Strata Primwortha zmniejszyła się w pierwszej połowie. Zdjęcie / Kronika Whanganui
Nowozelandzki producent stolarki Bremworth odnotował w pierwszej połowie stratę w wysokości 780 000 USD, a zyski spadły z powodu toczącego się sporu sądowego między nim a rywalem Godfreyem Hirstem.
Strata w porównaniu do zysku w wysokości 1,0 mln USD w poprzednim okresie porównawczym do 31 grudnia 2022 r.
„Na zarobki wpłynęły spory sądowe, w tym trwająca obrona wymagana do walki z amerykańską firmą Godfreya Hearsta, która nadal stanowi obciążenie dla zasobów i kosztów”, powiedziała firma.
Godfrey Hirst wycofał roszczenie o odszkodowanie w zeszłym roku, ale zażądał nakazu sądowego w formie oświadczeń korygujących i nakazu sądowego w związku z domniemanymi wprowadzającymi w błąd oświadczeniami w kampanii marketingowej Bremworth Going Good.
reklama
Rozprawa sądowa wyznaczona jest na koniec roku.
Brimworth, którego obiekty w Napier zostały dotknięte powodzią 14 lutego, powiedział, że jego zarząd doszedł do wniosku, że niepewność wywołana przez powódź nie była znacząca i możliwa do opanowania.
Przędzalnia Napier jest głównym producentem w działalności Grupy wełnianych dywanów, dostarczającym przędzę czesankową do Auckland Carpet Mill w celu przetworzenia na dywan i włókna barwione dla przędzalni Whanganui.
Wcześniej Cavalier Carpets, Brimworth powiedział, że kontynuuje kampanię wspierającą pozycję marki w perspektywie średnio- i długoterminowej jako lidera rynku nowozelandzkiej wełny i dywanów.
reklama
„Co ważniejsze, rozpoczęliśmy agresywną strategię ekspansji dystrybucji w Australii, aby jeszcze bardziej wzmocnić obecność naszej marki” – powiedziała.
Australia stanowi obecnie około połowy całej sprzedaży Bremworth, a firma spodziewa się, że w nadchodzących latach ten odsetek znacznie wzrośnie.
Przejście Bremworth na całkowicie wełniane skłoniło inne nowozelandzkie i australijskie marki do wprowadzenia nowych produktów wełnianych.
Firma powiedziała: „Nie jest to nieoczekiwane i naprawdę potwierdza nasz krok i poczyniony postęp, jednocześnie zwiększając nacisk na naturalne dywany jako alternatywę dla plastikowych dywanów”.
Powiedziała, że branża dywanów i dywanów rośnie z roku na rok.
Australijskie przychody z dywanów i dywanów wzrosły o osiem procent w porównaniu z poprzednim rokiem, pomimo celowego odejścia od niskomarżowej, wysokonakładowej działalności w 2022 r., aby skoncentrować się na konsumentach mieszkaniowych premium na tym rynku i trudnościach makroekonomicznych, z jakimi boryka się w Nowej Zelandii i Nowa Zelandia Australia, powiedziała.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”