Przewaga McLarena podczas nieszczęść Red Bulla trwa nadal w kluczowym Grand Prix Meksyku 3. PR

Przewaga McLarena podczas nieszczęść Red Bulla trwa nadal w kluczowym Grand Prix Meksyku 3. PR

McLarenowi byłoby lepiej, gdyby zakwalifikował się do Grand Prix Meksyku, ponieważ Oscar Piastri prowadził Lando Norrisa na ostatnim treningu.

Piastri był liderem godzinnej sesji z czasem 1:16,492 sekundy, a Norris był drugi ze stratą 0,059 sekundy. Zespół z Woking wydawał się zespołem do pokonania, a Carlos Sainz był trzeci ze stratą trzech dziesiątych.

Po burzliwym piątku problemy Red Bulla trwały nadal w sobotniej sesji inauguracyjnej, a Max Verstappen był czwarty i pół sekundy wolniejszy od Piastriego.

Jednak mistrz świata i kolega z drużyny Sergio Perez przez całą sesję miał problemy z przyczepnością, na co Verstappen skarżył się przez radio.

„Ach, to nie działa” – powiedział Verstappen przez radio. „Nie ma przyczepności, ani z przodu, ani z tyłu”. Perez był tylko 14. miejsce i tracił 1,2 sekundy przed własną publicznością.

Minuty otwarcia

Po tym, jak drugi trening w piątkowe popołudnie poświęcony był testowaniu opon Pirelli na przyszły sezon, wszystkie zespoły uznały, że sobotnia sesja inauguracyjna będzie decydująca.

Nic bardziej podobnego dla Williamsa i Mercedesa, którzy w ciągu nocy musieli naprawić ogromny wrak po wypadkach odpowiednio Alexa Albona i George'a Russella. Samochód Albona otrzymał nową skrzynię biegów i silnik, natomiast W15 Russella otrzymało nowe podwozie.

Bardzo niewielu kierowców odważyło się wjechać na Autodromo Hermanos Rodriguez w pierwszych minutach, a tylko Verstappen i Pierre Gasly byli w stanie ustawić czas w ciągu pierwszych siedmiu minut.

Trzecia sesja była również ważna dla Verstappena i Red Bulla po tym, jak zespół z Milton Keynes został zmuszony do użycia części zestawu silnika holenderskiego kierowcy, aby naprawić problem, który zaczął się w piątek.

Na 50 minut przed końcem tor pozostawał dość pusty, a Russell uzyskał czas 1:18,284 na zestawie miękkich opon i został liderem tempa na początku wyścigu. Russell miał zaledwie 0,045 sekundy przewagi nad Verstappenem, a Lewis Hamilton tracił siedem dziesiątych.

READ  Dzieci Rossa Taylora kradną show podczas wywiadu 1News

Czasy okrążeń zaczęły spadać 15 minut po rozpoczęciu sesji, kiedy większość kierowców zjechała z toru, a dwa Ferrari wskoczyły na pierwsze miejsca w rankingach przed Hamiltonem po poprawie swoich czasów okrążeń.

Po drugiej stronie garażu Mercedesa Russell zatrzymał się, aby dokonać szybkiej naprawy poluzowanego lusterka bocznego.

Pierwsza żółta flaga w sesji została wywieszona 40 minut przed czasem po tym, jak Liam Lawson obrócił się z małą prędkością w sekcji stadionu Foro Sol, jednak bezpiecznie ominął wszystkie bariery i kontynuował swoją podróż.

© Obrazy XP

Druga połowa

W pierwszej połowie sesji priorytetem dla czołowych zespołów było założenie wysokich, miękkich opon, a Ferrari prezentowało się w doskonałej formie. Sainz i Leclerc wymienili najszybsze okrążenia, gdy trzeci trening doszedł do połowy, a Norris był trzeci cztery dziesiąte sekundy za nim.

Co ciekawe, oba Ferrari nadal utrzymywały głębokie tempo na miękkich oponach, co pokazało, jak bardzo tor wciąż ewoluuje. Po 30 minutach na torze zrobiło się stosunkowo spokojnie, a większość kierowców wróciła do swoich garaży.

Ferrari pozostało dominującym zespołem, gdy Leclerc i Sainz wrócili na tor, a obaj osiągnęli rekordy życiowe, utrzymując się na pierwszym i drugim miejscu.

Na 20 minut przed końcem Yuki Tsunoda był najbliżej duetu Ferrari, choć wciąż tracił pięć dziesiątych sekundy. Jednak RB był lepszym kierowcą na średnich mieszankach w porównaniu do Ferrari na miękkich.

Czasy się pogorszyły, gdy ostatni trening zbliżał się do ostatnich 15 minut, a Verstappen był o trzy dziesiąte szybszy od Sainza i wspiął się na szczyt grafiku. Tor nagle ożywił się od dźwięków szybkich okrążeń, a Norris jechał najszybciej o prawie pół sekundy.

Trwały symulacje kwalifikacyjne, choć Russell był o całą sekundę wolniejszy od Norrisa. Czas kierowcy McLarena na szczycie był krótkotrwały, ponieważ Piastri był najszybszy na 13 minut przed końcem.

READ  Leicester Finganoku opuszcza All Blacks z powodów rodzinnych przed testem w Japonii

Co ciekawe, Sainzowi i Leclercowi nie udało się wysadzić kierowców McLarena już na pierwszym prawdziwym okrążeniu na miękkich oponach. Na trzeciej pozycji Sainz tracił trzy dziesiąte sekundy, a Leclerc był siódmy i o 0,740 sekundy wolniejszy od Piastriego.

Ostatecznie nikomu nie udało się wyprzedzić Yastriego, a czołową piątkę zamknęli Norris, Sainz, Verstappen i Hamilton.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *