Frank Stevenson oferuje miłe recenzje, które robią różnicę.
13 października 2023 r W 3:55 czasu wschodniego
Alfa Romeo 33 Stradale to legendarna marka w świecie motoryzacyjnego designu i osiągów. To włoskie arcydzieło, wprowadzone na rynek w 1967 roku, zawsze słynęło ze swojej oszałamiającej estetyki i wyjątkowej inżynierii. Przejdźmy szybko do współczesności, a kultowy 33 Stradale przeszedł nowoczesną metamorfozę, przeprojektowaną z myślą o epoce nowożytnej. Frank Stevenson, projektant odpowiedzialny za wygląd McLarena P1 i wielu innych samochodów, przeanalizował tę nową interpretację pięknego klasyka.
Wskrzeszenie legendy takiej jak 33 Stradale nie jest łatwym zadaniem. Potrzebny jest projektant, który nie tylko rozumie dziedzictwo oryginału, ale także potrafi wyobrazić sobie przyszłość z poszanowaniem przeszłości. Nowoczesna wersja samochodu nawiązuje do poprzednika z lat 60. XX wieku, doskonale łącząc elementy vintage i współczesne. Zachowuje zmysłowe krzywizny i aerodynamiczne linie, dzięki którym oryginalny samochód stał się ikoną, a jednocześnie wykorzystuje nowoczesne materiały i technologię. Rezultatem jest samochód będący ucztą dla oczu i cudem inżynierii.
Frank Stevenson uważa ten nowy projekt za niemal idealny. ledwie To znaczy, ma pewne uwagi krytyczne, ale ogólnie jego pierwsza reakcja na nowy 33 Stradale była całkiem pozytywna. Zawiera głównie drobne elementy, które można dodać, takie jak uproszczona wersja logo Alfa Romeo na przednim pasie i łagodniejsze zaokrąglenia przednich błotników. Aha, i nasuwa się ważne pytanie – gdzie znajduje się przednia tablica rejestracyjna z przodu?
W filmie załączonym na górze tej strony Stevenson wprowadza wszystkie drobne zmiany w projekcie nowego supersamochodu, które uważa za konieczne. Większość tych elementów tworzy bardziej bezpośrednie połączenie z oryginalnym samochodem i nadaje nowemu 33 Stradale nieco bardziej retro wygląd. Chętnie dowiemy się, czy uznasz jego poprawki za istotne.
Jeśli chodzi o samego Franka Stevensona, jego imponująca kariera samochodowa obejmuje kilka dekad i obejmuje okresy pracy w prestiżowych firmach, takich jak Ferrari, Maserati, McLaren i Mini. Jego głębokie relacje z Alfą Romeo 33 Stradale nie są tajemnicą. W poprzednich filmach wielokrotnie wyrażał swój podziw dla oryginalnego projektu, umieszczając go wśród trzech swoich ulubionych dzieł motoryzacyjnych wszechczasów.
Chcesz poznać nasze przemyślenia na temat nowego 33 Stradale? Zobacz, jak omawiamy tę kwestię w naszym podcaście poniżej.