PremiAir przewiduje podpisanie kontraktu z Triple Eight, byłym fanem, jako kierownik zespołu

PremiAir przewiduje podpisanie kontraktu z Triple Eight, byłym fanem, jako kierownik zespołu

Nowy menedżer zespołu PremiAir Racing, Matt Cook

Team PremiAir Racing pozyskał szefa mechanika Triple Eight Race Engineering Matta Cooka jako kierownika zespołu.

W ten sposób Cook staje się drugim głośnym odejściem z zespołu z Panyo, który objął kluczową rolę w zespole po tym, jak David Cauchi odszedł, aby dołączyć do Grove Racing w ostatnim sezonie poza sezonem.

Cook trafia do zespołu należącego do Petera Expressa po dekadzie pisania Potrójnej Ósemki, podczas której był początkowo drugim mechanikiem, a później starszym mechanikiem.

Ostatnio był szefem ekipy programów GT World Challenge w Australii i Azji oraz zespołu Dunlop Super2 Series.

Cook dołącza do najnowszego zespołu w mistrzostwach Repco Supercars, PremiAir Racing, z bogatym doświadczeniem.

W młodym wieku dołączył do Dick Johnson Racing, gdy doszedł do najwyższej pozycji mechanicznej.

Po opuszczeniu zespołu Stapylton pod koniec 2006 roku rozpoczął współpracę z Team America w Grand Prix A1 do 2009 roku.

Potem nastąpił okres z Virgin Racing w Formule 1, która później stała się Marussia, od 2010 do 2012 roku.

Od tego czasu jest częścią potrójnej ósemki, a jej pojawienie się zbiegło się w czasie z startem Samochodu Przyszłości.

W rozmowie z Speedcafe.com Cook przyznał, że szklany sufit w Triple Eight został wzięty pod uwagę w jego decyzji o skorzystaniu z okazji w PremiAir Racing.

„Dotarłem do pewnego punktu, postępy były dobre, postępowałem naprawdę dobrze, byłem kierownikiem zespołu w programie Super2 i GT od 2019 roku i nie było miejsca na rozwój” – wyjaśnił Cook.

„Byłem zamiennikiem Dutto [Mark Dutton]W najbliższym czasie nigdzie się nie wybiera. Jest tam od 15 lat i jest T8 na całe życie, tam umrze, ten facet. Kiedy nadarzy się okazja, musisz z niej skorzystać, ponieważ w Triple Eight nie wydarzy się to zbyt długo.

„Fajnie jak GT i Super2, to nie jest miejsce, w którym chcę być. Nie mogłem tego zrobić przez kolejne cztery lub pięć lat, czekając, aż Dutto spróbuje się gdzieś przenieść. Tak się po prostu okazuje.

„To nie było złe przeczucie ani nic w tym stylu, to był tylko mój osobisty postęp i rozwój. Musiałem wykonać ruch i to było to. „

Przejście powinno być stosunkowo płynne, ponieważ PremiAir Racing używa potrójnej ósemki Holden ZB Commodores.

Dla Cooka budowanie wokół niego zespołu z Gen3 na horyzoncie było kolejną ważną atrakcją.

„Najważniejsze jest to, że Peter ma do mnie ogromne zaufanie” – powiedział Cook.

„W zasadzie pozwala mi to wybrać ekipę ludzi i stworzyć razem dobry zespół, za co jestem bardzo wdzięczny.

Lider zespołu prawdopodobnie nie był czymś, co myślałem, że kiedykolwiek zrobię, ale pozwoliło mi to zrobić.

„Powiedział: »Słuchaj, potrzebuję kogoś, kto by to poprowadził«. Jest bardzo zajęty swoją firmą i chce tylko wiedzieć, że podejmowane są właściwe decyzje, a pieniądze są wydawane we właściwych obszarach.

„Włożył we mnie tyle wiary i zaufania, a ja jestem mu bardzo wdzięczna. Pozwalając na wybór zespołu, pączkujący, rozwijający się razem z nim i wiedząc, gdzie skończymy.

„Musieli dużo zrobić w ciągu ostatnich czterech lub pięciu miesięcy z zespołem, który mieli. To był wspaniały zespół z Tekno i zrobili kilka naprawdę dużych rzeczy w krótkim czasie.”

„Mam nadzieję, że w przyszłości w ciągu następnych sześciu miesięcy będziemy mogli wspinać się wolniej na boisku i zobaczyć, gdzie kończymy i zawsze znajdować się w pierwszej dziesiątce, co będzie dobrym wynikiem w tym roku.

„Najważniejsze dla mnie jest przyszły rok i nowy samochód. Wszystkie samochody będą takie same, więc luksusowe zespoły nie mogą projektować nowych kolumn, geometrii i zawieszenia, aby samochody były szybsze, są dosłownie takie same produkt.

„Chodzi o kierowcę, inżyniera, zespół i wiedzę, kto może wygrać wyścig. To ekscytująca rzecz, budowanie tego roku na przyszły”.

Cook skończył w Triple Eight w niedzielę Perth Super Night; Speedcafe.com rozumie, że współwłaściciel zespołu Jess Dane przejmie program Super2, przynajmniej na krótką metę.

PremiAir Racing zajmuje 11. miejsce w Tag Team Championship, a Chris Bether prowadzi zespół na 20. miejscu w klasyfikacji kierowców, podczas gdy kolega stajenny Gary Jacobson zajmuje 22. miejsce.

Pizza Hut Winton Super Print odbędzie się w dniach 21-22 maja podczas wyścigu Winton Motor Race.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *