Szef Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), Mirosław Wróblewski nakazał firmie Meta Platforms Ireland Limited zawieszenie na trzy miesiące wyświetlania fałszywych reklam wykorzystujących prawdziwe dane i wizerunek dziennikarza na Facebooku i Instagramie w Polsce.
„Rozstrzygnięcie tej sprawy w zakresie skargi Pani Omeny Mensah zostało wydane przez Prezesa UODO Mirosława Wróblewskiego na podstawie art. 60 ust. 1 RODO oraz art. 70 ust. 1 i art. 70 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych – wyjaśnia UODO.
Polska zakazuje fałszywych reklam skierowanych do dziennikarzy na platformie Meta
Decyzja ta nastąpiła po tym, jak na Facebooku pojawiły się fałszywe informacje, w tym reklamy zawierające jej zdjęcie i dane osobowe, wprowadzające użytkowników w błąd twierdzeniami o jej śmierci lub znęcaniu się nad mężem. Omena Mensah znalazła 263 reklamy, które są wciąż aktualizowane, a które negatywnie wpływają na jej bezpieczeństwo, prywatność i dobrostan emocjonalny jej bliskich.
Mirosław Wróblewski podjął decyzję o zastosowaniu środka tymczasowego w celu ochrony swoich praw, powiadamiając o tym odpowiednie organy nadzorcze oraz Europejską Radę Ochrony Danych. Ponieważ siedziba Meta Platforms mieści się w Ireland Limited, skarga dziennikarza jest rozpatrywana przez irlandzki organ nadzorczy.
Co mówi meta? „Weryfikujemy decyzję UODO” – powiedział rzecznik spółki PAP, jak podaje infor.pl.
Źródło: UODO
(mp)
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”