Za pomocą prostego dotknięcia smartfona, Usługi dostarczania jedzenia online Z łatwością dostarczaj gotowe do spożycia jedzenie pod same drzwi.
Dostawa offline zyskała na popularności, ponieważ blokady spowodowały ograniczony fizyczny dostęp do restauracji i punktów gastronomicznych. Raporty branżowe odnoszą się do Australijczyków trzy razy więcej Więcej dostaw jedzenia online niż kiedykolwiek wcześniej covid-19 pandemia.
Na całym świecie dostawa żywności online ma stać się Przemysł o wartości 200 miliardów dolarów do 2025 roku.
Chociaż te aplikacje dostarczające zapewniają łatwy dostęp do różnych produktów spożywczych, mogą również być szkodliwe dla naszego zdrowia.
Czytaj więcej:
* Myślisz o zamówieniu Uber Eats? Oto, ile to kosztuje dodatkowo w tej i innych aplikacjach
* Kierowca Uber Eats jest pozbawiony środków do życia, bo korzysta z innego samochodu
* Obrońcy zdrowia twierdzą, że sprzedaż alkoholu za pośrednictwem aplikacji do dostarczania żywności budzi niepokój
* Wezwania do ochrony pracowników tymczasowych po tym, jak brytyjski sąd orzekł, że kierowcy Ubera są pracownikami
Usługi dostarczania jedzenia online zwiększają dostęp do fast foodów
W styczniu i lutym 2020 r Analizowane dane Od Uber Eats, wiodącej na rynku internetowej usługi dostarczania jedzenia w Australii i Nowej Zelandii.
Skupiliśmy się na zamawianiu jedzenia online na 233 przedmieściach Sydney i 186 przedmieściach Auckland z ponadprzeciętną populacją młodzieży (w wieku 15-34 lata). Ta grupa wiekowa reprezentuje Najwięksi konsumenci gotowych produktów spożywczych online.
Oceniliśmy 1074 popularnych punktów gastronomicznych Uber Eats w Sydney i Auckland pod względem typu i wartości odżywczej.
Wyniki pokazały, że najpopularniejszymi punktami spożywczymi były sieci fast foodów. Sieci fast foodów stanowiły 38 procent popularnych punktów gastronomicznych, którym przyjrzeliśmy się w Sydney i 54 procent w Auckland.
W Sydney najpopularniejszymi sieciami fast foodów były McDonald’s (54 sklepy, 8,4 proc.), Subway (52 sklepy, 7,6 proc.), Oporto (42 sklepy, 6,2 proc.) i Domino’s (19 sklepów, 2,8 proc.).
W Auckland najpopularniejszymi sieciami fast foodów były Subway (46 sklepów, 11,7%), McDonald’s (40 sklepów, 10,2%), Burger King (24 sklepy, 6,1%) oraz Hell Pizza (20 sklepów, 5,1% centa).
Te sieci fast foodów znajdują się w najniższej kategorii zdrowia.
Kiedy Rozmowa Skontaktowali się z Uber Eats w celu uzyskania komentarza, a ich rzecznik odniósł się do kategorii artykułów spożywczych, która „[makes] Świeże owoce i warzywa są w zasięgu tysięcy Australijczyków”.
Rzecznik powiedział również, że „quinoa, jarmuż, sułtanki, brukselka, edamame, açaí, kombucha, ciecierzyca, poke i brązowy ryż” zyskały na popularności od czerwca 2020 r. Jednak według naszej oceny nie były tak popularne lub tak spruiked jak pozycje menu.
Niezależne punkty sprzedaży śpieszą się, aby dołączyć, ale jak ważne są ich aukcje?
Znaleźliśmy to w Sydney? Niezależne sklepy na wynosJest to drugi najpopularniejszy rodzaj punktów gastronomicznych (30 proc. wszystkich punktów gastronomicznych).
W osobnym badaniu my Analizuj pozycje menu (w sumie 13841) z 196 najpopularniejszego niezależnego sklepu na wynos w Sydney na Uber Eats. Zastosowaliśmy system oceny 38 różnych kategorii żywności i napojów na podstawie Australijskie wytyczne dietetyczne.
Odkryliśmy, że ponad 80 procent wszystkich pozycji w menu to potrawy uznaniowe lub „śmieciowe”. Duża liczba pozycji menu (42 procent) została sklasyfikowana jako „uznaniowe posiłki mieszane na bazie zbóż”, które obejmują produkty takie jak pizza, hamburgery, kebaby i bidi. Mogą to być inne rodzaje fast foodów, takie jak smażona ryba lub paski z kurczaka, słodkie napoje itp.
