Dyrektor generalny Google Ads, Jerry Deshler, zrezygnował po ponad 15 latach, aby podjąć nowe wyzwanie.
Gigant technologiczny nie był w stanie ujawnić, na czym polega „nowe wyzwanie”, ale powiedział Search Engine Land, że decyzja nie ma związku z niedawnym federalnym procesem antymonopolowym.
Po ponad dziesięciu latach pracy w reklamie Google wyjaśnił, że chęć wypróbowania czegoś nowego była dla Deshlera czymś naturalnym.
On przejmuje kontrolę. Vidhya Srinivasan, która wcześniej kierowała produktami i inżynierią w firmie Ads, pokieruje zespołem ds. reklam i będzie raportować bezpośrednio do starszego wiceprezesa Google, Prabhakara Raghavana.
Shashi Thakur, która pracuje w Google od 17 lat, przejmie poprzednie stanowisko Srinivasan i będzie bezpośrednio jej raportować, zajmując się reklamą podstawowej działalności Google.
List oficjalny. Raghavan, wiceprezes Google, powiedział w oświadczeniu:
- „Po ponad 15 latach pracy w reklamie w Google Jerry Deschler zdecydował się podjąć nowe wyzwanie”.
- „Nasza działalność reklamowa pomaga rozwijać się milionom firm i jesteśmy wdzięczni Jerry’emu za jego liczne osiągnięcia w tej dziedzinie. Cieszymy się również, że możemy wypromować Vidhyę Srinivasan, doświadczonego lidera z głęboką wiedzą techniczną, który obecnie kieruje naszą działalnością związaną z reklamą w wyszukiwarkach, na stanowisko lidera reklama.”
- „Dzięki doświadczeniu w zakresie znaczących innowacji w zakresie prywatności, pomiarów, sztucznej inteligencji, reklamy w wyszukiwarkach i nie tylko, Vidhya jest naturalnym następcą na tym stanowisku”.
Przywództwo Deshlera. Pracując w dziale reklamy, Deshler odegrał kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości reklamy w Google i całej branży. Przyczynił się do przejścia Google z komputerów stacjonarnych na urządzenia mobilne, ustanowił pionierską pozycję w zakresie prywatności użytkowników i był pionierem zaawansowanych technologii reklamowych, w tym wczesnych zastosowań uczenia maszynowego (ML) i sztucznej inteligencji (AI) na dużą skalę.
Zaczął moderować Google Ads w 2020 roku i osiągnął rekordowe zyski. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. wyszukiwarka pod przywództwem Deshlera wygenerowała ponad 220 miliardów dolarów przychodów z reklam.
Komentarze z procesu antymonopolowego. Podczas federalnego procesu antymonopolowego Deschler zeznał, że Google zmienia aukcje, na których sprzedaje reklamy w wyszukiwarce, zwiększając koszty reklamy i ceny minimalne nawet o 5% dla przeciętnego reklamodawcy. Twierdził, że w przypadku niektórych zapytań technologiczny gigant mógł podnieść ceny nawet o 10%. Dodał, że w przypadku niektórych zapytań gigant technologiczny mógł podnieść ceny nawet o 10%, ale Google ma tendencję do „nie informowania reklamodawców o zmianach cen”.
Po komentarzach Deshlera rzecznik Google powiedział Search Engine Land:
- „Koszty reklamy w wyszukiwarce są wynikiem aukcji w czasie rzeczywistym, podczas której reklamodawcy nigdy nie płacą więcej niż wynosi ich maksymalna stawka. Stale udostępniamy ulepszenia mające na celu ulepszanie reklam zarówno dla reklamodawców, jak i użytkowników. „
- „Nasze ulepszenia jakości pomagają usuwać nieistotne reklamy, poprawiać trafność, zwiększać wartość reklamodawcy i zapewniać użytkownikom wysokiej jakości doświadczenia”.
Otrzymuj codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy.
Głębokie nurkowanie. Przeczytaj nasz blog na temat federalnego procesu antymonopolowego, aby uzyskać więcej informacji na temat zeznań Deshlera.