Problemy ze szkodnikami w supermarketach Woolworths po raz pierwszy ujawniono w zeszłym miesiącu, kiedy media opublikowały zdjęcie szczura siedzącego w delikatesach w Dunedin South Countdown z listopada 2023 r. Fotografia / Jessie Wood
Firma Woolworths przeprosiła za problemy ze szkodnikami, które pojawiły się ostatnio w niektórych jej supermarketach Ogłaszać W raportach zwracano uwagę na szczury, myszy i gołębie, które nękały ich sklepy.
W wiadomościach pojawiły się informacje o czterech supermarketach Woolworths z powodu problemów z gryzoniami i ptakami.
Firma powiedziała dzisiaj: „Przepraszamy naszych klientów za niepokój i niedogodności, jakie mogły spowodować te raporty.
„Bardzo poważnie podchodzimy do bezpieczeństwa żywności i zwalczania szkodników.
„Szkodniki stanowią częste wyzwanie w środowiskach produkujących żywność, szczególnie w ciepłych miesiącach letnich. Chociaż próby przedostania się do pomieszczeń produkujących żywność są dla nich normalnym zjawiskiem, naszym obowiązkiem jest zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby je powstrzymać i usunąć, jeśli tak się stanie.
Problem został po raz pierwszy ujawniony w zeszłym miesiącu, kiedy opublikowano zdjęcie myszy siedzącej w delikatesach w Dunedin South Countdown z listopada 2023 r.
Pracownik sklepu, który zastrzega sobie anonimowość, powiedział, że w październiku po raz pierwszy odkryto w sklepie „jednego lub dwa szczury”.
Od tego czasu ich liczba podwoiła się, co spowodowało „zainfekowanie sklepu” – powiedział pracownik.
Po opublikowaniu zdjęcia w ciągu trzech dni w sklepie w Dunedin złapano cztery szczury. Sklep jest zamknięty.
Następnie w następny weekend kontrolerzy szkodników złapali w supermarkecie 13 myszy. Ministerstwo Przemysłu Podstawowego zaleciło zamknięcie sklepu.
Następnie klient sklepu Christchurch Woolworths przedstawił film przedstawiający mysz w sałatce w delikatesach.
Woolworths przyznał następnie, że w sklepie Gray Lynn w Auckland pojawił się problem z gołębiami, po tym jak kobieta udostępniła zdjęcia ptaków dziobiących produkty i siedzących na półkach.
Najnowszy przykład został już wcześniej podkreślony Ogłaszać Dzisiaj.
Klient zrobił zdjęcie gołębia jedzącego z dozownika orzechów i nasion w Milford Woolworths.
Dyrektor sklepu Woolworths w Nowej Zelandii, Jason Stockel, powiedział dziś: „Ostatnie wydarzenia pokazały, że możemy wprowadzić ulepszenia”.
„Dzięki wsparciu liderów branży w zakresie zwalczania szkodników, firmy Rentokil, a także NZ Food Safety, wdrożyliśmy plany zwalczania szkodników w każdym z naszych 194 sklepów w całym kraju” – powiedział.
„Jednak ostatnie wydarzenia uwydatniły, że możemy wprowadzić ulepszenia, aby zapewnić przestrzeganie naszych procesów i procedur. To, co widzieliśmy w ciągu ostatnich dwóch tygodni, jest nie do zaakceptowania ani dla nas, ani dla naszych klientów”.
Wymienił niektóre środki podejmowane przez firmę Woolworths, aby zapewnić prawidłowe działanie systemu zwalczania szkodników.
„Wystosowaliśmy ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa żywności do wszystkich naszych zespołów, aby przypomnieć im o naszych praktykach i procedurach postępowania ze szkodnikami. Nasz zespół kierowniczy wyższego szczebla odwiedza wszystkie sklepy, aby osobiście skontaktować się z nami.
„Weryfikujemy sposób, w jaki współpracujemy z naszym wykonawcą zajmującym się zwalczaniem szkodników, firmą Rentokil, aby mieć pewność, że wszelkie wyzwania związane ze zwalczaniem szkodników zostaną eskalowane i odpowiednio rozwiązane, a także że mamy dostęp do odpowiednich informacji.
„Dokonujemy przeglądu naszych wewnętrznych procesów eskalacji, aby upewnić się, że nasz zespół ma pewność, że zgłasza i eskaluje wątpliwości dotyczące zwalczania szkodników”.
Raphael Franks jest reporterem z Auckland zajmującym się najświeższymi wiadomościami. Dołączył Ogłaszać Jako student Te Reto w 2022 r.