Presti wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do ulepszania fotografii produktów w branży meblarskiej

Jeśli kiedykolwiek kupiłeś sofę w sklepie internetowym, czy pomyślałeś o domach, które widzisz w tle? Kiedy nadchodzi czas wypuszczenia nowej kolekcji, marki meblowe zazwyczaj wydają małą fortunę na sesje zdjęciowe. Jest to proces uciążliwy i kosztowny, gdyż przenoszenie mebli nie jest łatwe.

Dlatego francuski startup wprowadził nazwę… Presti Instagram wykorzystuje sztuczną inteligencję do przekształcenia pojedynczego zdjęcia produktu w fotorealistyczne. Firma zebrała już 3,5 miliona dolarów w rundzie finansowania zalążkowego prowadzonej przez Bartka, przy udziale kilku aniołów biznesu.

„Bardzo szybko odebraliśmy telefon i rozmawialiśmy z 50 potencjalnymi użytkownikami” – powiedział TechCrunch Nabil Toumi, współzałożyciel i dyrektor generalny Presti. I wszyscy mówili to samo. Tworzenie zdjęć produktów było bardzo czasochłonnym procesem, kosztowało dużo pieniędzy i nie było prostego rozwiązania, aby stworzyć te obrazy. Jednocześnie naprawdę najważniejszym atutem marki była możliwość stworzenia unikalnej tożsamości i sprzedaży jej w Internecie.”

Presti konwertuje to:

Źródło obrazu: Presti

W tym:

Źródło obrazu: Presti

Początkowo Presti nie ograniczało się do skupiania uwagi na firmach meblarskich. Jednak startup szybko zdał sobie sprawę, że firmy meblowe borykają się ze szczególnie trudnymi problemami.

„Aby zrobić sesję zdjęciową, musieli wynająć piękny dom i przewieźć produkty, co wiązało się z wysokimi kosztami logistyki. Sesje zdjęciowe były planowane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem i ostatecznie kosztowały nawet setki tysięcy miliony euro rocznie” – powiedział Tommy.

Zasadniczo Presti używa Stable Diffusion XL jako swojego modelu podstawowego. Został on przeszkolony i zmodyfikowany tak, aby szczególnie dobrze sprawdzał się w przypadku fotografii produktowej w branży meblarskiej.

Najpierw zespół próbował użyć zwykłej wersji Stable Diffusion XL. Ale szybko zdali sobie sprawę, że są problemy. „Nogi zostaną dodane do twojej sofy, a oparcie zostanie zniekształcone” – powiedział Tommy. Podobnie trudno było uzyskać właściwą perspektywę. Na przykład ściana za sofą powinna być równoległa do sofy.

„Jednocześnie naprawdę ważny jest zbiór danych, na którym trenowaliśmy nasz model. Obecnie posiadamy w naszej branży ponad 75 000 wysokiej jakości zdjęć mebli, które możemy wykorzystać do szkolenia naszego modelu, aby usprawnić proces uczenia się. konkretnego przypadku użycia dla tego typu obrazu” – powiedział Tommy.

Presti nie chciał poprzestać na stworzeniu tła. Klienci mogą także dodawać akcesoria do swoich produktów. Na przykład, jeśli tworzysz zdjęcia produktów dla nowej sofy, możesz dodać poduszki. Poduszki te będą odzwierciedlać realistyczny cień na Twojej sofie, dzięki czemu nie będą wyglądać jak coś dodanego w Photoshopie.

Podobnie marki mebli zazwyczaj mają kilka odmian tego samego stylu o różnych fakturach i kolorach. Choć rozwiązanie to jest wciąż w fazie rozwoju, Presti ma nadzieję, że jego klienci będą mogli wymieniać materiały za pomocą narzędzia Presti. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie wprowadzić na rynek nowe produkty dla firm korzystających z Presti. Jednak niezależnym fotografom nie spodoba się ten nowy produkt.

Chociaż Presti współpracuje głównie ze średnimi firmami meblowymi, ma także strategiczne partnerstwo z Maisons du Monde, jednym z największych sprzedawców mebli we Francji. Oprócz Bartka w startupie udział biorą także Thibaut Elzière, Maxime Bros, Abou Laraki, Remy Lemonnier i Julien Hirth.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *