Dyrektor generalny Air New Zealand, Greg Foran, kupił akcje linii lotniczej o wartości 1 miliona dolarów po zakończeniu podwyższenia kapitału o 1,2 miliarda dolarów.
Nota informacyjna wydana w piątek przez firmę dla nowozelandzkiej giełdy mówi, że Foran kupił 1,46 miliona akcji Air New Zealand o wartości 1 miliona dolarów w ramach dwóch transakcji we wtorek i środę.
Akcje Air New Zealand w tych dniach zamknęły się na poziomie 67,5 centa.
Foran wcześniej nie posiadał żadnych akcji Air New Zealand, chociaż posiada 2,3 mln akcji, które można zamienić na akcje.
Czytaj więcej:
* Prawa Air New Zealand oferują 88% abonamentu, międzynarodowe rezerwacje pokazują „zachęcające znaki”
* Prezes Air New Zealand, Greg Foran, wyemitował 2 miliony akcji w akcjach
Air New Zealand ujawnił, że dyrektorzy i menedżerowie wyższego szczebla również kupili niedawno akcje.
Wśród nich byli: prezes Dame Therese Walsh, dyrektor Dean Brasswell, dyrektor ds. personelu Nikki Danes, główny klient i sprzedaż Lianne Geraghty oraz dyrektor ds. operacyjnych i bezpieczeństwa David Morgan.
Cena akcji Air New Zealand znacznie spadła od końca marca, Po ogłoszeniu Plan dokapitalizowania w wysokości 2,2 mld USD Aby pomóc spłacić swoje długi i poprawić płynność.
Przed ogłoszeniem akcje Air New Zealand były sprzedawane po 1,37 USD.
Po zakończeniu podwyższenia kapitału na początku maja Jego cena akcji wynosiła 87 centów.
Jej akcje są obecnie notowane na poziomie 66°C.
W roku podatkowym 2021 Foran zarobił podstawową pensję w wysokości 1,4 miliona dolarów plus 65 000 dolarów w postaci świadczeń, takich jak emerytura.
Furan przebywa w Stanach Zjednoczonych, gdzie odwiedził firmę Whisk, która samodzielnie latała elektrycznymi taksówkami powietrznymi.
Air New Zealand współpracuje z Wisk Sprowadzić autonomiczną usługę taksówki elektrycznej do Nowej Zelandii.
Niedawne badanie przeprowadzone przez analityków Forsyth Barr, Andy’ego Polleya i Matta Nolanda, powiedziało, że Air New Zealand jest teraz w trybie odzyskiwania, a dochody pasażerów rosną z powodu zwiększonej przepustowości i silnego popytu.
Spalanie gotówki nie jest już problemem, biorąc pod uwagę korzyści dla kapitału obrotowego płynące ze sprzedaży biletów.
Powiedzieli jednak, że straty będą znaczne w roku podatkowym 2022, a rok podatkowy 2023 będzie rokiem przejściowym, zanim zyski zostaną odzyskane w roku podatkowym 2024.
„Jesteśmy zaniepokojeni wyższymi cenami ropy, chociaż Air New Zealand jest dobrze przygotowana do konkurowania w tym środowisku z nowoczesną, oszczędną flotą”.
Powiedzieli, że po Covid Air New Zealand skupi się bardziej na generowaniu lepszego zwrotu z kapitału niż na rozbudowie swojej sieci.
Ustalili docelową cenę akcji na 70 centów dla Air New Zealand.
Stwierdzili, że krajowy popyt na lotnictwo szybko się odbudowuje, i chociaż międzynarodowe możliwości Air New Zealand są ograniczone, brak konkurencji przyniósł atrakcyjne zyski.
Powiedzieli, że konkurencja wzrośnie, ale prawdopodobnie pozostanie na korzystnym poziomie w porównaniu do okresu sprzed Covid przez jakiś czas.
„Ceny ropy są obecnie największym problemem z zarobkami Air New Zealand”.
Powiedzieli, że hedging zapewnił Air New Zealand pewną ochronę w najbliższym czasie, a jego młoda, oszczędna flota była „bardzo konkurencyjna”.
Powiedzieli jednak, że przedłużające się podwyżki cen paliw mogą mieć negatywny wpływ na odbudowę zysków Air New Zealand i całą branżę.