Prezes InPost zrywa współpracę z Facebookiem Czy Polska stawia czoła big tech?

Szef Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), Mirosław Wróblewski nakazał firmie Meta Platforms Ireland Limited zawieszenie na trzy miesiące wyświetlania fałszywych reklam wykorzystujących prawdziwe dane i wizerunek dziennikarza na Facebooku i Instagramie w Polsce.

„Rozstrzygnięcie tej sprawy w zakresie skargi Pani Omeny Mensah zostało wydane przez Prezesa UODO Mirosława Wróblewskiego na podstawie art. 60 ust. 1 RODO oraz art. 70 ust. 1 i art. 70 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych – wyjaśnia UODO.

Polska zakazuje fałszywych reklam skierowanych do dziennikarzy na platformie Meta

Decyzja ta nastąpiła po tym, jak na Facebooku pojawiły się fałszywe informacje, w tym reklamy zawierające jej zdjęcie i dane osobowe, wprowadzające użytkowników w błąd twierdzeniami o jej śmierci lub znęcaniu się nad mężem. Omena Mensah znalazła 263 reklamy, które są wciąż aktualizowane, a które negatywnie wpływają na jej bezpieczeństwo, prywatność i dobrostan emocjonalny jej bliskich.

Mirosław Wróblewski podjął decyzję o zastosowaniu środka tymczasowego w celu ochrony swoich praw, powiadamiając o tym odpowiednie organy nadzorcze oraz Europejską Radę Ochrony Danych. Ponieważ siedziba Meta Platforms mieści się w Ireland Limited, skarga dziennikarza jest rozpatrywana przez irlandzki organ nadzorczy.

Co mówi meta? „Weryfikujemy decyzję UODO” – powiedział rzecznik spółki PAP, jak podaje infor.pl.

Źródło: UODO

(mp)


Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *