Najnowszy model z kultowej linii samochodów, Aston Martin z dumą przedstawia nowy Vantage. Kwintesencja samochodu sportowego Aston Martin oraz najbardziej skupionego na kierowcy i najszybszego Vantage w 74-letniej historii kultowej tabliczki znamionowej, to czysta, autentyczna celebracja czystych osiągów, zaprojektowana tak, aby zapewnić maksymalne emocje i maksymalną pewność.
Zaprojektowany na nowo design z współczesnej perspektywy, Vantage zachowuje cechy, które urzekają entuzjastów od pokoleń, ale coraz trudniej je znaleźć na dzisiejszym rynku samochodów sportowych. W związku z tym Vantage stanowi zastępstwo dla miłośników pozbawionych niesamowitej mocy, doskonałego prowadzenia i doskonałej równowagi pomiędzy precyzyjnie dostrojonym silnikiem z przodu i podwoziem z napędem na tył.
Ogłoszenie nowego Vantage następuje po ubiegłorocznej, udanej premierze kultowych modeli DB12 Coupé i Volante. Aby jeszcze bardziej ulepszyć następną generację samochodów sportowych Astona Martina, Vantage potwierdza pozycję marki na rynku ultraluksusowych i wyczynowych samochodów sportowych, a także swoją wiodącą rolę w ultraluksusowych arenach GT, SUV i Hypercar oraz na najwyższym poziomie światowych sportów motorowych Mistrzostwo. .
Nowa generacja Vantage kontynuuje niezwykłą linię, której początki sięgają 1950 roku, kiedy po raz pierwszy nazwa Vantage została użyta w odniesieniu do zaktualizowanego pakietu silnika sprawdzonego w wyścigach DB2. Po raz pierwszy Vantage został użyty jako oznaczenie modelu w 1964 roku, kiedy to wysokowydajna wersja DB5 nosząca plakietkę Vantage stała się nowym okrętem flagowym w całej gamie. Samodzielny model Vantage został wprowadzony na rynek na początku lat 70. XX wieku i od tego czasu tabliczka znamionowa odgrywa coraz większą rolę w gamie modeli Astona Martina. Synonim czystego stylu, niezapomnianych osiągów i niepowtarzalnego charakteru, Vantage ucieleśnia sportowe cechy, z których znana jest ta sugestywna nazwa.
Nowy Vantage odzwierciedla ten najbardziej dynamiczny okres w 111-letniej historii Astona Martina. Będąc potężną siłą w sezonie Formuły 1 2023 i dominującą obecnością w międzynarodowych wyścigach GT, Vantage może poszczycić się bogatą historią jako odnoszący największe sukcesy zawodnik wyścigowy GT w wyścigach długodystansowych – a także dzięki niedawnemu ogłoszeniu, że Aston Martin walczy o bezpośrednie zwycięstwo w Le Mans 24-godzinny wyścig Valkyrie AMR w 2025 roku – Czołowy zawodnik Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Amedeo Felissa, dyrektor generalny Aston Martin, powiedział: „Wkraczając w okres kluczowych zmian w świecie samochodów wyczynowych, istotne jest, abyśmy pozostali wierni tym cechom, na których zbudowano legendarną markę. Każdy samochód noszący nazwę Vantage ma wiele do zaoferowania, dlatego ten najnowszy model niezmiennie zapewnia wysokie osiągi w najczystszej i najbardziej jednoznacznej formie. Wiodąca w swojej klasie moc i prędkość stanowią o jego wiarygodności, ale dzięki fachowemu zastosowaniu najnowszej technologii w doskonale wyważonym podwoziu Vantage z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła, stworzyliśmy samochód sportowy, który potrafi uzależniać. W połączeniu z wyrazistym designem, całkowicie nowym wnętrzem i zaawansowanym systemem informacyjno-rozrywkowym Vantage jest światowej klasy pod każdym względem.
Napędzany znacznie przerobionym 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, nowy Vantage jest najszybszy w historii marki. Dzięki maksymalnej mocy 665 KM i imponującemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 800 Nm zapewnia on także największy w historii skok mocy i momentu obrotowego w porównaniu z modelem, który osiągnął sukces, a wzrosty o 155 KM i 115 Nm oznaczają wzrost odpowiednio o 30% i 15%.
Te wyższe wyniki zostały osiągnięte dzięki szeroko zakrojonemu dostrojeniu przez inżynierów Astona Martina, zastosowaniu poprawionych profili krzywek, ulepszonych współczynników kompresji, większych turbosprężarek i ulepszonemu chłodzeniu, co zaowocowało nowymi, imponującymi wynikami i stworzeniem silnika o ostrzejszym, głębszym i bardziej wokalnym charakterze.
W połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF wystarczy, aby dwumiejscowy samochód sportowy osiągnął prędkość maksymalną 300 km/h i rozpędził go od zatrzymania do 60 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Zarówno skrócone przełożenie przekładni głównej (3083:1), jak i kalibracja skrzyni biegów zostały zoptymalizowane pod kątem maksymalnej reakcji i przyjemności, przy czym ta pierwsza zapewnia bardziej agresywne przyspieszenie poprzez skrzynię biegów, podczas gdy druga zmniejsza prędkość zmiany biegów i oferuje inną charakterystykę zmiany biegów w zależności od każdego modelu Vantage . . Tryby dynamiczne.
Przyspieszenie startu z miejsca zostało poprawione dzięki wprowadzeniu nowego systemu kontroli startu. W pełni zintegrowany z układem napędowym, skrzynią biegów i elektronicznym programem stabilizacji (ESP), gdy jest używany przez kierowcę, funkcja kontroli startu umożliwia samochodowi wykorzystanie takiego momentu obrotowego, na jaki pozwalają warunki, wykorzystując E-Diff, ESP i zarządzanie momentem obrotowym Obroty silnika w celu utrzymania poślizgu kół w optymalnym zakresie przez cały proces wypalania. Kierowca może również określić dokładną wielkość poślizgu, jaką chce podczas startu, dokonując zmian za pomocą systemu regulowanej kontroli trakcji (ATC) – zmniejszając lub zwiększając wielkość kontrolowanego poślizgu kół dozwolonego przez system kontroli startu lub pozwalając sobie na kontrolowanie pełnego otwarcia przepustnicy poprzez ustawienie ATC na kontrolę trakcji (TC) wyłączoną.
Rozpoczęcie produkcji Vantage'a zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 r., a pierwsze dostawy rozpoczną się w drugim kwartale 2024 r. Nowy Vantage, drugi samochód sportowy Aston Martin nowej generacji, wyznacza nowe standardy w prowadzeniu wyrafinowanie dla kierowców, którzy lubią… Wyzwania. Reprezentuje szybki samochód sportowy. Aston Martin Vantage, przeznaczony dla prawdziwych kierowców.