Land Rover zaprezentował zupełnie nowego Range Rovera piątej generacji na internetowej imprezie dziś rano.
Chociaż wyraźnie nadal jest to Range Rover, firma przyjęła prostsze podejście do projektowania, a główny projektant Jaguar Land Rover, Jerry McGovern, powiedział: „Możliwe jest szanowanie swojego DNA i kontynuowanie projektu – to właśnie mamy skończyłem.” .”
McGovern mówi, że nowy Range Rover jest zdefiniowany przez trzy linie, które mogą śledzić jego pochodzenie przez pokolenia; Opadająca linia dachu, mocna linia talii i podniesiona linia progu. Te tradycyjne cechy łączą się z krótkim przodem i charakterystycznym rufowym tyłem łodzi – wraz z projektowaną dzieloną klapą tylną – „tworząc elegancki profil, który podkreśla obecność niezrównanego Range Rovera”.
Rufa łodzi jest największym przełomem w projektowaniu nowego Range Rovera i jest prawie tak odważna i retro, jak w przypadku minimalistycznego projektu. Bez wątpienia będzie to zmiana miłości lub nienawiści.
Czytaj więcej:
* Kiwi czeka na nowego Range Rovera i specjalną edycję Mustang
* Jaguar przedstawia nową technologię redukcji szumów
* Zachowaj spokój, ale teraz możesz kupić elektrycznego Range Rovera
* Land Rover wyrusza w przeszłość, aby uczcić 70 lat
Oczywiście wnętrze to luksus na wyższym poziomie, z wieloma dużymi ekranami i materiałami wysokiej jakości, dzięki czemu Range Rover jeszcze głębiej zagłębia się w królestwo luksusowych samochodów.
Firma twierdzi, że klienci mają szerszy wybór materiałów i wykończeń, w tym „innowacyjne tekstylia i ultra-dotykowe tkaniny”, ponieważ Land Rover kontynuuje współpracę z Kvadrat – wiodącym europejskim producentem luksusowych tekstyliów – w celu stworzenia „materialistycznego wyboru”, który jest lżejszy i generuje tylko jedną czwartą dwutlenku węgla z tradycyjnej skóry.
Nowa technologia redukcji hałasu odgrywa również dużą rolę w zwiększaniu luksusu w nowym Range Roverze, dzięki systemowi trzeciej generacji, który monitoruje wibracje kół, hałas opon i dźwięki silnika przesyłane do kabiny, a także zewnętrzne mikrofony w kierownicy łuki.
Następnie system generuje „sygnał anulowania”, który jest odtwarzany przez 35 głośników systemu audio, w tym parę 60-milimetrowych głośników wysokotonowych w zagłówkach każdego z czterech pasażerów w głównej kabinie, które „tworzą podobne osobiste strefy ciszy, które działają przy użyciu wysokiej jakości słuchawki.
Oczywiście nowy Rangie jest również wyposażony w inne technologie, w tym układ kierowniczy na cztery koła, zaawansowany filtr powietrza, zawieszenie ochronne, które wykorzystuje dane nawigacyjne do odczytywania drogi przed pojazdem, bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania dla ponad 70 jednostek elektronicznych. wbudowany asystent głosowy Amazon Alexa i zasilane drzwi ze zintegrowanymi funkcjami wykrywania zagrożeń i zabezpieczeniami przed dyskami.
Będąc Range Roverem, powinien być śmiesznie sprawny również w terenie, chociaż zdecydowana większość jego nabywców nigdy nie będzie mogła tam doświadczyć jego możliwości.
W tym celu Range Rover nabył system Terrain Response System 2 firmy Land Rover, który wykorzystuje różne systemy podwozia, aby automatycznie zapewniać „optymalne ustawienia otoczenia, z wyboru sześciu trybów jazdy, aby zmniejszyć obciążenie kierowcy w każdym terenie”.
