Siódma edycja hiszpańskiego Conecta Fiction & Entertainment, forum telewizyjno-sieciowego Europa-Ameryka Łacińska, w tym roku skupi się na swoich krajach, Polsce i Meksyku.
Po raz pierwszy wydarzenie zaprezentuje hiszpańską prezentację treści, łączącą szereg działań, aby wyróżnić najnowsze i najatrakcyjniejsze treści i formaty od najlepszych hiszpańskich dystrybutorów.
Conecta Fiction Unspools 26-29 czerwca po raz drugi w El Greco Palace of Congress w Toledo, stolicy hiszpańskiej Kastylii-La Manchy, na południe od Madrytu.
4th RTVE Showcase odbędzie się równolegle z Conecta Fiction w dniach 27-28 czerwca, przyciągając kupujących z 30 krajów i stymulując synergie, takie jak obecna międzynarodowa prezentacja koprodukcji RTVE na panelu Conecta Fiction.
„Będziemy oferować dogłębną analizę krajów skupionych na Meksyku i Polsce; warsztaty poprawiające budżety i tworzenie nowych modeli finansowych; zostaną omówione kluczowe kwestie, takie jak eSport, Gen Z czy serie audio, a panele zostaną poświęcone tzw. miejsc wojowników” – powiedziała dyrektor Conecta Fiction, Geraldine Conard, w środę 7 czerwca. Poinformował tego dnia na konferencji prasowej w siedzibie Meksykańskiego Instytutu Kultury w Madrycie.
W prezentacji edycji Conecta 2023 wzięli udział przedstawiciele firm i organizacji współpracujących przy wydarzeniu, od Departamentu Gospodarki Kastylii-La Manchy po ICEX-Invest w Hiszpanii, Hiszpańską Komisję Filmową, Fundación SGAE i Right Society DAMA.
W dniach 28-29 czerwca w El Greco Congress Palace spotkają się wiodący hiszpańscy dystrybutorzy, tacy jak Spain Content Showcase, Atresmedia TV, Filmax, Movistar Plus+ International, Onza Distribution i The Mediapro Studio. Kupcy i programiści z Europy i Ameryki.
Nowe spotkanie zostanie uzupełnione szeregiem ekskluzywnych działań networkingowych promujących dialog i interakcję między hiszpańskimi agentami handlowymi a międzynarodowymi przedstawicielami.
Podobnie jak w poprzednich edycjach Connecta Fiction, tegoroczny program Focus Country skupia się na dwóch krajach, jednym w Europie (Polska) i Stanach Zjednoczonych (Meksyk), analizując ich branżę, koproducentów treści audiowizualnych i ich lokalną kreatywność. Umiejętność.
Dwuczęściowy panel Focus Poland: Przegląd nadawców telewizyjnych zaplanowany na wtorek 27 czerwca poprowadzi Pola Hempowicz, CEO Content Monarchy, a wezmą w nim udział inni top managerowie kluczowych polskich firm, m.in. Marek Solon. -Lipiński, Dyrektor ds. Współpracy z Zagranicą w TVP; Anna Boris, dyrektor ds. pozyskiwania i sprzedaży treści w TVN; Agata Borovicka, dyrektor ds. pozyskiwania praw telewizyjnych Polsatu oraz dyrektor ds. produkcji oryginalnej i koproducentka Canal+ Polska, Beata Ryskowska.
Tego samego dnia zespół Focus Mexico: Broadcaster & Platforms, kierowany przez Alejandro Palmę z meksykańskiego MestizoLab, zaufa Guillermo Quezadzie, międzynarodowemu konsultantowi i scenarzyście, w zakresie treści w Televisie.
Angel Insunza, Development Executive Originals w Amazon Studios w Meksyku, oraz Vanessa Rosas, Televisa Univision VP Streaming Partnerships and Business Operations przemawiają w drugiej części panelu.
Również Vodka Meets Tequila, której kuratorem jest Rolando Loewenstein, właściciel i dyrektor Filmco z Majorki! Polsko-meksykańskie warsztaty o nazwie wezmą udział w spotkaniu twórczyni i scenarzystki Agathy Kośmyder, Wiktora Piątkowskiego, reżysera wykonawczego, scenarzysty, showrunnera i producenta kreatywnego. Bahama Films, obaj z Polski, Meksykanin Diego Martínez-Ulanoski, CEO, reżyser, scenarzysta i producent Caponetto oraz Punta Fina de Contenidos CEO, dyrektor kreatywny i scenarzysta Raul Prieto.
Również Conecta Fiction 2023 podkreśla RTVE: Co-Productions Onboard, gdzie Sergio Gándara, dyrektor generalny i producent wykonawczy chilijskiego Parox, zaprezentuje swoją koprodukcję miniserialu hiszpańsko-Chile-Argentyna „Allende, the Thousand Days”. Ponadto Jarmo Lambela, szef dramatu w fińskim nadawcy publicznym YLE, współpracuje z Nanook Films, Funicular Films, Anagram Sweden oraz stacjami RTVE, TV3, SVT i NDR nad europejską koprodukcją „This is not Sweden”.
Kierownictwo RTVE, Jose Pastor, reżyser filmów fabularnych i fabularnych, oraz Alberto Fernández Torres, prezes platformy RTVE Play, będą moderować okrągły stół.
Fenomen branży w Toledo „Strefa czasowa”, oryginalny serial stworzony przez madrycką firmę PaniJ Zeppelin i Endemol Shine Nederland, zadebiutuje w HBO Max tego lata. Miguel Martin, dyrektor zarządzający Zeppelin i Miguel Salvat, wiceprezes ds. oryginalnych programów i redaktor naczelny w HBO Max Iberia, omówią aspekty nowego programu, który szczyci się estetyką gry wideo.
Po raz pierwszy na Conecta firma muzyczno-rozrywkowa Warner Music Spain nagrodzi projekt Pitch Music, GoPro lub High-End Sidebars nagrodą składającą się z trzech dni korzystania ze studia dźwiękowego Dolby Atmos w swoim kreatywnym centrum The Music Station . W Madrycie współudział w tworzeniu materiałów promocyjnych dla udanych projektów – teaserów, trailerów, muzyki do napisów końcowych.
Kontynuując swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, Conecta Fiction stworzyła dwie nowe nagrody, aby wyróżnić najbardziej zrównoważony projekt w ciągu pięciu sesji prezentacji. Nagroda, sponsorowana przez Bosque del Cine i Santander Film Festival, obejmuje 1000 euro w gotówce oraz zasadzenie 25 drzew w Cantabria Film Forest, aby zrekompensować ślad węglowy generowany przez produkcje audiowizualne. Inny, K jak Wiedza, uzna konsultację strategii zrównoważonego rozwoju z pomiarem śladu węglowego.
W nadchodzącej edycji 2023 Conecta wprowadziła również swoje Jury Młodzieżowe składające się z trzech doktorantów z The Core School. Uczniowie ci wezmą udział we wszystkich sesjach i nagrodzą najlepszą prezentację.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”