Taktyki marketingowe nie pomagają
Te dwa badania ilustrują obfitość niezdrowych pozycji menu dostępnych na tych platformach. To, w połączeniu z taktykami marketingowymi w aplikacji, może utrudniać konsumentom dokonywanie zdrowych wyborów.
Znaleźliśmy niezdrowe pozycje menu, których było więcej niż Podwój prawdopodobieństwo Uznanie za „najpopularniejsze” zdrowe opcje w Uber Eats. Ponadto niezdrowe pozycje menu były około półtora raza bardziej prawdopodobne, aby zawierały obraz i ponad sześć razy częściej były prezentowane jako pakiet wartości w porównaniu do zdrowych pozycji.
W innym badaniu zaobserwowaliśmy, w jaki sposób usługi dostarczania żywności online wykorzystały pandemię do promowania fast foodów w mediach społecznościowych.
ostatnio opublikowany analiza marketingu cyfrowego Na kontach na Instagramie dziewięciu internetowych firm dostarczających jedzenie w trzech regionach (Australia/Nowa Zelandia, Ameryka Północna i Wielka Brytania) odkryłem, że prawie 70 procent reklamowanej żywności to fast food.
W 2020 r. 32 proc. postów odnosiło się do pandemii. Najczęściej wiadomości w tych postach zachęcały konsumentów do pozostania w domu i dostarczania żywności w celu wsparcia lokalnych firm.
Chociaż podczas blokad ważne jest, aby pozostać w domu, a wspieranie lokalnych firm jest szlachetne i niepokojące, ponad 97 procent żywności zawartej w postach na Instagramie związanych z Covid z Australii i Wielkiej Brytanii to fast food.
Czy możemy promować zdrowe wybory w erze cyfrowej?
Łatwy dostęp do fast foodów i napojów dzięki dostawom jedzenia online stanowi dodatkowe wyzwanie dla rosnących wskaźników otyłości. Dane australijskie wskazują 16 procent osób w wieku 18-24 lata jest otyłych. W Nowej Zelandii około Co trzecia osoba powyżej 15 roku życia jest otyła.
ten Światowa Organizacja Zdrowia Uznaję rosnący wpływ środowisk żywieniowych online na wybory żywieniowe ludzi. W interesie zdrowia publicznego wzywa przemysł spożywczy, rządy, decydentów i badaczy do wspólnych działań.
Zgodnie ze Światową Organizacją Zdrowia proponujemy następujące działania:
-
Uwzględnij zdrowe środowiska żywności online w Narodowa Strategia Otyłości. Jest to dziesięcioletnia strategia, obecnie w trakcie konsultacji, która ukierunkuje działania Australii w sprawie epidemii nadwagi i otyłości. Opinia publiczna, zwłaszcza młodzież, ma Wspierające środowiska żywności które umożliwią im dokonywanie zdrowych wyborów żywieniowych. Ramy te będą ważnym sposobem umieszczenia wpływu usług dostarczania żywności online na zdrowie publiczne
-
Ogranicz reklamy fast foodów w mediach społecznościowych. Usługi dostarczania żywności online powinny być brane pod uwagę wraz z szeroko pojętym przemysłem spożywczym w Polityka rządu Ogranicz reklamę fast foodów do młodych ludzi
-
Generuj jasne komunikaty dotyczące zdrowia publicznego dotyczące zdrowia i wpływu na środowisko. badania Zasugerował, że wygodne dania gotowe wytwarzają nadmierne ilości odpadów. Łączenie wiadomości może zwiększyć potencjał zmiany zachowania.
W rozdartym świecie COVID-19Zmienia się sposób kupowania i spożywania żywności. Nadszedł czas, aby ukształtować środowisko żywności online, aby promować łatwy dostęp do zdrowej i pożywnej żywności.
Ten artykuł jest oparty na badaniach przeprowadzonych przez byłych studentów studiów magisterskich University of Sydney, Andriany Coray i Seleny Wang.
Stephanie Kuropatwa Jest członkiem NHMRC/National Heart Foundation we wczesnej karierze w Uniwersytet w Sydney; Alicja Gibson NHMRC Research Fellow w Menzies Center for Health Policy and Economics; Julie Redfern Jest profesorem zdrowia publicznego w Uniwersytet w Sydney; Rajshri Roy Jest starszym wykładowcą w Uniwersytet w Auckland; Rebecca Rezydencja doktorant, pracownik naukowy w Uniwersytet w Sydney, I Sisi Jia Jest doktorantem w Uniwersytet w Sydney
Ten artykuł został ponownie opublikowany z Rozmowa Na licencji Creative Commons. Przeczytać oryginalny artykuł.