Jak zawsze, kierowca może ręcznie wybrać najbardziej odpowiednie ustawienie lub skorzystać z konfigurowalnego systemu Terrain Response, aby utworzyć niestandardowe ustawienie podwozia.
Nowy Range Rover jest osadzony na nowym, elastycznym, modułowym podwoziu podłużnym firmy, MLA-Flex, które pozwala na silniki ICE, PHEV i BEV, a Land Rover twierdzi, że chociaż wersje ICE zostaną wprowadzone na rynek jako pierwsze, dodatkowe hybrydowe układy napędowe będą dostępne później w 2022, podczas gdy nowy Range Rover dołączy W pełni elektryczny Range Rover dołączy do oferty w 2024 roku.
Premierowymi silnikami będzie diesel D350 i nowy, potężny pionier benzyny – V8 z podwójnym turbodoładowaniem P530, który został zamontowany w jednostce BMW, który zapewnia większą poprawę i osiągi oraz jest o 17 procent bardziej wydajny niż poprzedni Range Rover V8.
Dwa modele PHEV – P440e i P510e – dołączą do oferty jeszcze w przyszłym roku i będą łączyć kompatybilny sześciocylindrowy silnik benzynowy Land Rover Ingenium, akumulator litowo-jonowy 38,2 kWh (o pojemności użytkowej 31,8 kWh) i zintegrowany silnik elektryczny 105 kW z transmisją. Oba modele mają ten sam układ napędowy, a P510e jest mocniejszy.
Land Rover twierdzi, że PHEV będzie oferować zasięg WLTP do 100 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym (około 80 km w świecie rzeczywistym), co według badań klientów stanowi 75 procent podróży odbywanych Range Roverami. Firma twierdzi, że umieszczenie akumulatora pod samochodem i wewnątrz rozstawu osi zapewnia, że przestrzeń bagażowa i możliwości terenowe nie zostaną naruszone.
W momencie premiery nowy Range Rover będzie dostępny w modelach HSE i Autobiography, podczas gdy pierwsza wersja będzie dostępna przez cały pierwszy rok produkcji, oparta na Autobiography i posiadająca unikalne specyfikacje.
Dostępne są zarówno pięciomiejscowe wersje standardowe, jak i z długim rozstawem osi, podczas gdy model LWB będzie dostępny w pierwszym Range Roverze, również z trzecim rzędem, „aby zapewnić większy komfort nawet siedmiu osobom dorosłym”.
Nowy Range Rover wprowadza również nowy model SV (nie mylić z Gorące warianty wydajności SVR dla innych modeli Jaguar Land RoverJest to „świetna interpretacja luksusu i personalizacji Range Rovera opracowana przez ekspertów ds. operacji pojazdów specjalnych” i jeszcze bardziej podnosi poziom luksusu.
„Nowy model doskonale uosabia pięć dekad DNA Range Rovera, jednocześnie optymalizując pojazd dla zafascynowanego technologią klienta XXI wieku” – powiedział Steve Kensington, dyrektor generalny Land Roar w Nowej Zelandii.
„Nowy model to ewolucja marki Range Rover – technologia i bogate detale są pierwszymi w branży, cementując niezrównaną więź Range Rovera”.
Pierwsze dostawy z Nowej Zelandii spodziewane są w połowie 2022 roku. Modele Autobiography z krótkim rozstawem osi i P530 z długim rozstawem osi będą dostępne od maja, a pierwsza wersja będzie również dostępna.
Oczekuje się, że modele SV i PHEV dołączą do krajowej gamy w sierpniu, kiedy na rynku krajowym pojawią się również inne warianty.
Ceny zostaną ujawnione w pobliżu lokalnej premiery, ale niekoniecznie oczekuj, że dostaniesz ją do tego czasu – Duży popyt prawdopodobnie spowoduje, że pierwsza dostawa zostanie wkrótce wyprzedana, jeśli nie już.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”