Sprzedawcy przygotowują się na szalone wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, a PriceSpy ujawnia najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci uzyskać najlepszą ofertę. Wideo / Herold NZ
Czarny piątek stał się jednym z największych dni wyprzedaży na całym świecie, ale nowe badania pokazują, że niektóre rabaty mogą być nieudanymi transakcjami.
Serwis cenowy i porównawczy PriceSpy twierdzi, że prawie co piąty produkt, który wystawił, odnotował wzrost cen w Czarny piątek, co stanowi wyraźny 7-procentowy wzrost w stosunku do zeszłego roku.
Więcej niż 1 na 10 sprzedawanych produktów to podróbki, w których cena produktu została podniesiona przed dniem wyprzedaży, aby zniżka z okazji Czarnego Piątku wyglądała jeszcze lepiej niż była.
„Czarny piątek staje się coraz większy, im bardziej widzimy gwałtowny wzrost liczby fałszywych sprzedaży na wystawie, co jest naprawdę rozczarowujące” – powiedziała Lisa Matinvizi Bassett, dyrektor PriceSpy w Nowej Zelandii.
Największy wzrost cen odnotowały komputery, akcesoria, telefony komórkowe, gry, konsole, głośniki i słuchawki, choć te same kategorie produktów również odnotowały znaczne spadki cen.
Na przykład 25 procent produktów z kategorii Komputery i akcesoria PriceSpy odnotowało wzrost cen w Czarny Piątek. Jednocześnie 33 proc. produktów z tej kategorii odnotowało spadek cen.
Matinvizi-Bassett powiedział, że badania pokazują, że kupujący muszą sięgnąć głębiej i sprawdzić, ile przedmiot, który chcą kupić, sprzedał się w przeszłości, aby sprawdzić, czy Czarny Piątek – lub jakakolwiek zniżka – jest prawdziwa.
Badania PriceSpy pokazują, że 38 procent produktów odnotowało spadek cen w Czarny piątek 2021 roku, a 19 procent spadło o co najmniej 10 procent lub więcej, zapewniając średnie oszczędności na poziomie -21 procent.
Powiedziała, że największe oszczędności w Czarny piątek w tym roku pochodziły z zegarków fitness, gier PS5 i elektrycznych szczoteczek do zębów, które według danych indeksu cen zmieniły indeks cen od -18 do -29 procent.
„Podczas gdy dni wyprzedaży, takie jak Czarny piątek, mogą pomóc zwiększyć szanse sprzedaży dla detalistów, którzy mieli bardzo trudny okres w ciągu ostatnich kilku lat, aby zdobyć zaufanie kupujących marzących o zdobyciu prawdziwej oferty, fałszywa sprzedaż powinna być strategiami cenowymi uniknąć”. I żeby być bardziej przejrzystym – powiedział Matinvizi Bassett.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”