker, która codziennie parkuje swój samochód w pobliżu Memorial Park, aby pracować w CBD, stwierdziła, że zmiany oznaczają, że „nie będzie dokąd pójść”.
„Nie mogę zapłacić za parkowanie w mieście. To okropne, szczególnie w obliczu kryzysu związanego z kosztami życia. Kto może zapłacić za parkowanie w mieście?
Opłaty za parkowanie na ulicy w dni powszednie wynoszą 2 dolary za godzinę przez pierwsze dwie godziny, a następnie 5 dolarów za godzinę. Struktury parkingowe kosztują 17,50 dolarów dziennie, ale parkowanie na zmodernizowanym parkingu Dive Cres będzie kosztować 8 dolarów dziennie po ukończeniu.
Parker powiedziała, że ograniczenia czasowe sięgające aż do 11th Avenue uniemożliwią jej codzienne dojazdy.
reklama
„W nocy mam inne spotkania. Mam rodzinę do pomocy. Autobus nie kursuje w tym celu”.
Parker miał wątpliwości, czy Rada Miasta Tauranga uwzględnia pracowników CBD w swoim procesie decyzyjnym.
„Nie zdają sobie sprawy [there are] Mnóstwo ludzi parkuje tam swoje samochody. Nie wszyscy jesteśmy na trasie autobusu.
W wydanym przez Radę przewodniku po projektowaniu ulic i narzędziu do projektowania ulic zauważono, że parkingi przy ulicach były zasadniczo przeznaczone dla gości i kupujących, a nie dla mieszkańców lub parkingów długoterminowych.
Heather Kerr, menedżerka regionu centralnego New Zealand Automobile Association (AA), stwierdziła, że pracownicy uwielbiają kontakt z klientami i atmosferę w zespole.
„Ale [they] „Stoją przed koniecznością ustalenia, jak dostać się do pracy lub pozwolić sobie na całodobowy parking, który może kosztować nawet 17,5 dolara dziennie” – powiedziała.
„Chociaż doceniam fakt, że samorząd stara się zmniejszyć zatory w CBD, transport publiczny nie jest realną opcją dla wszystkich”.
Kerr powiedziała, że słyszała od wielu osób, które nie miały możliwości pracy w domu i które obawiały się „ograniczonych możliwości” bezpiecznego parkowania rowerów lub e-rowerów/skuterów.
reklama
Jej zdaniem nadchodzące ograniczenia parkowania były „krótkowzroczną reakcją bez rzeczywistego przemyślenia konsekwencji” dla pracowników w CBD.
„Niestety, [as we work in the] W przypadku usług bezpośrednich wymagamy od naszych pracowników obecności w pracy w pełnych godzinach pracy. Ograniczenie możliwości parkowania samochodu [nearby] Chodzenie do pracy oznacza, że staną przed trudnymi wyborami.
Dyrektor generalny rady ds. infrastruktury Nick Johansson powiedział, że konsultacje w sprawie projektu strategii parkowania odbyły się we wrześniu i październiku 2021 r.
„Ponieważ była to strategia obejmująca całe miasto, konsultacje dotyczyły tematów i zasad wysokiego szczebla, a nie sposobu ich wdrożenia na konkretnych ulicach”.
Strategia została zaktualizowana i odniesiono się do niej, gdy rada stworzyła plan zarządzania parkingami, który uwzględnia nadchodzące ograniczenia dotyczące parkowania.
Johansson powiedziała, że będzie „nadal monitorować sytuację i odpowiednio się dostosowywać”.
Powiedział jednak, że rada nie rozważy żadnych zwolnień ani dotacji dla pracowników w CBD, ponieważ skupiła się na „wspieraniu każdego, kto odwiedza i pracuje” w tym obszarze.
Powiedział, że długoterminowym celem rady jest zmniejszenie zależności ludzi od samochodów przy jednoczesnym stworzeniu tętniącego życiem centrum miasta.
„Wprowadzanie modyfikacji w parkingach w centrum miasta pomoże nam odnieść sukces w przyszłości” – powiedział Johansson.
„Zdajemy sobie sprawę, że przejście na alternatywne formy transportu będzie wymagało czasu, a ponieważ centrum miasta w nadchodzących latach przejdzie znaczącą transformację, [the] Rada dokłada wszelkich starań, aby pracownicy i osoby przyjeżdżające do centrum miasta nadal miały dostęp do różnorodnych możliwości parkowania.
Trwały już prace nad alternatywnymi możliwościami transportu, takimi jak bezpieczny parking dla rowerów w centrum miasta i partnerstwo Shift Hub z Priority One. Johansson powiedział, że rozważane są również plany dotyczące nowego parkingu poza ulicą w CBD.
Władze rozważają także wprowadzenie płatnego parkingu w centrum miasta Mount Maunganui, aby zwolnić miejsca parkingowe dla gości.
Claudia West ze stowarzyszenia Mount Business Association powiedziała na posiedzeniu rady 18 września, że jej członkowie sprzeciwiają się podwyżce, uważając, że „będzie to miało negatywny wpływ na ich działalność”.
„Ludzie chodzą po okolicy i próbują znaleźć park” – powiedział komisarz Stephen Selwood.
„Nie jesteśmy w tym dla przychodów z parkingów. Chodzi o to, aby przyciągnąć więcej użytkowników do miejsc parkingowych.
Kerry Gillespie jest zastępcą dyrektora ds. wiadomości i starszym dziennikarzem w Zatoka wiele razy I Codzienny szef RotoruaR., specjalizuje się w polityce lokalnej i problematyce miejskiej. Jest finalistką regionalnego dziennikarza roku 2021 Voyager Media Awards.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.